ביטוח נכות – פרמטרים לקבלת תשלום – חלק א'   (אוקטובר 16, 2013)

בפרק הקודם בסדרת המאמרים על ביטוח נכות הגדרנו מהו ביטוח נכות. בפרק הנוכחי נתחיל לדון בפרמטרים השונים שקובעים את קבלת התשלום.

חשוב לדעת כי קבלת התשלום בעת מצב נכות מותנית במספר פרמטרים עליהם נדון כאן:

ביטוח נכות – תום תקופת הביטוח

לרוב, ביטוח נכות מתאונה תקף רק עד גיל 65-70 ואם מדובר במבוטח שהצטרף לביטוח כילד הרי שהביטוח שלו יהא תקף רק עד לגיל 21 (כמובן שניתן לבקש להצטרף לביטוח המשך כבוגר). בחלק מביטוחי תאונות אישיות מוגבלת תקופת הביטוח עד לגיל 75-80. יש לשים לב שאם ביטוח הנכות נרכש כחלק מביטוח המנהלים תקבע תקופת הביטוח שלו בהתאמה לתקופת הביטוח של ביטוח המנהלים. לכן לפני שנקבל פיצוי כלשהו מפוליסת ביטוח הנכות מתאונה או מפוליסת התאונות האישיות, חברת הביטוח תוודא שהביטוח שלנו אכן בתוקף.

ביטוח נכות – החרגות

בפוליסת ביטוח נכות מתאונה וביטוח תאונות אישיות קיימות החרגות כלליות. החרגות הן הגבלות ומקרים שאינם מכוסים על ידי הפוליסה. כך למשל, פוליסת ביטוח נכות מתאונה או פוליסת תאונות אישיות לא תשלם פיצוי, אם הנכות נגרמה כתוצאה מניסיון לפגיעה עצמית, השתתפות בפעילות ספורט אקסטרים וספורט מקצועני, שתיית אלכוהול, שימוש בסמים,
השתתפות במעשה פלילי, חשיפה לקרינה רדיואקטיבית/קרינה מייננת/חומר גרעיני/חומרים כימיים, הטסת מטוס, רכיבה או נהיגה ברכב דו גלגלי ממונע או טרקטורון, תאונה בעת שירות משטרתי או צבאי , איידס, סיבוכי הריון ולידה, אסונות טבע, שימוש בחומרי נפץ, מום ומחלה מולדים שאובחנו לפני ההצטרפות לפוליסה ועוד.

ישנן חברות המחריגות בפוליסות של נכות מתאונה גם את המקרים בהם הנכות נגרמה מתאונת עבודה.
לעיתים יתווספו לנו גם החרגות אישיות הכוללות את הבעיות הבריאותיות הקיימות לנו. חלק מחברות הביטוח יסכימו לוותר על החרגות אישיות אלה ובלבד שנשלם פרמיה נוספת הנקראת תוספת רפואית. חלק מחברות הביטוח יסרבו לבטח אותנו בשל בעיות הבריאות מהן אנו סובלים.

חשוב לזכור שגם אם לא הצלחנו לרכוש ביטוח נכות בחברת ביטוח אחת אין זה אומר שחברת הביטוח השנייה לא תסכים לבטח אותנו וחשוב לבצע את הבדיקה עד שנמצא את הביטוח המתאים לנו.
בעיקרון נעדיף ביטוח נכות עם החרגות כלליות ואישיות מועטות ככל האפשר, כך שתינתן לנו הגנה מלאה ככל האפשר. במצב זה נידרש לעיתים לשלם תוספת רפואית מעבר לעלות הסטנדרטית של הביטוח ויש לשקול זאת, תחת מגבלות התקציב כמובן.

ביטוח נכות – תנאים נוספים

מלבד כל ההחרגות וההגבלות מעלה, מתנים ביטוחי הנכות כי הנכות תגרם מתאונה ואך ורק מתאונה. תאונה הינה אירוע חיצוני, אלים ובלתי צפוי. בנוסף, חלק מביטוחי הנכות מתנים את קבלת פיצוי בכך שהנכות נוצרה תוך זמן מסוים למשל
6-12 חודשים לאחר התאונה. בנוסף, חלקם מוודאים שהמבוטח היה בחיים לאחר התאונה במשך זמן מינימאלי של כ 3
חודשים.

קיימים פרמטרים נוספים לקבלת תשלום מביטוח נכות קראו אותם בחלקו השני של מאמר זה.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן