שוק האג"ח הישראלי פורץ גבולות  (אפריל 29, 2019)

חברת FTSE Russell’s הודיעה החודש כי ישראל עומדת בקריטריונים להכנס למדד האג"ח הממשלתי העולמי – WGBI.

חברת FTSE Russell’s הינה ספקית עולמית מובילה בתחום האנליזה הכלכלית הגלובלית והיא מפרסמת מדדים חשובים וביניהם ה-WGBI שציינו.

ההודעה שניתנה מהווה את השלב שלפני הכניסה למדד. קיימת תקופת מבחן של עוד כחצי שנה, כך שרק בספטמבר צפויה להגיע ההודעה האם אכן ישראל תצורף.

אז על מה כל התרגשות ?

הכניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי, תאפשר לשוק האג"ח הישראלי להיחשף ליותר משקיעים בעולם ועל הדרך להינות מהגדלת תנועת הכספים בבורסה המקומית.

למרות שישראל נחשבת למעצמת הייטק ונהנית מכלכלה צומחת, אנחנו מהווים בסך הכל רק כמה חלקי אחוז מהמסחר העולמי. משקיעים בעולם רגילים לרכוש אג"ח של ממשלת ארה"ב, גרמניה, בריטניה וכיוצ"ב מעצמות כלכליות. הרבה פחות מהם חושבים על רכישת אג"ח ממשלתי ישראלי כאופציה רלבנטית.

אי אפשר לנבא כיצד ההודעה, תשפיע על האג"ח הממשלתיות שלנו ודרכן על כלל השוק, אבל זה בהחלט משהו שמומחי ההשקעות והמשקיעים יצטרכו לשים אליו לב.

ההשפעות יכולות להיות רחבות מעבר לעליית ביקוש באג"ח שיכולה לייצר עלייה במחירן וירידה בתשואה. משקיעי חוץ יצטרכו לרכוש שקלים בעת הכניסה לשוק הישראלי ועלולים למכור אותם כאשר יחליטו כמו שקרה בעבר, לצאת ממנו בעיתות מלחמה.

השינוי הזה עלול להיות בסכומים גדולים ממה שהיו עד כה ולהשפיע על שערי המט"ח בישראל ודרכם על היצוא והיבוא.

כיועצי השקעות פרטיים לתיקי השקעות סולידיים, המורכבים בין היתר מאג"חים, אנו עוקבים אחרי המהלך והשפעותיו על שוק ההון הישראלי.

כניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי – סיכום

בספטמבר 2019 נדע סופית האם ישראל נכנסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי.  עד אז חשוב לעקוב ולראות כיצד המהלך ישפיע על שוק ההון המקומי.

בבואכם להשקיע בשוק האג"ח, יש לשקלל את ההשפעה של מהלך זה וכתמיד להיוועץ עם מומחי השקעות בתחום. אם אתם משקיעים סולידיים, הנכם מוזמנים לבדוק את שרותי ייעוץ השקעות שלנו.

ניתן לקרוא עוד בנושא בכתבות שהתפרסמו בעיתונות ואתרים כלכליים

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן