חשוב להגדיר מטרה לכל השקעה   (ספטמבר 16, 2019)

מגיל קטן אנו שומעים שכדאי לחסוך.

ואכן רבים עושים זאת באופן יזום. בנוסף, גם שכירים ועצמאים מחויבים לחסוך לפנסיה.

ישנם חוסכים המבקשים להשקיע את הכספים הפנויים כך שיסייעו להם בהשגת מטרות השקעה מגוונות והן כוללות בין היתר:

  • נדל"ן
  • כספים ליום סגריר
  • מימון לימודים
  • טיול גדול
  • שיפוץ דירה
  • עזרה לילדים
  • כיוצ"ב

במאמר זה נסביר למה חשוב להגדיר את מטרות ההשקעה.

הגדרת מטרות ההשקעה

בבואנו להשקיע עלינו להגדיר מהן מטרות ההשקעה ולחלק את הסכומים בתיק ההשקעות בהתאם למטרות.

כך למשל, נגדיר שעבור מימון אירוע משמח נרצה לשמור X שקלים, עבור הלימודים של הילדים נקצה Y שקלים, עבור הטיול לחו"ל נקדיש Z שקלים וכך הלאה.

לאחר הגדרת מטרות ההשקעה וסכומי הכסף הדרושים להשגת המטרות יוכלו יועצי ההשקעות לסייע לנו לקבוע מהי תקופת ההשקעה המתאימה לכל מטרה, מהו מטבע ההשקעה, מהו אפיק ההשקעה המתאים להשגת המטרה, כולל הבנת רמת הסיכון הגלומה בו ועוד.

לדוגמה: אם חלק מהכספים מיועדים לפרישה שלנו בעוד 10 שנים, נוכל לחפש השקעות לטווח ארוך, במטבע המדינה בה נחיה בעת הפרישה, עם רמות סיכון נמוכות יחסית.

אם חלק מהכספים נועדו לרכישת דירה במהלך השנה הקרובה, ללא תאריך מדויק וידוע מראש, נעדיף להשקיע באפיקים פיננסים לזמן קצר, במטבע המדינה בה אנו רוכשים את הנדל"ן ועם רמת סיכון נמוכה יחסית. כך נוכל למכור את ההשקעה ללא קנסות והפסדים.

אם מדובר, ברכישת נדל"ן בארה"ב הרי שהגיוני להשקיע בהשקעה צמודה לדולר ארה"ב על מנת שלא להיחשף לשינוי בשער החליפין בין השקל לדולר ארה"ב. כאשר מדובר בהשקעה נדלנ"ית בישראל ייתכן ונשקול להשקיע בהשקעה צמודה למדד המחירים לצרכן או למדד תשומות הבניה.

מאפיינים בהגדרת מטרות ההשקעה

אם כן, לאחר הגדרת מטרות ההשקעה יש לתת את הדעת על מאפיינים רבים, כולל התקופה הדרושה להשקעה, קביעת מטבע ההשקעה, השקעת סכום חד פעמי או השקעת סכום חודשי המצטבר על פני זמן, רמת הסיכון הגלומה בהשקעה שנבחרה, פיזור הסיכון בהשקעה ועוד.

בנוסף, לכל מטרה מאפיינים ייחודיים משלה כך למשל בעת רכישת נדל"ן יש לתת את הדעת על היבטים משפטיים ומיסויים אשר יבטיחו את כדאיות ההשקעה בנדל"ן. אמנם יועצי ההשקעות אינם מומחים בנושאים אלה, אך הם יפנו את תשומת לבכם לכך שמדובר בסיכונים שיש לקחת בחשבון בבואכם להשקיע וכך תוכלו להשוותם אל מול השקעות אחרות.

כאשר מדובר בחיסכון לגיל הפרישה מדובר בחיסכון דרך תיק ההשקעות הנצבר מעבר לחיסכון הפנסיוני הקיים לנו בביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות. כלומר, מדובר בכסף שיאפשר לנו להגדיל את ההכנסה החודשית מעבר לקצבאות הפנסיוניות.

בנוסף, כאשר מדובר בחסכון לפנסיה ייתכן שבתחילה כשהננו צעירים בגיל, נבחר להשקיע באפיקי השקעה תנודתיים. עם זאת, ככל שנתקרב לגיל הפרישה, הגיל בו נזדקק לחיסכון, כדאי יהיה לשקול הקטנת הסיכון שבהשקעה זו. בנוסף, במידה ונרצה ליצור לנו קצבה חודשית, אפשר יהיה לשקול שימוש במוצרים המבטיחים קצבה לאורך זמן ו/או לתכנן את ההשקעות כך שהן יניבו את הסכום הדרוש בכל חודש.

אנו מתמחים ביצירת הכנסה חודשית מתיק ההשקעות (לפרטים נוספים הקליקו ייעוץ השקעות לפנסיונרים).

כספי הורשה לדורות הבאים

ככל שגילנו צעיר יותר, כך נוכל לשקול השקעות ארוכות טווח יותר. לגבי הסיכונים, זה כבר עניין של טעם אישי. מצד אחד יהיו משקיעים שלא ירצו לסכן את הירושה שהם מעוניינים להשאיר אחריהם ויבקשו להשקיע בהשקעות סולידיות בלבד. מצד שני יהיו משקיעים, שירצו להשקיע את הכספים בהשקעות תנודתיות תוך לקיחת סיכונים מושכלים במטרה להשיא רווחים גבוהים.

אותם משקיעים יוכלו להשקיע את הכספים במגוון אפיקי השקעה במדינות שונות ובתעשיות שונות מתוך מטרה להגדיל את פיזור הסיכון שבתיק ההשקעות.

סיכום הגדרת מטרה לכל השקעה

לסיכום, הגדרת מטרות השקעה ברורות מאפשרת את מציאת פתרונות ההשקעה המתאימים ביותר עבורנו ועבור אותם סכומים.

כך, נוכל לוודא שאפיקי ההשקעה שנבחרו מתאימים לבקשתנו, צרכינו הפיננסים וטעמי ההשקעה שלנו. חשוב לבדוק מדי תקופה את המטרות ואת הסכומים הדרושים להשגתן, אל מול מצב ההשקעות העדכני והתשואות שהתקבלו וכן אל מול נסיבות החיים המשתנות תדיר.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן