עמלות בנקאיות בשיטת מצליח   (יולי 19, 2015)

לאחרונה, רכשו לקוחותינו ניירות ערך בסכום של כ-500 אלף ש"ח. בעקבות בקרה שאנו מבצעים כדבר שבשגרה, גילינו כי נגבתה מהם עמלת רכישה בשיעור של 0.65% במקום 0.18%.
כלומר, נגבתה מהם עמלה בהיקף של 3,250 ש"ח במקום 900 ש"ח, שזה אומר 2,350 ש"ח מעבר למה שצריך היה לגבות. להלן ציטוט מהמייל של הלקוחה לאחר שהסבנו את תשומת לבה ל"תקלה":

תודה רבה. אפנה לבנק לקבלת החזר. את שמה לב שגם הם וגם בנק ה……(שמות הבנקים שמורים עמנו) מנסים כל הזמן לתמרן עם העמלות…. "הלקוח ישים לב, לא נורא, נחזיר לו, הלקוח לא ישים לב, יופי, הרווחנו……".
אגב – פניתי לא מזמן לבנק בעניין חידוש התנאים שנתנו לנו לעמלות בני"ע, וסגרתי איתם המשך הדיל הקודם, אז אני ממש לא מבינה מה קרה פה…….
אדווח לך אחרי שאבקר שם.
תודה רבה,
חנה (שם בדוי).

אחרי מקרה כאמור, אתם בטח שואלים את עצמכם, איך זה יכול להיות שהבנק גובה 2,350 ש"ח יותר ממה שצריך?

"תקלות" מעין אלו, בהם מוסדות פיננסים גובים עמלה גבוהה מזו שסוכמה, קורות מדי פעם.

חשוב לזכור שההנחות בעמלות ניתנות לתקופה מוגבלת והן פגות תוקף מתאריך מסוים. בתאריך סיום תקופת ההנחות, העמלה שבה אוטומטית לתעריף המקסימאלי. כפי שראינו מעלה, העמלה שגבו מהלקוחות הייתה גבוהה משמעותית, יותר מפי 3 וחצי, מזו שחשבו שתיגבה מהם.

כפי שראינו הלקוחות כתבו, שהם פנו לבנק לפני שפגו ההנחות ואפילו קיבלו אישור להמשך הסדר ההנחות הקודם.

בנוסף, בבקשת ההשקעה שהעבירו הלקוחות לבנק בכתב (בקשה זו נכתבת על ידינו כחלק משירות ייעוץ השקעות) ציינו כי קיימת הנחה בעמלות וכי אם לבנק יש השגה בנושא, עליו להודיע ללקוחות בטרם ביצוע הפעולה.

למרות כל אמצעי הזהירות שהזכרנו, חויבו הלקוחות בעמלה המקסימאלית ולא הבחינו בחיוב העודף. כחלק מתהליך הבקרה שאנו מפעילים לטובת לקוחותינו, אנו נוהגים לבדוק את החיוב בסמוך לאחר ביצוע פעולת ההשקעה. כך, הצלחנו לאתר את גביית העמלות המופרזת וכתבנו עבור הלקוחות מכתב ברור המסביר את הפערים שנוצרו, כך שהבנק יוכל לתקן את הטעות ולהחזיר את הכספים שנגבו מלקוחותינו.

אם כן, גבייה עודפת של עמלות יכולה לקרות לכל אחד וחשוב ללמוד מסיפור זה. מאחר ועמלות הבנק מגיעות בקלות למאות ואלפי שקלים לפעולה, לא כדאי לוותר על הבקרה. אמנם לא לכל אחד יש יועץ השקעות אובייקטיבי שיעשה עבורו בקרה שוטפת, אך ניתן בהחלט לעשות בקרה עצמאית. במקרה שלנו אם לא היינו מגלים את הטעות עבור הלקוחות הם היו מפסידים 2,350 ש"ח, סכום שרחוק מלהיות זניח.

לסיכום עניין עמלות בנקאיות בשיטת מצליח

  1. סמנו לעצמכם ביומן את תאריכי פקיעת התוקף של ההנחות בעמלות הבנק. פנו לבנק כחודש לפני תאריך זה, כדי להסדיר את הנושא. חשוב להתנהל מול הבנק בכתב ולא רק בשיחות טלפוניות או פגישות אישיות. כך, תהיה לכם הוכחה לקבלת ההנחות במקרה של ויכוח.כדי לדעת איך להשיג חיסכון בעמלות, קראו את מאמרנו איך להשיג חיסכון של עד 90% בעמלות של תיק השקעות.
  2. גם אם שמתם לב באיחור שמועד תוקף ההנחה חלף וגבו מכם עמלה מקסימאלית, זה לא סוף פסוק. חלק מהבנקים יעדיפו להחזיר לכם את הסכומים שנגבו ביתר ולמנוע את עזיבתכם.
  3. והכי חשוב, בידקו שגבו מכם את העמלה המתאימה במיוחד לאחר פעילות השקעה בסכומים גבוהים או היעזרו בשירותי ייעוץ השקעות אובייקטיבי שבנוסף לייעוץ ההשקעות עצמו, יסייעו לכם להשיג עמלות הוגנות המתאימות להיקף אחזקותיכם ויבצעו את הבקרה עבורכם.

לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן