אל תהיה במתח כי רויטל בשטח – יועצת ההשקעות הפרטית שלכם  (דצמבר 29, 2019)

שלומי (שם בדוי) קיבל שיחה דחופה מיועץ ההשקעות בבנק.

אותו יועץ עדכן אותו על שינוי משמעותי, שעומד להשפיע בקרוב על אגרות החוב שיש לו בחברה מסוימת.

יועץ ההשקעות הבנקאי הסביר, שהנושא דחוף מאוד ושעליו לענות במהירות להצעת החברה לקנות ממנו את אותן אגרות החוב ולהחליפן באגרות חוב אחרות. הבנקאי המליץ לו למכור את האגרות שברשותו ולמצוא השקעה חלופית.

ייעוץ השקעות פרטישלומי התקשר אלינו בלחץ ומתוך תחושת מצוקה. אחרי שהקשבנו, הרגענו והבטחנו לבדוק במיידי.

לא לקח לנו הרבה זמן להבין, שהשינוי בחברה המדוברת, אינו מה ששלומי הבין מהשיחה עם יועץ ההשקעות מהבנק. גם אם הסיפור היה מדויק, יש דרך להעביר את המידע ללקוח ולא לגרום לו ללחץ מיותר.

בפועל כל מה ששלומי, הבין מהשיחה היה הפוך מהמצב הקיים. אגרות החוב בהן מחזיק שלומי הן לטווח קצר, הן מציעות ריבית גבוהה יחסית והאחזקה בהן בהיקף קטן. לכן, השינוי האמור, ישפיע עליו אבל בהיקף קטן יחסית.

כלומר, גם אם לא יענה במהירות לא יקרה לו שום דבר רע.

לדעתנו מוטב היה, לו הבנק היה כותב לו אימייל שמפרט את כל האפשרויות העומדות בפניו כולל ההדגשה שמותר לו, לא להגיב להצעת החברה. לאחר משלוח האימייל, היה טוב אם היו מלווים את האימייל בשיחה מרגיעה.

מעבר לכך, מוטב היה ששיחה כזו היתה מתרחשת כמה ימים קודם ולא יוצרת לחץ ובהלה עם דרישה לענות עד מחר.

לאחר שבדקנו את תיק ההשקעות של שלומי, היקף האחזקה שלו באגרת החוב הספציפית ואת הצעת החברה, הצענו לו להמשיך להחזיק את האג"ח.

אנחנו לא מאמינים בלהלחיץ את הלקוח ולדרוש ממנו להחליט החלטות השקעה בדחיפות. אין בכך, שום הגיון ולדעתנו גם שום תרומה לדרך בה השקעות של לקוחות סולידיים צריכות להיעשות.

כמה שאלות מטרידות על התנהלות הבנק

  1. אם הבנק חשב שלפרסום השפעה רבה עד כדי כך, שיש צורך בשינוי מיידי בהשקעות, למה להודיע על כך בצורה מלחיצה ולדרוש תשובה עד מחר?
  2. האם לבנק נוצר רווח כתוצאה מביצוע ההמלצה שנתן?  כלומר, האם הבנק היה מרויח, אם שלומי היה מוכר את אגרות החוב שלו וקונה חלופה אחרת?
  3. בשנים האחרונות אנו מקבלים לא מעט סיפורים, על שירות ירוד בתחום ייעוץ ההשקעות בבנקים. האם הצמצום בכוח האדם, פוגע ביכולתם של היועצים שנשארו בבנק לספק את השירות הראוי?

תהיו שלומי

שלומי פעל נכון, על אף השיחה המלחיצה מיועץ ההשקעות בבנק, הוא לא ביצע שום פעולה בלי לשאול את רויטל.

מי זו רויטל ?

רויטל דור-וילק הינה יועצת השקעות פרטית, המלווה את שלומי שנים רבות, באופן מקצועי אובייקטיבי ובלתי תלוי.

אנו ממליצים לכם גם, לא לעשות שינויים בהשקעות לפני שאתם בודקים היטב שזה הדבר הנכון עבורכם. כמובן, אם יש לכם יועץ השקעות פרטי שמלווה אתכם, תמיד היוועצו עימו.

אם אין לכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל פרטים בנוגע לייעוץ השקעות פרטי . כך, תוכלו לקבל שירות מקצועי ואובייקטיבי מרויטל.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן