האם חיסכון פנסיוני אמור להגן על ילדינו ?   (מאי 16, 2019)

כששאלתי חברה את השאלה בכותרת המאמר, אז היא ענתה:

"שיש קשר כי אם תהיה לה קצבה פנסיונית גבוהה, אז לא רק שילדיה לא יצטרכו לדאוג לפרנסתה כשהיא תהיה פנסיונרית, אלא גם תהיה לה היכולת להמשיך ולעזור להם ולנכדיה…"

קודם כל, חברתי צדקה !

אבל לא לזה התכוונתי.

כל מי שהעמיק קצת בנושא הפנסיוני ובוודאי אלה שעברו תהליך ייעוץ פנסיוני, יודעים כי אין מדובר רק בחיסכון הכספי עצמו, שמטרתו לייצר לנו הכנסה לאחר פרישתנו לגמלאות אלא יש מאפיין נוסף.

ב RDVC אנו אוהבים להסביר מה זו פנסיה בעזרת המשפט: "בית שלושה קופים וגדר ©"…. הכוונה היא שבית הינו האות "ב" המייצגת את ביטוחי המנהלים ושלושת הקופים הם שלושה אותיות "ק" והן מייצגות את קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.

במאמר זה אנו רוצים לדבר על הגדר!
והיא מלשון "גידור סיכונים"

כולנו אנשים אופטימיים ומקווים להגיע בשלום ובבריאות טובה לימי הפנסיה ולחיות ברווחה מהחסכונות הפנסיונים ונכסים אחרים שנאסוף. לצערנו החיים הם לא תמיד כאלה וחלק יתמודד עם תאונות, מחלות ואף חו"ח מוות.

לכן ,חובה לשאול, מה יהיה אז עם ילדינו, איך נפרנס אותם ?

במסגרת ייעוץ פנסיוני נבדקים הביטוחים האישיים, שנועדו לסייע לתא המשפחתי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות באותם מצבים. על ביטוחים אלה וכיצד הם מגינים על ילדינו, נספר לכם במאמר זה.

ביטוח חיים – לשמירה על רמת החיים

נתחיל מהביטוח הכי מוכר, ביטוח חיים. הרעיון מאחורי ביטוח חיים הוא, לאפשר לבן/בת זוג והילדים לשמור על רמת חיים טובה, ללא ההכנסה של ההורה שנפטר.

כך, אם יש לכם ביטוח חיים בסכום המתאים, ילדיכם יוכלו להמשיך לחיות ברמת חיים טובה. בבואנו לבחור את סכום ביטוח החיים אותו נצטרך, חשוב לקחת בחשבון את גיל הילדים אשר משפיע על מספר השנים בהן יש לפרנסם, כולל סיוע בלימודים דיור וכיוצ"ב.

חשוב לשים לב שגובה ביטוח החיים יכול להשתנות לאורך השנים ולכן יש להתאים את הסכום מעת לעת.

ביטוח נכות – לשמירה על החסכונות

אם חו"ח הופכים לנכים, לעיתים נדרשים להוצאות כבדות, כגון התאמת הבית לכיסא גלגלים. הוצאות אלה ואחרות יכולות להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

ביטוח נכות ימנע את שבירת החסכונות שייעדנו ללימודים, דיור ושאר עזרה לילדינו.

אובדן כושר עבודה – למניעת ירידה דרסטית ברמת החיים

אם מפרנס מאבד את כושר עבודתו, התא המשפחתי עלול לאבד את הכנסתו ולספוג ירידה משמעותית ברמת החיים של ילדיו.

לכן, כדי שהילדים ימשיכו לחיות ברווחה כלכלית, חשוב לוודא שיש לנו ביטוח אובדן כושר עבודה, שמכסה נכון את המקצוע שלנו ושהוא על הסכום שמתאים להכנסה.

ביטוח סיעודי – לעצמנו ולילדים

עלויות החזקת אדם במצב סיעודי יכולות להגיע לאלפים רבים בחודש. מה שיכול למוטט כלכלית כמעט כל משפחה. בנוסף, אנו נוטים לחשוב שביטוח סיעודי נועד בעיקר למבוגרים, אך זו טעות.

כל אדם כולל ילדים יכולים חו"ח להיקלע לתאונה או מחלה שיצריכו טיפול סיעודי יקר סביב השעון, לעיתים לתקופות קצרות אך גם לשנים. לכן, חשוב שכל בני המשפחה כולל הילדים יהיו בעלי ביטוח סיעודי.

ביטוח בריאות – כי זה יכול להציל את החיים ואת הרכוש

מעת לעת אנו נתקלים בבקשות לתרומת כספים עבור מכר שחלה וזקוק לניתוח מיוחד או עבור חבר שהחלמתו תלויה בתרופה יקרה שאינה בסל התרופות. חלק מהמשפחות נאלצות למכור את כל רכושן כדי לממן את אותם טיפולים ותרופות.

נכון שכל ישראל ערבים זה לזה ונרתמים לעזור כמיטב יכולתם, אך מעבר לכך קיימים ביטוחי הבריאות המגינים עלינו פעמיים. פעם אחת באפשרות לקבל שרותי בריאות משופרים כגון: תרופות יקרות מחוץ לסל, ניתוחים וכו' ופעם שנייה גם מצילים אותנו כלכלית.

ביטוחים נסתרים למען הילדים

לא הרבה מכירים, אבל לחלקנו יש גם ביטוחים "נסתרים".

בתוך החסכונות הפנסיונים ובעיקר בתוך קרנות הפנסיה, מתחבאים להם ביטוחי שאירים וביטוחי אובדן כושר עבודה. בעת פטירה חס וחלילה, ביטוח השאירים ישלם סכומים חודשיים לשאירים, שהם בני הזוג והילדים. בעת אובדן כושר עבודה ישולם סכום חודשי לחוסך.

התשלום נקבע בהתאם לתקנונים של אותן קרנות פנסיה.

למען הילדים שלכם, בדקו את התיק הפנסיוני שלכם

אז אולי לא היה קל לקרוא את המאמר הזה, אבל אם פעם בכמה שנים תעברו על התיק הפנסיוני על כל ביטוחיו מתוך מחשבה, מה יקרה אם…. תוכלו לבצע את השינויים ולוודא שאתם מבוטחים באופן המתאים ביותר על כל מקרה שלא יקרה….

אז נאחל לכולנו הרבה בריאות ושנשלם על הביטוחים כל חיינו אבל שלא נזדקק להם.

אם אתם רוצים לעבור באופן יסודי על התיק הפנסיוני והביטוחים האישיים שלכם, אתם מוזמנים להתקשר אלינו לקבלת פרטים על ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן