חברת הביטוח שביטחה דרך העבודה, הודיעה שלא נוכל להמשיך בביטוח הסיעודי, מה עושים ? (מאי 13, 2013)

שאלה:

רויטל שלום, לאחרונה קבלנו הודעה מחברת הביטוח שביטחה אותנו דרך העבודה.

בהודעה נאמר שלא נוכל להמשיך בביטוח הסיעודי כפי שהיה לנו עד היום. מציעים לנו להצטרף לביטוח פרטי או ביטוח מיוחד דרך העבודה. ממה שהבנתי, יש מבצע לתקופה מוגבלת ולאחר מכן המחיר יעלה.

מה הכוונה והאם צריך לענות להודעה זו?

אורי .ש.

תשובה:

שלום אורי ותודה רבה על שאלתך.

בימים אלה מסתיימות להן פוליסות ביטוח קבוצתיות רבות מסוג ביטוח סיעודי והמבוטחים מקבלים הודעה דומה לזו שאתה קבלת.

ההודעה שקבלת הינה מילוי הוראות של המפקח על הביטוח, באשר לביטול הפוליסות הקבוצתיות האלה. למעשה המפקח על הביטוח הורה לבטל את הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים (למעט אלה של קופות החולים) והעברתם של כל המבוטחים בהם לפוליסות פרטיות על שמם.

במה דברים אמורים?

בעבר הצטרפו עובדים וחברי ארגונים – בעיקר גדולים – לפוליסות קבוצתיות שכללו כיסויים סיעודיים. כיסויים אלה הבטיחו תשלום פיצוי חודשי של כמה אלפי שקלים לחודש במידה ונקלע למצב סיעודי. תקופת תשלום הפיצוי בביטוחים אלה הוגבלה ל 3-5 שנים.

ברבות השנים והתארכות תוחלת החיים, רבים נקלעו למצב סיעודי. חברות הביטוח נאלצו לשלם פיצוי חודשי למבוטחים רבים והולכים, עובדה שפגעה ברווחיותן של הפוליסות הקבוצתיות.

חלק מהפתרונות של חברות הביטוח היה להעלות את הפרמיה מדי כמה שנים ככל שגיל המבוטח עלה. מצב זה גרם לרבים לבטל את הביטוח בגיל מבוגר, דווקא בעת שהחשש והסיכון מפני מצב סיעודי גבוה.

לפני כשנה ב 2012 החליט המפקח על הביטוח, לבטל מצב זה בו נאלצים רבים לבטל את הביטוח הסיעודי כאשר הפכו למבוגרים. המפקח על הביטוח דרש כי חברות הביטוח יציעו לכולנו ביטוח פרטי המותאם לגילנו, אשר הפרמיה בו תישאר קבועה כאשר נגיע לגיל 65 ואשר יוצע לנו לכל ימי חיינו (ללא צורך בחידוש מדי כמה שנים כפי שהיה בביטוחים הקבוצתיים).

כעת משהסתיים הביטוח הסיעודי הקבוצתי שלנו, עלינו לבחור בביטוח סיעודי חדש. אין להתעלם מההודעה שקבלנו. כדי לבחור את הביטוח הסיעודי המתאים לנו עלינו להגדיר מה חשוב לנו בביטוח זה. עלינו להגדיר בין השאר:

  • מה הסכום שנרצה לקבל כפיצוי חודשי
  • מה התקופה שנרצה לקבל את הפיצוי
  • באיזה פרמיה נבחר קבועה או משתנה

ועוד פרמטרים נוספים.

כדי לקרוא בהרחבה על הפרמטרים החשובים בביטוח סיעודי, תוכלו לעיין בסדרת המאמרים שלנו על ביטוח סיעודי.

מומלץ בעת בחירת ביטוח סיעודי להיעזר בייעוץ מקצועי ואובייקטיבי כפי שאנו מספקים כחלק מייעוץ פנסיוני או באופן נפרד. מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן