זהירות עמלה מעצבנת לפניך !  (נובמבר 14, 2019)

לא חסרות עמלות מעצבנות במערכת הבנקאית!

נכון, הבנק צריך להתפרנס ולהרוויח, אבל לכל דבר יש גבול.

לפני כמה ימים בעודנו בודקים את תיק השקעות של אחד מלקוחותנו, גילינו כי גבו ממנו 19.50 ₪ עמלה בגין אי ביצוע!

עמלה בגין אי ביצוע – הסיפור המעצבן:

זהירות עמלה מעצבנת לפניךמדובר בלקוחות וותיקים של הבנק, עם תיק השקעות בן 7 ספרות, שהעבירו פקודה לרכישת אג"ח עם לימיט. כלומר, הלקוחות ביקשו להשקיע, אך ציינו מחיר שעד אליו הם יהיו מוכנים לרכוש את האג"ח (הלימיט). נדגיש שזה מנהג ידוע ורבים מהמשקיעים מצרפים לימיט, בעת העברת פקודה להשקעה. המשקיעים עושים כך, כדי שלא ישקיעו להם בכל מחיר וכדי למנוע מצב של רכישה לא משתלמת.

באותו יום מסחר, מחירי האג"ח המבוקש היו גבוהים מהלימיט ולכן בסופו של דבר, הרכישה לא בוצעה ונלקחה מהם העמלה.

מה שמעצבן במיוחד במקרה זה, שכאשר הכנו ללקוח את פקודת הקניה, היה רשום בפירוש שסוכם עם הבנק שיש פטור מעמלת אי הביצוע. כמו כן, ציינו שאם לבנק יש השגות לגבי נושא זה, אין להעביר את הפקודה לבורסה ויש לפנות ללקוח ולהודיע לו על כך.

אבל הבנק עבד כאן בשיטת מצליח.

איש לא בדק האם הפטור קיים ולמעשה העבירו את הפקודה באוטומט.  בסופו של יום, הפקודה לא בוצעה והעמלה נגבתה. מזל, שאנחנו מלווים את הלקוח ובודקים כל שורה. כמובן שהבנק החזיר את העמלה לאחר שהוכחנו לו שאנו צודקים.

שיטת מצליח

נותני שרותים פיננסים בישראל אוהבים לעבוד בשיטת מצליח. רבים מהלקוחות לא בודקים את הדו"חות הבנקאים באופן קפדני. כך, עמלות של כמה שקלים או עשרות שקלים נגבות להן בקלות בלי שמישהו ישים לב.

נכון לומר, שהעמלה הזו שהזכרנו כאן, העמלה בגין אי ביצוע, לא גבוהה במיוחד. אבל, בינינו, אם יש עמלה שאפשר לא לשלם, אז למה לשלם. בנוסף, עמלה פה, עמלה שם והופס,  בתיקי השקעות גדולים ופעילים, עמלות קטנות אלה יכולות להצטבר למאות ואלפי שקלים לשנה.

לבדוק לבדוק ושוב לבדוק

אנחנו עוברים על כל שורה בחשבונות הבנק של הלקוחות שלנו ולא עובר חודש שאנו לא מוצאים טעויות ודואגים שהכסף יוחזר ללקוחות. לפעמים זה סכומים של שקלים בודדים ולפעמים זה גם אלפי שקלים.

אז המלצתנו היא שמעת לעת, תבדקו היטב ותוודאו שאתם מבינים על מה שלמתם עמלות לבנק ולא להתבייש לפנות ולבקש החזרים.

אם אתם בעלי תיק השקעות ותרצו שאנחנו נדאג לכם בנושא העמלות נשמח להציע לכם ייעוץ השקעות שוטף.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן