קיבלנו את החזר העמלות שנלקחו מאיתנו  (יולי 8, 2019)

את הבנקים צריך לבדוק כל הזמן ובזכוכית מגדלת.

רגע אחד לא שמים לב ואופס…… אנו משלמים עמלות גבוהות ללא צורך

במסגרת שירות ייעוץ השקעות שוטף  הכנו עבור אחד מלקוחותינו, הוראת קניה לאגרות חוב. כחלק מהשירות, אנו דואגים שבבקשת ההשקעה, יצוינו גם ההנחות בעמלות כפי שסוכמו עם הבנק. כמו כן, אנו מדגישים לבנק כי אין לבצע את הפעולה, אם שיעור העמלה שפרטנו, לא מקובל עליו.

כלומר, אנו מתנים את ביצוע ההשקעה וגביית העמלות בכך, שהבנק יאשר שהוא מסכים להנחות בעמלות הקניה, המכירה, הפדיון (עמלה רלבנטית באגרות חוב) ועוד.

הערה חשובה: בכל פעם שאתם מסכמים עם הבנק על הנחות בעמלות, יש עליהן תאריך תפוגה. בחלוף תאריך זה, הבנק יכול להעלות את העמלות לעמלת המקסימום.

נקודה שחשוב לזכור, היא שבין יום רכישת האג"ח ליום שבו היא נפדית יכול לעבור זמן רב, אפילו שנים.

הבנק החזיר כספים ללקוח

וכך קרה שאגרות החוב שנרכשו ללקוח שלנו הגיעו לפדיון, שווין נכנס לחשבון העו"ש והבנק גבה את עמלת הפדיון. בדיקה שערכנו, גילינו כי נגבתה מהלקוח שלנו עמלת המקסימום. בתחילה הבנק לא הסכים להחזיר את ההפרש בין העמלה שסוכמה מראש לבין העמלה שנגבתה. אך לאחר שהראנו את בקשת ההשקעה, שכללה את שיעור העמלה וההתניה שלא לבצע, אלא אם זו העמלה, לא נותרה לבנק ברירה וכ-1,700 ש"ח הוחזרו ללקוחות שלנו.

אז מה אפשר לעשות כדי ליישם את אותו עיקרון אצלכם בחשבון?

מעבר לכך שמעת לעת חשוב לעשות משא ומתן על עמלות הבנק, חשוב גם להקפיד לבדוק כמה גבו מכם בפועל ולפנות לבנק אם מצאנו טעות.

עוד על עמלות בנקאיות של תיקי השקעות:

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן