מדריך לחייל המשוחרר – בנקים

הקדמה

חלק בלתי נפרד מההתנהלות הכלכלית והפיננסית היומיומית שלנו מצריך חשבון בנק בישראל.
חלקנו בחר לפתוח את חשבון הבנק בגיל צעיר וחלקנו עשה זאת ממש לפני הגיוס כדי שלצבא יהיה להיכן להעביר את המשכורת החודשית שלנו.
לאחר השחרור וגם אחר כך בחיינו הבוגרים, מדי פעם נרצה לעבור לבנק אחר.
הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות החל משינוי כתובת, עמלות גבוהות, אי קבלת שירות ראוי וכו'.

איך לבחור בנק

לפני שבוחרים באיזה בנק לפתוח את החשבון חשוב לדעת שהבנקים בישראל חייבים להחזיק ברישיון והם מפוקחים על ידי גוף ממשלתי שנקרא בנק ישראל. הבנקים מתנהלים על פי חוק ורגולציה קפדנית והם לא יכולים לפעול כרצונם.
לכן, חשוב לפתוח חשבון אך ורק בבנק מפוקח.
כדי לדעת מיהם הבנקים המורשים לפעול בארץ נכון לזמן הנוכחי, יש להיכנס לקישור זה
כמו כן, ניתן למצוא את הבנקים המפוקחים על ידי כניסה לאתר בנק ישראל ולהקיש בחלון החיפוש את המילים "איתור סניפי בנקים" .

מה חשוב שיהיה בחשבון הבנק?
אנו מבקשים שחשבון הבנק יאפשר לנו לתפעל את הכספים שלנו בנוחות, יעילות ובמינימום עלות.
כבעלי חשבון נבקש שהבנק יאפשר לנו לבצע את הפעילויות החשובות והעיקריות שהן: הפקדה ומשיכת כספים, ביצוע תשלומים, מסגרת אשראי ו/או קבלת הלוואה   וביצוע השקעות.

בנוסף, נדרוש לקבל שירות הוגן וראוי ולקבל מידע על כל המתרחש בחשבון גם היום וגם לפחות שנה אחורה.
כך, במידה ונרצה לברר מצבנו הפיננסי או לשאול על תנועה מסוימת בחשבון או אף לבקש הלוואה יהיה לנו עם מי לדבר ולברר את התנאים.

מהן הפעולות החשובות שנרצה לבדוק שקיימות בבנק ?

1. 
א. הפקדה, משיכת כספים וביצוע תשלומים

כבעלי חשבון נרצה אפשרות להפקיד כסף לחשבון ולמשוך/לשלם ממנו כסף לאחרים.
על החשבון שלנו לאפשר:
(1) הפקדת צ'ק (המחאה) שקבלנו מאדם אחר ששילם לנו. היום רוב הבנקים מאפשרים הפקדה באמצעות אפליקציה. כמו כן, ניתן להפקיד צ'ק בעמדת הקופאי (טלר) בסניף וכן באמצעות הכספומט.
(2) קבלת כסף לחשבון שלנו מחשבון של גוף אחר שמשלם לנו (מעסיק,ביטוח לאומי ועוד). קבלת תשלום מאדם אחר שמעביר אל החשבון שלנו כספים (למשל חבר שמחזיר לנו כסף)
(3) הפקדת מזומן בסניף עצמו. שניתן לבצע הפקדה כאמור בעמדת הקופאי(טלר) או באמצעות כספומט.
(4) הקמת הוראות קבע לתשלום עבור מוסדות שונים כגון עירייה, חברת חשמל וכדומה. כיום, ניתן ליצור הוראת קבע (פקודת תשלום קבועה) דרך חשבון הבנק כך, שיועברו כספים במועדים מסוימים באופן אוטומטי. אפשר גם להקים הוראות העברה לאנשים פרטיים שרכשנו מהם מוצר או שירות והסכמנו בינינו להעביר להם את העלות בתשלומים.
(5) על הבנק לאפשר לנו (אם נרצה בכך) לקבל כרטיסי חיוב מיידי המאפשרים משיכה מכספומטים ורכישה בבתי עסק וחנויות תוך חיוב החשבון באותו יום בו בצענו המשיכה/רכישה.
(6) על הבנק להנפיק לנו כרטיסי אשראי במידה ואנו מעוניינים לבצע רכישות בבתי עסק ולחייב את החשבון במועד מסוים בחודש כך שכל הקניות שלנו יחייבו את החשבון רק ב1 לחודש או 10 לחודש או כל מועד אחר.
כרטיס אשראי גם משמש למשיכת מזומן מכספומט שמחייבת את החשבון ביום המשיכה. כרטיס האשראי מאפשר גם רכישה בתשלומים במידה ואנו מבקשים זאת.
(7) על הבנק להנפיק לנו פנקסי צ'קים שמאפשרים לנו לרשום צ'ק לאדם או גוף ולכתוב בו את שמו, הסכום, העובדה שהתשלום הוא רק עבורו (למוטב בלבד), את התאריך שמותר לו להגישו לבנק לחיוב (אפשר לכתוב צ'ק לתאריך עתידי)

חשוב! כיום בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית יש לבנקים מתחרים רבים בתחום התשלומים. רבים מעדיפים את השימוש באפליקציות התשלומים אך יש לזכור שמי שמתפעל את האפליקציות האלה לא חייב להיות בנק מורשה ומפוקח ולכן לא ברור האם נקבל הגנה על כספנו.
בנוסף, בשימוש באפליקציה כאמור, אנו מותירים בידי הגוף המתפעל את פרטי הסלולרי שלנו, פרטי חשבון הבנק שלנו, פרטי כרטיס האשראי שלנו ועוד.
לא לכולם נוח עם שיתוף מידע זה. יש לתת על כך את הדעת, בעיקר כיום, כאשר אתרים רבים מותקפים והאקרים משתמשים במידע זה כדי לגנוב מאיתנו.

ב. מסגרת אשראי ו/או קבלת הלוואה 

חלק מההתנהלות הכלכלית שלנו הוא תכנון ההוצאות העתידיות שלנו (קראו את הלשונית במדריך זה שנקראית כלכלת המשפחה).
בחשבון העובר ושב שלנו נראה את התנועות של הזיכויים והחיובים לפי תקופה שנבחר. בדרך כלל אפשר לראות לפחות 6 חודשים אחורה וגם יותר מכך.
כלומר, בחשבון נראה כניסות של כספים כמו למשל השכר החודשי וקבלת כספים (מצ'קים או העברות שקבלנו מאחרים)
ויציאות כספים ממשיכות שבצענו בכספומט, צ'קים שנתנו לאחרים, חיובים של רכישות שבצענו בחנויות, חיובים של כרטיס האשראי והורדה של הוראות קבע.
מדי יום, נוכל לראות את היתרה שלנו שמסכמת כמה כסף יש לנו בעובר ושב כרגע.
היתרה נוצרת מהוספה של ההכנסה או חיסור של ההוצאה מהיתרה ביום הקודם.
כך למשל, אם היתרה אתמול הייתה 1,000 ₪ בפלוס והיום משכנו 100 ₪ מהכספומט
הרי שלאחר המשיכה היתרה תהיה 900 ₪.
אם מייד אחרי זה חבר העביר לנו 200 ₪ לחשבון הבנק
נראה יתרה של 1,100 ₪ וכך הלאה.

מסגרת אשראי

בעיקרון הסכום שיש לנו בעובר ושב הוא הסכום שאנחנו יכולים להוציא. אם אנחנו רוצים להוציא יותר, אנחנו חייבים להשיג עוד כסף ולהחזיר אותו למי שנתן לנו.
הרבה פעמים ניתן להיעזר בבנק כדי לקבל עוד כסף לצורך הוצאה שדרושה לנו. כך למשל, אפשר לבקש מסגרת אשראי. בדרך כלל, הבנק יסכים לתת לנו מסגרת בגובה המשכורת שלנו.
מסגרת האשראי שנקבל תאפשר לנו להיכנס למינוס ביתרת העובר ושב. לדוגמא: אם המסגרת שלנו היא 5,000 ₪
המשמעות היא שנוכל להיכנס למינוס בהיקף של עד 5,000 ₪
כלומר, גם אם תהיה לנו יתרה שלילית, ירשו לנו למשוך עד שנגיע ליתרה שלילית של 5,000 ₪ (מינוס 5,000 ש"ח).
המסגרת היא ללא תקופת החזר. זאת אומרת, שהיא עומדת לרשותו של בעל החשבון ומתחדשת מדי תקופה בהתאם לאישור הבנק.
בנוסף, צריך לזכור שהעלות של מסגרת האשראי יקרה יחסית ויכולה להגיע ל 15%-10% בשנה
זה נחשב יקר מאוד לעומת העלות שנידרש לשלם תמורת הלוואה. כך למשל אם ביקשנו מסגרת של 5,000 ש"ח והריבית שהבנק דרש עליה היתה 15% והיא היתה בתוקף של שנה הרי שנידרש לשלם 750 ש"ח כריבית עבור השנה הזו והחשבון שלנו יחוייב בה מדי רבעון (נחויב בחלק היחסי).

קבלת הלוואה

מעבר למסגרת אשראי, יש אפשרות נוספת לקבל כספים מהבנק והיא נקראית בקשת הלוואה.
ההלוואה היא נטילת סכום כסף ספציפי מהבנק תמורת ריבית שנתית.
זאת אומרת, בהלוואה מקבלים מהבנק סכום כסף והכסף הזה מופקד ישירות לעובר ושב שלנו ומתווסף ליתרה שלנו
הבנק מוכן לתת הלוואה, תמורת החזר הסכום שהעביר לנו ועוד ריבית.
כלומר, אנחנו מבקשים סכום מסוים לתקופה מסוימת (נניח 36 חודשים או 60 חודשים)
ואז הבנק כותב לנו כמה ריבית נשלם לשנה ומה ההחזר החודשי.
למשל הלוואה של 20,000 ש"ח ל 36 חודשים תמורת ריבית בשיעור של 5% והחזר חודשי של 599 ש"ח לחודש
כך נקבל לידינו את מלוא סכום ההלוואה ( 20,000 ש"ח יועברו ישירות ליתרת העובר ושב שלנו)
ונתחיל להחזיר את ההחזרים החודשיים בכל התקופה (599 ש"ח לחודש כפול 36 חודשים).
סך הכל הסכום שנחזיר הוא ההחזר של ההלוואה שלקחנו פלוס הריבית שהבנק הציע לנו ואנו הסכמנו לה.

מערכת נתוני אשראי

בנק ישראל הקים עבור לקוחות כל הבנקים והגופים הפיננסים מערכת נתוני אשראי שמאפשרת לכל אחד להירשם ולהוציא על עצמו מידע
וככה לדעת למי הוא חייב, כמה ומתי ההחזר. 
אפשר לקבל מידע עד 10 שנים אחורה.

כדי לקבל המידע צריך להיכנס לאתר מערכת נתוני אשראי ואז ללחוץ על כפתור התחברות בצד שמאל למעלה ולהירשם לפי ההוראות באתר מערכת נתוני אשראי 

כדי להירשם יש צורך במידע של ת.ז. וכרטיס האשראי לאימות הנתונים שלכם.

המלצה : פעם בשנה תוציאו לכם דו"ח ריכוז נתונים – לתקופה של עשר השנים האחרונות ותשמרו על המחשב.

לסיכום חלק זה העוסק בהלוואות ו/או אשראי, לעיתים נרצה לשלם עבור רכישות גדולות כמו ריהוט או מחשבים וכדומה והסכום שיש לנו ביתרה בחשבון הבנק בתוספת החסכונות שאספנו לא מספיק כדי לממן את הרכישה. כמו כן, בעקבות החישובים שערכנו, הבנו שלאחר ההוצאות הקבועות שיש לנו כל חודש, יש לנו עודף. כלומר, יש לנו מאיפה לממן החזר חודשי מסוים, שלא יסבך אותנו בחובות גדולים מדי. ההחזר הזה שנחשב הוא הסכום שנוכל לשלם כל חודש עד שנחזיר את מלוא סכום הרכישה.
לצורך ביצוע הרכישה, נוכל לבקש מהבנק להיכנס למינוס (ואז נצטרך אישור למסגרת אשראי)
לחילופין, נוכל לבקש מהבנק לקבל הלוואה שתחולק למספר תשלומים גדול וכך נחויב רק בסכום ההחזר החודשי של ההלוואה. כך נוכל לממן רכישה של מוצר/שירות יקרים על פני תקופה ארוכה מבלי להיקלע לקשיים כלכליים.

חשוב! כיום בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, יש אפשרויות רבות נוספות לקבלת הלוואות מבנקים מתחרים
ומעוד גופים מפוקחים כולל חברות ביטוח ונותני שירותים פיננסים מפוקחים
אם החלטתם לקחת הלוואה אז תעשו סקר שוק. ממש לא כדאי לבחור את ההצעה הראשונה שקבלתם מבלי להשוות.
למרות, שזה נוח לקבל הלוואה מהבנק שלכם, ההצעה הראשונה שתקבלו היא לווא דווקא הזולה ביותר.
עדיף לפנות לעוד בנק או גוף מפוקח או שניים (ולא חייבים להיות בעלי חשבון דרכם כדי לקבל מהם הלוואה)
פונים אליהם בכתב בבקשה לברר את התנאים לגבי הלוואה באותו סכום ואותה תקופה ואז תוכלו להשוות ולהתמקח על הריבית, על מנת שתשלמו הכי נמוך שניתן.
אל תקחו הלוואות אם אתם לא חייבים ובטח שלא מגופים לא מפוקחים. ניתן לבדוק אם הגוף מפוקח על ידי כניסה לאתר בנק ישראל או לאתר רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון ברשימת הגופים הגופים המפוקחים ולרשימת נותני שירותים פיננסים

ג. ביצוע השקעות
לחלקנו יש סכומי כסף בחשבון העובר ושב שאיננו זקוקים להם ביום יום. זה קורה בעיקר כאשר ההכנסה החודשית שלנו גבוהה מההוצאות החודשיות ומדי חודש מצטבר לו סכום נוסף. כדי שהסכום שחסכנו, יצבור תשואה ורווחים אפשר לבחור במגוון סוגי השקעות.
המוצר הראשון שרוב הבנקים בישראל מציעים הוא הפקדון השקלי. הפקדון השקלי הוא מוצר שמאפשר לנו להפקיד סכום לתקופה מוגבלת שיכולה להיות יום אחד, שבוע אחד, חודש אחד, כמה חודשים או אפילו שנה.
הבנק מציע לקחת מאיתנו את הסכום ולשלם תמורתו ריבית קטנה. בדרך כלל, הבנק יציע ריבית גדולה יותר ככל שהתקופה גדלה. דוגמא 1: פקדון בהיקף של 10,000 ש"ח לתקופה של חודש יקבל ריבית שנתית בשיעור של 0.60% לשנה (הריבית שתשולם תהיה יחסית רק על חודש ולא על שנה כלומר 1 חלקי 12 מה 0.6%).
דוגמא 2: פקדון בהיקף של 10,000 ש"ח לתקופה של שנה יקבל ריבית שנתית בשיעור של 1.2% לשנה. הערה: בדוגמאות ניתנו מספרים פיקטיבים שאינם מייצגים את הריבית שמשולמת כיום.
אם אנו מסכימים להשקעה בפיקדון שקלי, הכסף יימשך מחשבון העובר ושב שלנו ויעבור לחלק שנקרא פיקדונות שיקליים. כלומר, נראה בחשבון הבנק שלנו שני חלקים :חלק העובר ושב עם התנועות של חיובים וזיכויים וחלק של הפקדונות.
בסיום התקופה שקבענו הפקדון ישתחרר ויעבור חזרה לחשבון העובר ושב בתוספת הריבית שהבנק הבטיח לשלם לנו.

מעבר לפיקדונות שיקליים יש עוד המון אפשרויות השקעה שלא נוכל להרחיב עליהם כאן אך נזכיר שיש גם תוכניות חסכון, פיקדונות מובנים, תיק ניירות ערך ועוד המון אפשרויות.
לעיתים, אין לבנק שלנו אפשרויות כאמור, אך ניתן למצוא אותם בבנקים מתחרים. אין חובה חוקית לבצע ההשקעות באותו בנק שבו אנו מנהלים את חשבון העובר ושב ואנו יכולים לבחור להחזיק חשבון עובר ושב בבנק א' וחשבון השקעות בבנק ב'.  יתירה מכך, כיום קיימות אפשרויות השקעה רבות בגופים פיננסים מפוקחים שאינם בנקים כולל חברות ביטוח ובתי השקעות.

2. עמלות
הפעולות שציינו מעלה בסעיף 1 הן הפעולות הנפוצות ביותר והבנקים מחייבים אותנו על כל פעולה.
בעבר, הם גבו על כל שורה שהופיעה בעובר ושב כולל על ביצוע פעולות כמו הפקדות מזומן וצ'קים, העברות לחשבונות בנקים אחרים, חיוב הוראות קבע, משיכות מזומן, תשלומי שוברים באמצעות פקיד הבנק ועוד.
הם גם גבו עמלות שונות על פעילות דרך האזור האישי באתר הבנק, באפליקציות ובכספומטים.
כלומר העמלות נגבו בין אם בצענו אותן מול פקיד אנושי או באופן עצמאי באתר האינטרנט של הבנק, באמצעות הכספומט או האפליקציה.
כיום 2021, פעולה מול פקיד עולה כ 6-7 ₪ ופעולה עצמאית ישירה באתר הבנק באפליקציה והכספומט עולה כ 2 ₪.
זה כמובן יקר מאוד אך חלק מאיתנו משתייך לקבוצת לקוחות שמקבלת הנחות או פטורים מעמלות אלה כולל צעירים לפני צבא, חיילים וסטודנטים. בנוסף, קיימת אפשרות להקל על הכיס על ידי בחירה במסלול עמלות שמתאים לנו.
מסלולי עמלות
לפני כמה שנים, המפקח על הבנקים קבע שעל הבנקים להציע לנו מסלולי עמלות שמתאימים להיקף הפעילות שלנו
כך שמישהו שכמעט ואינו משתמש בחשבון ישלם מעט יחסית ומישהו שיש לו פעילות בינונית ישלם קצת יותר.
אם לא נבחר מסלול עמלות, הרי שנחויב כפי שהיה בעבר על כל פעולה.
הבנקים בישראל מציעים כיום שני סוגי מסלולים :המסלול הבסיסי והמסלול המורחב.
כך למשל המסלול הבסיסי עולה כ 10 ₪ לחודש והוא כולל תשלום מראש על מספר פעולות מוגבל (פעולה אחת מול פקיד ו 10 פעולות בערוץ ישיר)
יש גם מסלול מורחב שעולה כ 20-30 ₪ לחודש והוא כולל תשלום על 10 פעולות מול פקיד ו 50 פעולות באופן עצמאי /ערוץ ישיר)
אם אנחנו צורכים יותר פעולות ממה שהמסלול שילם עליו מראש, נחויב בעמלות נוספות על התוספת.
חלק מהבנקים מציעים מסלול שלישי שנקרא מורחב מאוד
הנה הסבר על מסלולי העמלות באתר בנק ישראל ומחשבון לבחירת מסלול עמלות
איך לבחור מסלול עמלות?
הכי טוב זה לעבור על החשבון בנק שלכם בשנה האחרונה. לראות כמה תנועות הופיעו בחשבון עובר ושב מדי חודש, כמה משיכות וכמה הכנסות, כמה צ'קים והעברות
ואז להבין מה מידת השימוש שלנו בחשבון ולהתאים את המסלול עמלות לאחזקת החשבון.
חשוב!
כדאי לשים לב שלפעמים הבנקים פונים אלינו כיון שאנחנו חלק מקבוצה (צעירים/חיילים/סטודנטים) שהם מעוניינים בהצטרפותה כלקוחות לבנק. כחלק מהפניה הם יציעו לנו הנחות ניכרות לתקופה מסוימת או אפילו פטור מלא מעמלות פעולה מול פקיד ופעולה ישירה.
לכן יש לשים לב מהן העמלות שמוזנות לנו במערכת והאם אנו פטורים מעמלות מסוימות לפרק זמן מסוים ומתי הוא מסתיים.
במקרה שיש לנו פטורים בפעולות מול פקיד ופעולות בערוץ ישיר (פעולות באופן עצמאי באתר/אפליקציה/כספומט) לא כדאי לבחור במסלול עמלות מכיון שהבחירה תבטל את הפטורים.
מעבר לכך הבנקים גובים עמלות על עוד נושאים כולל אחזקה חודשית בכרטיס אשראי וכדאי לברר מה העלות לפני שבוחרים כרטיס. הבנק גם גובה עמלה על פנקסי צ'קים וכל פנקס מכיל כ 20 המחאות ועולה כ 10 ש"ח
יש גם עלות על ההקמה של מסגרת האשראי גם אם לא מנצלים אותה ולעיתים גם עלות סגירת חשבון בנק
העצה שלנו : תתרגלו לשאול את הבנקאי מה העלות של כל פעולה שאתם עושים לפני שאתם עושים אותה. רצוי לפנות בכתב ולבקש שיפרטו לכם את כל העמלות הכרוכות בתהליך.

3. שירות הוגן וראוי.
כשבוחרים חשבון בנק אנו רוצים להבטיח שהפעלתו תהיה קלה, נוחה ויעילה. בנוסף, נרצה שיהיה מי לדבר איתו ולשאול כשנתקלים בבעיות. ברור שנדרוש שלבנק יהיה אתר עם מגוון פעולות קלות לתפעול ושנוכל לקבל מידע על היתרה, התנועות העדכניות בחשבון ובתקופות קודמות
בנוסף, חשוב שתהיה לנו אפשרות לצור קשר עם הבנקאי דרך האתר אך גם אפשרות לשיחה פיזית עם בנקאי.

נכון שהיום אפשר לעשות כמעט כל פעולה באופן דיגיטלי כולל: לפתוח חשבון, לשלם שובר, להקים הוראות קבע, לשנות פרטי התקשרות, להעביר כספים לחשבון אחר ועוד. בעבר היה אפשר לעשות זאת רק באופן פיזי מול הבנקאי ובזכות ההתפתחות הטכנולוגית אנו עצמאים והשימוש בחשבון הבנק נוח וקל יחסית.

אבל לפעמים משהו לא ברור לנו ואנחנו לא יודעים איך לפתור את הבעיה לבד. לפעמים צריך לקבל הסבר על למה גבו מאיתנו עמלה מסוימת, לנהל משא ומתן על עמלה מסוימת או להגיש בקשה דחופה למשיכה בחריגה. זה הרגע שבו דווקא הקשר האישי לבנקאי חשוב מאוד. הבנקאי ידע לתווך לנו את הידע הדרוש לנו ויסייע לנו למצוא את הפתרון.
כשיש עם מי לדבר יותר קל להתנהל ולכן עדיף לבחור בנק שיש בו אנשים שאפשר לתקשר איתם בזמנים לחוצים

לסיכום
כדי לבחור חשבון בנק יש לבחור בבנק מפוקח המורשה לפעול בישראל.
מומלץ להתייעץ עם בני המשפחה, החברים, המכרים והקולגות במקום עבודתכם ולשאול אותם האם הם מרוצים מהבנק שלהם ואם כן היכן הוא ממוקם. בנוסף, תוכלו לגשת פיזית ל 2-3 סניפי בנקים הקרובים יחסית למקום מגוריכם או מקום עבודתכם. כך, תוכלו לבקש מהבנקאים העובדים במקום, כרטיס ביקור המכיל את פרטי ההתקשרות אליהם כולל אימייל או לפחות פקס.
שימו לב, אינכם חייבים למלא מסמכי פתיחת חשבון בשלב ראשון. הסבירו לבנקאים שאתם מעוניינים לברר את התנאים בטרם תחליטו לעבור לסניף. כיתבו לבנקאים מייל או פקס והסבירו שברצונכם לברר את תנאי החשבון. פרטו להם את האם אתם עובדים, האם אתם לומדים, מה היקף המשכורת החודשית או הכנסה אחרת שתיכנס לחשבון והאם יש לכם צורך במסגרת אשראי ו/או הלוואה. כיתבו להם האם אתם זקוקים לכרטיס אשראי ו/או כרטיס חיוב מיידי. תספרו להם האם תרצו להעביר או לקבל לחשבונכם שקלים/מטבע חוץ וכדומה.  תבקשו מהם לפרט עבורכם מהן ההנחות שיוכלו להעניק לכם במידה ותפתחו חשבון דרכם. תבקשו פירוט בנושא הנחות בעמלות פעולות בחשבון, עמלת מסגרת האשראי ועמלות כרטיסי האשראי.
בנוסף, תשאלו האם יוכלו לסייע לכם בהעברת כל הפעילות מחשבון הבנק הישן כולל דאגה להעברת הוראות קבע שנכנסות לחשבון ויוצאות מהחשבון, חיובים בכרטיס אשראי, קבלת הלוואה במקום ההלוואה שהיתה לכם ועוד. כך תוכלו לקבל תשובה כתובה לכל שאלותיכם לפני בחירת הסניף ולהתרשם בעצמכם האם השירות שאתם מקבלים אכפתי ומתאים לצורכיכם. לאחר קבלת התשובות מ 2-3 סניפים תוכלו לבחור את הסניף שהציע את התנאים הטובים והמתאימים ביותר. אז תוכלו לפתוח חשבון חדש ולהעביר אליו את כל הפעילות מהחשבון הישן. נכון ל 2021 ניתן לעבור בנק באופן דיגיטלי בלחיצת כפתור שימו לב שלמרות שכתוב שהמעבר אוטומטי, בפועל מעבר כזה יכול לקחת כמה חודשים עד שכל הפעולות הועברו וזה מצריך תשומת לב רבה מצידכם.
באתר בנק ישראל ניתן למצוא גם סרטוני וידאו המסבירים כיצד לבחור חשבון בנק וכו'.
לבנק ישראל יש מחלקה שנקראית המפקח על הבנקים וניתן לפנות אליה במידה ויש בעיה עם הבנק שלכם.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן