מה אכפת לכם באיזה בנק נמצא תיק ההשקעות שלכם?   (אוגוסט 1, 2022)

האם באמת אכפת לכם דרך איזה חברה אתם מקבלים שירות או מוצרים בתחום של:

  • שיחות וגלישה סלולארית
  • טיסות לואו-קוסט
  • חיבור לאינטרנט בבית
  • רכישות און ליין בסופרמרקט

לא ממש! – כל עוד מקבלים שירות טוב, יחסית למחיר.

בעשור האחרון ישראלים עוברים בקלות בין חברות סלולריות, ספקי אינטרנט ובוודאי בין חברות טיסה לואו-קוסט והרשתות השונות. החברות המתחרות בכל תחום כאמור, מציעות מוצרים זהים או מספקות שירות דומה. במאמץ של כמה טלפונים או גלישה ברשת, נמצא מי ייתן לנו את השירות במחיר הטוב ביותר ונעבור אליו.

מה מספק לנו הבנק בחשבון השקעות?

  • חשבון בנק דיגיטליתשתית למסחר בניירות ערך
    מאפשר לקנות, להחזיק ולמכור ניירות ערך הנסחרים בבורסות בארץ ובעולם.
  • תשתית להשקעה בפיקדונות בנקאיים
    מאפשר להפקיד כספים בפיקדונות ותוכניות חיסכון של הבנק בו מתנהל החשבון.
  • תשתית להעברת כספים לגופים פיננסים
    מאפשר לנו להעביר ולקבל כספים ממוסדות פיננסים בארץ ובעולם בשקלים ובמט"ח. כולל לצרכי השקעות, לדוגמה רכישה של פקדונות מובנים של בנק אחר.
  • מט"ח 
    מאפשר להחזיק ולהמיר מט"ח.
  • אתר ואפליקציה
    מאפשרים משיכת מידע ותפעול של פעולות השקעה רבות דרך אפליקציות ואתרים.
  • אמצעי קשר
    בנקים וסניפים יכולים לאפשר דרכים שונות ליצירת קשר כולל:

    • אתר והאפליקציה
    • טלפון ישירות לפקיד המלווה את חשבונכם – קו טלפון ישיר ולעיתים אף תקבלו את הטלפון הנייד.
      טלפון של יועצת ההשקעות בסניף וטלפון של מנהלת הסניף.
    • אימייל של הבנקאים המטפלים בחשבונכם, מוקד, מנהלת הסניף ויועצת השקעות.
    • פקס
    • מסרונים

אז מה ההבדלים בין הבנקים?

רוב הבנקים בישראל וגם רבים מהבנקים בעולם יאפשרו לכם רק חלק מהשירותים שתיארנו מעלה.

פעמים רבות, תמצאו הבדלים לא רק באפשרויות ההשקעה הפתוחות עבור הלקוח, אלא גם באופן יצירת הקשר עם הבנקאים. תבדקו את מצבכם כיום, האם הסניף מסר לכם את פרטי ההתקשרות של הבנקאי שמלווה אתכם כולל שם מלא, אימייל ונייד. תשאלו את עצמכם, האם אתם חייבים לעבור דרך מערכות מסורבלות של מענה טלפוני אוטומטי, בכל פעם שאתם רוצים מענה אנושי.

כמו כן, לא תמיד הבנק יאפשר לנו לקבל שירות של יועצת השקעות מאותו סניף. לעיתים הייעוץ ניתן על ידי יועצים שיושבים במוקד מסוים, שאי אפשר להגיע אליו פיזית והם מתחלפים מפעם לפעם.

לעיתים, תמצאו שסניפים שונים של אותו בנק מציעים תנאי התקשרות שונים. בנוסף, בחלק מסניפי הבנקים יהיו גמישים יותר ככל שהיקף תיק ההשקעות שלכם גדול יותר.

מה עם חשבונות מסחר?

הבנקים וגם בתי השקעות מציעים לציבור הרחב, חשבונות מסחר עצמאי. לרוב, חשבונות אלו מאפשרים ביצוע פעולות, בעזרת אתרים ואפליקציות. בדרך כלל, אין אפשרות לקבל בהם ייעוץ השקעות אנושי, למעט עזרה טכנית בתפעול.

חשבונות אלה מציעים עמלות נמוכות יותר לעומת אלה הנהוגות בבנקים. כתבנו על היתרונות והחסרונות שלהם בבלוג "אפליקציות מסחר בסינית".

לדעתנו לקוחות מבוגרים, סולידיים ובעלי תיק השקעה של כמה מיליוני ₪, יעדיפו ברוב המקרים, חשבון בנק "רגיל" עם שירות של אנשים בשר ודם.

נזכור שכאשר מדובר בתיקי השקעות של כמה מיליונים, הלקוחות יבקשו וככל הנראה גם יקבלו הנחות גדולות בעמלות מהבנקים. כך ההבדלים בין מה שישלמו בחשבונות מסחר עצמאי לבין מה שישלמו לבנק יצטמצמו מאוד ויהפכו לזניחים.

אז האם צריך להיות אכפת באיזה בנק נמצא תיק ההשקעות?

התשובה הפשוטה היא: לא!

התשובה המורכבת היא עדיין לא. אנחנו כמובן מניחים מראש, שהבחירה תהיה אך ורק בבנק מפוקח על ידי הרשויות המוסמכות של המדינה, שיהיה מדורג גבוה מאוד על ידי חברות דירוג ויציע לכם את מלוא מגוון השירותים הדרוש במחיר הוגן.

אם בחרתם כזה בנק אתם יכולים להשוותו לבנקים המתחרים ולבחור את הטוב מבניהם ללא קשר אם קוראים לבנק בנק א', בנק ב' וכדומה.  עם זאת, חשוב לנו להדגיש שאיננו ממליצים לכם לבחור בבנקים שאינם מפוקחים או שאינם מדורגים בדירוג גבוה מאוד.

רוב הבנקים בישראל יכולים לספק לנו חשבון השקעות עם כל השירותים שאנו זקוקים להם. לכן, עלינו למצוא את סניף הבנק, שיסכים לתת לנו את ההנחות כפי שמגיעות לנו מהיקף התיק שאנו מביאים. בנוסף, על הבנק שייבחר, לספק לנו שירותי השקעות נוחים עם שירות יעיל של הבנקאים ויועצי השקעות נגישים שיסייעו לנו בביצוע ההשקעות.

שימו לב, שאם אתם מעוניינים לנהל תיק השקעות בבנק מסויים, אינכם חייבים לעבור לבנק הזה יחד עם כל הפעילות שיש לכם בעובר ושב. זאת אומרת, שאין שום חובה להחזיק באותו בנק גם את העובר ושב שמשמש אתכם לפעילות היומיומית וגם את תיק ההשקעות. להיפך, אנו יכולים להמשיך ולהחזיק את חשבון העובר ושב המוכר והישן שלנו איפה שנוח לנו. להמשיך ולהישאר עם כל הוראות הקבע שקיימות ולהשאיר את כל התשלומים בכרטיסי האשראי בבנק אחד.

מצד שני, נוכל לאתר לעצמנו בנק אחר שידאג לנו כדרוש בכל נושא ההשקעות וכך למעשה להפחית את המורכבות שכרוכה במעבר בנקים ולהימנע מלהכביד על עצמנו.

ברור שנסיבות החיים משתנות ופעמים רבות המדיניות משתנה כאשר מנהלי הסניף מתחלפים. עם זאת, נזכור שהזכות לשנות בנק קיימת עבורכם תמיד ואפשר למצוא סניף בנק אחר במאמץ קל יחסית ולעבור אליו עם תיק ההשקעות.

כמי שמלווים שנים רבות בעלי תיקי השקעות בבנקים, אנו יודעים כיצד למצוא את אותם סניפים ובנקים שיתנו לכם את השירות שמגיע לכם עם ההנחות המתאימות, פנו אלינו.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן