כיצד להשקיע 2 מיליון שקל באופן סולידי   (יולי 28, 2013)

אם יש לכם כמה מיליוני שקלים ואתם מחפשים דרכים להשקיע אותם בדרך שתספק לכם שמירה על הקרן ותשואה הוגנת עם סיכון נמוך, רוב הסיכויים שתבחרו באחת או יותר מהאפשרויות הבאות:

  • השקעה בניירות ערך ופיקדונות בחשבון בנק בסיועו של יועץ השקעות בסניף
  • ניהול תיק בבית השקעות
  • השקעה בנדל"ן מניב
  • השקעה בניירות ערך תוך קבלת ייעוץ השקעות פרטי – ייעוץ השקעות פרטי הינו פתרון ייחודי המתאים במיוחד לאנשים סולידיים.

אם אתם משקיעים סולידיים המבקשים להשקיע 2 מיליון שקלים (ולמעלה מכך) עומדות בפניכם מספר אפשרויות שחלקן הוזכר לעיל. קיימות אפשרויות נוספות כגון השקעה באפיקי השקעה המשלמים קצבה, השקעה בעסקים ועוד. במאמר זה נדון באופציות העיקריות שרוב המשקיעים בוחרים מתוכן.

השקעה בתיק ניירות ערך בסיועו של יועץ השקעות בנקאי

ברירת המחדל היא ניהול עצמי של הכסף הנמצא בחשבון הבנק. ניהול ההשקעה מסתמך על ידע אישי וסיוע של יועץ ההשקעות בבנק.

היתרון הגדול בשיטה זו הוא העלויות הנמוכות וההיכרות עם היועץ בבנק. נכון להיום איננו משלמים עבור שירות ייעוץ ההשקעות הבנקאי.

מדי תקופה מתחלפים היועצים ואנו נדרשים להכיר יועץ חדש שעליו ללמוד מחדש את הצרכים שלנו.

החסרונות העיקרים בניהול עצמי של הכסף בעזרת יועץ השקעות הם, עומס העבודה המוטל על יועץ ההשקעות בבנק (מאות לקוחות), ניגוד אינטרסים מובנה בין היותו שכיר בבנק לבין היותו נותן שירות ללקוחות ואי יכולת לקבל שירות עבור חשבונות נוספים בבנקים אחרים.

מטבע הדברים זמנו מוגבל וייתכן שלא יוכל להשקיע זמן רב בטיפול בנו. חשוב לזכור שיועץ ההשקעות בבנק חייב לפעול בהתאם להנחיות הבנק שלא בהכרח מיטיבות אתנו. חישבו, האם יועץ ההשקעות בבנק ידאג שתשלמו את העמלות הנמוכות ביותר האפשריות בכל עת – קראו במאמר שלנו "איך להשיג חיסכון של עד 90% בעמלות של תיק השקעות".
עוד שאלה למחשבה: האם יועץ ההשקעות בבנק יספר לכם שהבנק המתחרה מציע פיקדון בתנאים טובים יותר ?

ניהול תיקים בבית השקעות

ניהול תיק בבית השקעות הינה שיטת השקעה בה אנו נותנים לבית ההשקעות ייפוי כוח ומסתמכים על יכולתו להשקיע עבורנו את הכסף. יחד עם נציג בית ההשקעות נקבע את אופי התיק הרצוי לנו וכמה אחוזים מותר להשקיע בהשקעות תנודתיות עם סיכון. בית ההשקעות ירכוש וימכור עבורנו ניירות ערך ללא התייעצות עמנו, זו שיטת שגר ושכח.

היתרון בשיטה זו הוא הנוחות שבית ההשקעות מטפל עבורנו בכסף. ללקוחות המחפשים השקעות בתיק עם סיכון גבוה, יש יתרון בבית השקעות העוקב מדי דקה אחר המסחר ונמצא עם היד על הדופק. עם זאת, בתיקים סולידיים הדורשים פעולות מועטות יותר אין בכך יתרון.

ישנם גם חסרונות לא מעטים לניהול תיקים וביניהם:

  • ניהול הכספים אינו אישי – בדרך כלל בית ההשקעות ינהל את תיק ההשקעות שלכם יחד עם תיקי השקעות של לקוחות אחרים. בתי השקעות ינהלו את הכספים שלכם כחלק מתיק נכסים גדול של עשרות ומאות מיליונים השייכים ללקוחות שהגדירו בצורה דומה את אופי התיק.
  • קיומו של ניגוד אינטרסים מובנה בשל קבלת עמלות בעת ביצוע פעולות – חלק מבתי ההשקעות חולקים הכנסות מעמלות יחד עם הבנק בו מתנהל החשבון. לכן, תיתכן אפשרות כי יבוצעו פעולות רבות של קניה ומכירה בתיק שיגרמו לתשלום עמלות גבוהות.
  • קיומו של ניגוד אינטרסים מובנה בשל גביית דמי ניהול לפי אופי התיק – בית ההשקעות גובה דמי ניהול. אלו נקבעים כאחוז מסוים משווי התיק ונעים בדרך כלל בטווח של 0.3%-1.2%. בנוסף, בדרך כלל, ככל שהתיק מכיל יותר השקעות מסוכנות כמניות, כך דמי הניהול שייקבעו גבוהים יותר. בית השקעות מקבל יותר כסף כאשר אתם מוכנים לתיק עם אופי מסוכן יותר.
  • איש הקשר בבית ההשקעות הינו לרוב איש השיווק – אנשי השיווק אמונים על מלאכת השיווק של בית ההשקעות אך הם אינם אחראים על ההשקעות בפועל. קיימים בתי השקעות בהם אין ללקוחות קשר ישיר למנהלי התיקים. מצב זה עלול להגביל את יכולתנו להשפיע על ההחלטות הנוגעות לכספים שלנו.
  • השקעה בקרנות נאמנות של בית ההשקעות – חלק מבתי ההשקעות נוהגים להשקיע אחוז גבוה מכספי התיק המנוהל בקרנות נאמנות בבעלותם. דמי הניהול הנגבים בקרנות נאמנות לרוב גבוהים משמעותית מדמי הניהול בתיק.

ייעוץ השקעות פרטי

בעזרתו של יועץ השקעות פרטי מנהל החוסך את השקעותיו בכל חשבונות הבנק שברשותו. ייעוץ השקעות פרטי הינה שיטה בה הלקוח מקבל המלצות, ניתוחים והסברים מהיועץ הפרטי לגבי קנייה ומכירה של ניירות ערך ואפיקי השקעה. ההמלצות מותאמות לחוסך במדויק לפי טעמי ההשקעה והצרכים שלו. כך המשקיע יכול להשפיע על תיק ההשקעות שלו בהסתמך על הידע והניסיון המקצועי של יועץ ההשקעות הפרטי שלו. שיטה זו מתאימה למשקיעים המבקשים לשמור לעצמם את השליטה והכוח להחליט מה יעשה בכספם.

החיסרון בשיטה זו, הוא שצריך להיות מעורב בתהליך ויש לשלם על הייעוץ בשונה מהבנק.

היתרונות בשיטת ייעוץ ההשקעות הפרטי כוללים בין היתר:

  •  שירות אובייקטיבי ב-100% – ללא אינטרסים פרט לטובת הלקוח. יועץ ההשקעות הפרטי הינו עצמאי ואינו עובד שכיר של אף בנק או בית השקעות ולכן אין אינטרסים מנוגדים כדוגמת אלה המצויים בשיטות אחרות.
  • ייעוץ ההשקעות הפרטי ניתן לכל לקוח בנפרד ומותאם לבקשות וטעמי ההשקעה האישיים. ייעוץ ההשקעות הפרטי יוצר תיקי השקעות שונים זה מזה לכל לקוח ולקוח.
  • מגוון ההשקעות המוצע ללקוח מגיע ממקורות רבים הכוללים בנקים שונים, חברות ביטוח ואף השקעות בחו"ל.
  • ייעוץ השקעות פרטי מסייע בקבלת הנחות על העמלות הנגבות דרך הבנקים ו/או בתי ההשקעות. יועץ ההשקעות הפרטי מכיר את העמלות הנהוגות ואת רמת ההנחות הניתנת ללקוחות בהתאם להיקף אחזקותיהם ומסייע להם להשיג את ההנחות המתאימות.
  • בחירת יועץ השקעות פרטי – בעוד שבסניפי הבנק ובבתי השקעות אין לכם בדרך כלל שליטה על בחירת היועץ או מנהל התיקים שיטפל בכם, כאן אתם בוחרים יועץ פרטי באופן אישי שיוכל לייעץ לכם שנים ארוכות.

הקליקו לפרטים נוספים על כיצד ייעוץ השקעות פרטי עובד.

השקעה בנדל"ן מניב

ישראלים רבים מעוניינים להיות בעלים של דירה או שתיים (מעבר לדירה בה הם גרים) ולקבל שכר דירה.
בין היתרונות:

  • בטווח הארוך מחירי הדירות עלו והשיגו תשואה ריאלית הגבוהה מעבר למדד המחירים לצרכן.
  • קיימים אזורים רבים בארץ הנהנים מביקוש מתמיד לשכירות.

ההשקעה בנדל"ן כוללת גם חסרונות כגון:

  • קשיים באיתור שוכרים מתאימים וטיפול בתקלות וכפועל יוצא זוהי השקעה המחייבת מעורבות והתעסקות גדולה.
  • ניהול הנדל"ן אינו מתאים לכל אחד, לעיתים הנכס מרוחק ולכן נעשה שימוש בגורם שלישי המטפל עבורנו בנדל"ן ועלותו מורידה את התשואה.
  • יתכנו תקופות בהן הנדל"ן אינו מושכר, עלויות אחזקה העולות עם גיל הנכס ובעיות אחרות עלולות לפגוע בתשואה.
  • השקעה בנדל"ן אינה נזילה. לכן, אם משקיע זקוק במהירות לכסף, יתכן שייאלץ למכור את הנדל"ן בתנאים שאינם אופטימאליים.
  • קיימת תנודתיות במחירי הנדל"ן וישנן תקופות של ירידות במחירו- ראו משבר הנדל"ן בארצות הברית וספרד.
  • רגולציה מכבידה – בשנים האחרונות המיסים הנגבים על השקעה בנדל"ן עלו והשפיעו לרעה על התשואה.
  • בשנים האחרונות מחירי הנכסים עלו מאוד גם בפריפריות, אך שכר הדירה עלה באופן מתון יותר ברוב האזורים, מה שפגע מאוד בתשואה.

סיכום אופציות ההשקעה

במאמר זה סקרנו ארבעה פתרונות המתאימים למשקיעים בעלי כמה מיליוני שקלים. מעבר לאפשרויות מקובלות אלה, קיימות כמובן אפשרויות השקעה אחרות כגון, השקעה בעסקים באופן ישיר, רכישת קרקע שתופשר בעתיד לבנייה ועוד.

לכל פתרון יתרונות וחסרונות משלו. כך למשל, הייעוץ בבנקים ניתן בחינם אך בשל העומס המוטל על יועץ בודד ייתכן כי לא יתאפשר מתן שרות אופטימאלי ללקוחות. ניהול תיק בבית השקעות יכול להתאים ללקוח שאינו מעוניין לטפל בהשקעותיו או להיות מעורב. עם זאת, ניהול תיקים אינו מתאים ללקוח המעוניין לבנות תיק ייחודי לו ולא להיות חלק מתיק השקעות גדול בהיקף של מאות מיליוני שקלים בו אין לו השפעה.

נדל"ן מניב מאפשר מינוף והשקעה הגבוהה מההון העצמי. עם זאת, מדובר בהשקעה שהתשואה עליה תנודתית ותלויה בפרמטרים רבים כגון קיומם של שוכרים, עלויות אחזקה ומיסים.

כעוסקים בייעוץ השקעות פרטי, אנו מאמינים כי ללקוח הסולידי בעל תיק של כמה מיליוני שקלים, ייעוץ השקעות פרטי הוא הפתרון המיטבי. בדרך זו התיק מושקע בדיוק לפי הצרכים של הלקוח עם מעורבות במינון המתאים לו ובאובייקטיביות מלאה.

לקוחות ייעוץ ההשקעות הפרטי זוכים לרמת שירות גבוהה בכלל השקעותיהם בין אם מדובר בחשבון בנק אחד ובין אם מדובר בכמה חשבונות בנק כולל חשבונות בחו"ל ומספר תיקים מנוהלים.

הערות:


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן