גוגל טרנדס: חיפושים של "חשבון בנק בחול" נמצאים בשיא של עשור  (מרץ 3, 2023)

אם תבדקו בגוגל טרנדס (Google Trends), תגלו שנכון למרץ 2023, חלה עלייה ניכרת בחיפושים סביב צירופי מילים כגון:

  • "חשבון בנק בחו"ל"
  • "פתיחת חשבון בנק בחו"ל"
  • "בנק בחו"ל"

וחיפושים דומים נוספים.

פתיחת חשבון בנק בחולכמות החיפושים סביב מושגים אלה, היא כעת הגבוהה ביותר מזה עשור לפחות.

חשבונות בנק בחו"ל במדיה הישראלית

המדיה הכלכלית מלאה בכתבות בנושא, הנה כמה מהן:

גם בתחילת שנות ה-2000, ישראלים התעניינו וביקשו להעביר חלק מכספם מבנק בארץ לבנק זר. באותה עת, היה קל יחסית לפתוח חשבון השקעות בחו"ל. לפני 20 שנים בנקים מובילים עם השמות המוכרים בעולם, דרשו סכומים התחלתיים נמוכים יחסית, בהיקף של כמה עשרות אלפי דולרים בודדים. כמו כן, שיעור העמלות שגבו ועלויות החזקת החשבון, היו סבירים יחסית לאלה הנהוגים בבנקים בישראל.

כמי שעוסקים מעל שני עשורים בפתיחת חשבונות בנק בחו"ל לישראלים, אנו מכירים את התחום היטב.

מה שהיה בעבר, לא קיים עוד. עולם בנקאות ההשקעות השתנה ללא הכר ב 15 השנים האחרונות. השינויים האלה, מגבילים כיום את האפשרויות העומדות לרשות המבקשים לפתוח חשבון השקעות בבנק בחו"ל.

השפעת ארה"ב על חשבונות בנק בחו"ל

הנה חלק מהשינויים שקרו במהלך השנים שחלפו:

ב 2008 דרשה ממשלת ארה"ב מכל הבנקאות העולמית להגביר את הפיקוח על הלבנת הון ולמנוע כניסת כספי טרור וכדומה למערכת הבנקאית. כתוצאה מכך, הוחמרו הדרישות בעת פתיחת חשבונות בנק בכל העולם. הבנקים נאלצו להישמע לאמריקאים והחלו להקפיד על הנהלים כשמדובר בבעלי חשבונות זרים.

מאז וגם כיום, הבנקים ברחבי העולם בודקים לעומק את כל מי שפותח חשבון בנק במדינה, שהוא אינו תושב שלה.

החמרת הרגולציה השפיעה וגרמה להעלאה ניכרת בסכומי המינימום הדרושים כתנאי להחזקה בחשבון השקעה בחו"ל. נכון להיום (מרץ 2023) ישנם בנקים רבים בחו"ל שהמינימום אצלם הינו 10 מיליון דולר ארה"ב.

כן, עשרה מיליון דולר ארה"ב ובספרות 10,000,000 US$,
משהו כמו 36.6 מיליון ₪ (נכון לזמן כתיבת הפוסט).

בנוסף, נרשמה עלייה חדה בעמלות הנגבות עבור הפעילות ואחזקת החשבון ועמלות אלה יכולות להגיע למאות דולרים בחודש. כמו כן, נוספו דרישות גילוי מלא ונאות מהלקוחות והצגת הסבר והוכחות למקור הכספים המועברים לחשבונות הבנק בחו"ל.

חשבונות בנק בחו"ל והרשות לניירות ערך בישראל

מעבר להתפתחויות בעולם, גם בישראל חלו שינויים. ב-2017 בוצע תיקון לחוק ניירות הערך ונקבעה רשימה של בנקים וברוקרים זרים שיכולים לפנות ללקוחות הישראלים.

רגולציה זו נקבעה בעקבות לקחי העבר והפסדים שנגרמו למשקיעים ישראלים בחשבונות בנק לא מפוקחים בחו"ל. על פי החוק, רק בנקים וברוקרים זרים המופיעים ברשימה של הרשות לניירות ערך יכולים לפנות ללקוחות ישראלים ולהציע להם שירותי מסחר בניירות ערך בחו"ל.

הרשימה הזו מחייבת גם את בעלי רישיון ההשקעות בארץ (אנחנו ביניהם) ובעלי רישיון כאמור, יכולים להציע לכם סיוע וליווי בנושא שירותי מסחר בניירות ערך בחו"ל רק מרשימה סגורה זו.

מטבע הדברים בבואנו לבחור היכן לפתוח חשבון בנק בחו"ל, נרצה לדעת עוד הרבה מאוד מאפיינים על האפשרויות שעומדות לרשותנו ולקבל שירות ראוי והוגן.  להרחבה קראו את מאמרנו מה צריך לבדוק בעת פתיחת חשבון בנק בחו"ל.

נכון לכתיבת שורות אלה, אנו יכולים לעדכן, כי מצאנו שני בנקים המציעים שירות פתיחת חשבון השקעה בחו"ל והעונים על דרישת הרגולציה. בנק אחד מציע לפתוח חשבונות לישראלים שיעבירו הון של חצי מיליון דולר ארה"ב ומעלה. כמו כן, איתרנו בנק נוסף המציע שירות לישראלים שיעבירו הון של 2 מיליון דולר ומעלה. עבור סכומים גדולים יותר, נפתחות אופציות נוספות.

מוזמנים לפנות אלינו אם יש לכם שאלות בנושא או אם אתם מתעניינים בפתיחת חשבון בחו"ל.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן