גם ChatGPT ממליץ לפנות לייעוץ השקעות  (ינואר 23, 2023)

שאלנו את ChatGPT: "איפה כדאי לי להשקיע?"

בתשובה יחסית ארוכה, הצ'אטבוט מציע לבנות תיק השקעות מגוון, להשקיע לטווחים קצרים וארוכים, לפזר סיכונים וכיוצ"ב.

אותנו הפתיע ושימח לראות, שהוא מציע בין היתר: לפנות ליועץ השקעות.

רגע, מה זה ChatGPT

Chat זה מערכת לשיחה אינטרנטית באמצעות טקסט ו-GPT הן ראשי תיבות: Generative Pre-trained Transformer.

שמתרגם בחופשיות ל"טרנספורמר מאומן-מראש בעל יכולת ייצור" (ויקיפדיה ChatGPT).

על רגל אחת, מדובר במערכת מבוססת בינה מלכותית (AI), המסוגלת לענות תשובות מפורטות על שלל נושאים, המבוססת על הניסיון והחוכמה האנושית שנצברה ונצברת כל הזמן.

מעבר להסברים בויקיפדיה, קיימים אינספור מאמרים וכתבות בנושא.

ולמי שרוצה להתנסות, מוזמנים להיכנס ל ChatGPT. נכון להיום, יכולת הצ'אטבוט מוגבלת בעברית, ולכן שאלותינו נכתבו באנגלית.

AI ממליץ על ייעוץ השקעות

שאלה: איפה כדאי לי להשקיע?

סקרן אותנו לדעת מה "חושבת" אינטליגנציה מלאכותית על השקעות ולכן שאלנו: איפה כדאי לי להשקיע?

תשובת AI המתורגמת:

היכן להשקיע תלוי ביעדים הפיננסיים האישיים שלך, רמות הסיכונים וטווחי השקעה. להלן, כמה טיפים כלליים שכדאי לקחת בחשבון:

גיוון תיק ההשקעות: השקעה במגוון נכסים, כגון מניות, אג"ח, נדל"ן וסחורות, יכולה לעזור לפיזור סיכונים ולהגדיל את הסיכויים לתשואות חיוביות.

קחו בחשבון את אופק זמני ההשקעות: השקעות לטווח ארוך, כמו מניות ונדל"ן, נוטות להתאים יותר לבעלי אופק השקעה לטווח ארוך, בעוד שהשקעות לטווח קצר, כמו חשבונות חיסכון או פיקדונות, נוטות להתאים יותר. לבעלי אופק השקעה קצר יותר.

הבינו את הסיכונים: חשוב להבין את הסיכונים והתשואות הפוטנציאליות, של כל השקעה לפני השקעת הכספים.

שיקלו את אהבת/שנאת הסיכון שלכם: השקעות מסוימות נחשבות למסוכנות יותר מאחרות. חשוב להשקיע בצורה מתאימה עבורכם והתואמת את מידת רצונכם בחשיפה לסיכון.

התייעצו עם יועץ השקעות: יועץ השקעות יכול לסייע לכם להבין את היעדים הפיננסיים וליצור תוכנית השקעות מותאמת אישית, הלוקחת בחשבון את אהבת/שנאת הסיכון שלכם ואת אופק זמן ההשקעה שלכם.

בסופו של דבר, חשוב ביותר לעשות מחקר עצמאי ולהבין את הסיכונים והתשואות המצופות של כל השקעה שאתם שוקלים. חשוב גם להחזיק בתיק מגוון ולסקור ולהתאים באופן קבוע את ההשקעות שלכם לפי הצורך, כדי להבטיח שהן תואמות את היעדים ואהבת/שנאת הסיכון שלכם.

הערה:למרות שהתרגום המילולי של "Financial advisor" הינו "יועץ פיננסי", התרגום הנכון הוא ל"יועץ השקעות". הסיבה לכך היא שבישראל רק יועץ השקעות בעל רישיון מטעם הרשות לניירות ערך, יכול לייעץ לגבי השקעות פיננסיות.

הערותינו לתשובה:

הופתענו לטובה מהתשובה המסודרת ואנו יכולים להסכים עם רובה. לגמרי מבינים למה ה AI ממליץ לפנות לקבלת ייעוץ השקעות מקצועי.

Original question: Where should I invest?

AI Answer:

Where to invest depends on your personal financial goals, risk tolerance, and investment time horizon. Here are a few general tips to consider:

Diversify your portfolio: Investing in a variety of assets, such as stocks, bonds, real estate, and commodities, can help to spread out risk and increase the chances of positive returns.

Consider your time horizon: Long-term investments, such as stocks and real estate, tend to be more suitable for those with a long-term investment horizon, while short-term investments, such as savings accounts or CDs, tend to be more suitable for those with a shorter investment horizon.

Understand the risks: It's important to understand the potential risks and rewards of any investment before committing your money.

Consider your risk tolerance: Some investments are considered to be more risky than others. It's important to invest in a way that is comfortable for you and aligns with your risk tolerance.

Work with a financial advisor: A financial advisor can help you understand your financial goals and create a personalized investment plan that takes into account your risk tolerance and investment time horizon.

Ultimately, the most important thing is to do your own research and understand the risks and rewards of any investment you are considering. It's also important to have a well-diversified portfolio and to regularly review and adjust your investments as needed to ensure that they align with your goals and risk tolerance.

שאלנו: האם ישנה השקעה ללא סיכון?

בפוסט "איך תדעו שבעלי אינטרסים משווקים לכם השקעה", כתבנו על משווקים שלעיתים קרובות מידי, מפרסמים רק את היתרונות של ההשקעה מבלי לציין חסרונות או את רמות הסיכון שלה.

לכן, עניין אותנו לשמוע מה יענה ה-ChatGPT לשאלה: האם ישנה השקעה ללא סיכון?

תקציר תשובת AI:

אין דבר כזה השקעה "ללא סיכון" בכלל, שכן כל ההשקעות נושאות רמת סיכון מסוימת. 

כשבקשנו תשובה נוספת מה-AI לאותה שאלה, קבלנו הרחבה. הינה התקציר שלה: אין דבר כזה השקעת חסרת סיכון לחלוטין, שכן כל ההשקעות כרוכות ברמת סיכון כלשהי.

הערותינו לתשובה

אנחנו לגמרי מסכימים עם שתי התשובות. לאחר שלושה עשורים בתחום ייעוץ השקעות, לא נתקלנו בשום השקעה שהיא חסרת סיכון לחלוטין.

סיכום: שאלות בנושאי השקעה ל-ChatGPT

בעולם ההשקעות הפיננסיות, ישנם הרבה יותר משווקי השקעות בעלי אינטרסים, מאשר יועצי השקעות אובייקטיבים.

בישראל פועלים כמה עשרות בודדות של יועצי השקעות פרטיים. ממש קבוצה קטנה של יועצים אובייקטיבים בים של יועצים ומשווקים בעלי אינטרסים.

ממש הפתיע אותנו לטובה, שמערכת בינה מלאכותית מספקת תשובות לא רעות בכלל, לשאלות ששאלנו בנושאי השקעות.

כמובן, שמערכות כאלה רחוקות עדיין משלמות ובוודאי אין להן יכולת נבואה. ניתן להיעזר אך לקחת את תשובותיה בנושאי השקעות באופן זהיר וכפי שהיא בעצמה כתבה, מומלץ לפנות לייעוץ השקעות אנושי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן