ניהול ההשקעות בחשבון הבנק

ניהול ההשקעות במספר חשבונות בנק מורכב ומחייב מעקב מדוקדק אחר הרכב הנכסים הפיננסים לפי חלוקה לאפיקים סולידיים ותנודתיים, אפיקים שקליים ומט"חים.

בחינת כל חשבון בנק בנפרד ללא התייחסות לסך היקף הנכסים הפיננסים בכלל חשבונות הבנק עלולה לעוות את תוצאות ניתוח הרכב תיק ההשקעות.

בטרם ניגשים למלאכת בניית תיק ההשקעות וההשקעה בפועל, כדאי לתכנן ולברר מהן המטרות הרצויות בהשקעה הפיננסית מבחינת הציפיות לתשואה, הסיכון למול הסיכוי להרוויח, הרכב האפיקים השקליים לעומת אפיקים צמודים למדד המחירים לצרכן, ההרכב המטבעי וכיוצ"ב.

לאחר הגדרת המטרות ובדיקת הפתרונות האפשריים ניתן יהיה לבצע את ההשקעה בתיק באופן מתאים לאסטרטגיה שהוגדרה.

כשם שניגשים לרופא לצורך בדיקות רפואיות תקופתיות, כך גם זקוק תיק נכסי ההון האישי לטיפול ובדיקה תקופתית. רצוי לבצע בדיקה ממה מורכב תיק ההשקעות האישי, להבין לעומק מהן ההשקעות העיקריות בתיק, מה הייתה תשואתן, האם ענו על הציפיות, האם ניתן לשפר את התשואה תחת אילוצי האסטרטגיה שהוגדרה והאם יש צורך בשינוי.

לדוגמא: הלקוח השקיע בעבר באגרת חוב מסוג גילון. אגרת חוב זו המשלמת ריבית שמשתנה בהתאם לעליית הריבית במשק מתאימה לתקופות של ציפייה לעליית ריבית ועליית ריבית בפועל. כעבור תקופה כאשר משתנות הנסיבות ועימן מגיעות הציפיות לירידת הריבית הרי שכדאי יהיה לשקול מעבר להשקעה שאינה מושפעת לרעה מירידת ריבית.

יעוץ מקצועי יאפשר ללקוח המשקיע לבחון מהם העמלות שהוא משלם, מהי התשואה שהושגה, ממה מורכב תיק ההשקעות שלו והאם יש צורך בשינוי.

משקיעים בעלי נכסים פיננסים השואפים לשמר את מה שצברו במשך שנות חייהם ולהינות מפירות השקעתם יכולים לקבל מיועץ ההשקעות שלהם את פירוט היקף המשיכה החודשי המקסימאלי מבלי שיאכלו את הקרן שהושקעה. כמו כן, ניתן לבדוק תוך כמה זמן תאכל הקרן אם ימשכו סכום גבוה מהריבית הנצברת.

לדוגמא: זוג פנסיונרים ללא חובות או מחויבויות שהינם בעלי נכסים פיננסים בהיקף של 2 מליון שקל. ובהנחה כי נכסיהם הפיננסים מושקעים באפיקים סולידיים בלבד הנושאים תשואה ריאלית של כ 4% נטו כל שנה.
אם ברצונם להינות מהריבית ללא פגיעה בקרן יוכל הזוג למשוך כ 6,500 ש"ח מדי חודש.
אם ברצונם למשוך 10,000 ש"ח מדי חודש הרי שיוכלו לעשות זאת במשך 27 שנים. לאחר מכן יזל הכסף.

כיועצת ההשקעות שלכם, אדאג להגדיר יחד איתכם את האסטרטגיה המתאימה לכם. לאחר מכן נוכל לבנות בצורה חכמה ויעילה ולהתאים לכם את תיק ההשקעות.

אתם מוזמנים לקרוא על תהליך הייעוץ הייחודי שלי.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן