שלוש עקרונות היסוד בכלכלת המשפחה

שלושת העקרונות הם:

  • היום
  • מחר
  • ביטוח מפני אסונות

כל תא משפחתי חייב לדאוג לקייםאת שלוש העקרנות האלו ונסביר כמובן.

היום – חייבים לחיות את היום בצורה אחראית על ידי דאגה מתמדת להוציא פחות כספים מאשר אנו מכניסים (שכר, הכנסות אחרות כמו ריבית, נכסים, קצבאות ביטוח לאומי, פנסיה ועוד).
כל מצב אחר כאשר הוא מתמשך לאורך זמן יביא את המשפחה למשבר פיננסי. בסוף נותני האשראי כמו הבנקים יפסיקו לתת כסף ונשאר עם חוב שהולך וגדל ללא יכולת אמיתית להקטינו.

מחר – רוב המשפחות חיות מהכנסות שכר כל עוד נמצאים בגיל העבודה. חייבים וכמה שיותר מוקדם לדאוג ליום המחר, היום שבו נפסיק לעבוד.
מי שלא עובד במקום מסודר הדואג להעברת תשלומים לקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים ודומיו, יכול למצוא את עצמו ללא פנסיה משמעותית או פנסיה בכלל בצאתו לגמלאות.
חשוב להתחיל לחסוך לעתיד כמה שיותר מוקדם, גם סכומים קטנים שנותנים להם מספיק שנים להתגלגל בריבית דה ריבית גודלים לסכומים משמעותיים.

ביטוח מפני אסונות – לרובנו אין משאבים מספיק גדולים להוציא אותנו מאסונות כמו אובדן כושר השתכרות, שרפת הרכוש בבית, מחלה קשה שלא בסל ועוד. מומלץ בחום לפחות לגבי חלק מסיכוני חיים אלה לבטח את עצמנו. כך גם במקרה שחס וחלילה יפול עלינו אסון המביא איתו הוצאות כלכליות גדולות או איבוד הכנסה, אנו לא נאבד את יכולתנו להמשיך לחיות ברמת חיים טובה.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן