אם אתם בעלי קרנות פנסיה: בדקו מה אחוז הזכאות של השאירים

אם אתם מפקידים ברציפות כל חודש בקרן פנסיה מקיפה, רוב הסיכויים שאתם מבוטחים בביטוח שאירים. ביטוח השאירים מבטיח שאם חס וחלילה נלך לעולמנו לפני הפרישה, בן/בת הזוג יזכו לקצבה מהקרן.

בדרך כלל, מדובר בקצבה בגובה של 60% מהשכר המבוטח.

בפועל, קיימים בקרנות הפנסיה מספר מסלולי ביטוח. מסלולים אלה מאפשרים רכישת ביטוח שאירים בשיעורים שונים ובין היתר בשיעורים הנמוכים מ 60%. לכן, חשוב לבדוק מהו אחוז קצבת השאירים לפיו אנו מבטחים.

ניתן למצוא את אחוז הביטוח המיועד לקצבת השאירים של בן/בת הזוג בדו"חות השנתיים ו/או לבקש את המידע מסוכן הביטוח המטפל בקרן הפנסיה.

במידה ונגלה כי אחוז הביטוח המיועד לבן/בת הזוג נמוך מ 60% מהשכר המבוטח, עלינו לשאול האם זה המצב הרצוי או שמא מדובר בטעות אותה יש לתקן מייד.

לעיתים נבחר ביטוח בשיעור נמוך מ 60%. לדוגמה, כרווקים ללא בן/בת זוג אין צורך בביטוח שאירים לבן הזוג. ויתור על ביטוח כאמור יחסוך לכם את עלויות הביטוח ויגדיל את החיסכון הנצבר.
דוגמה נוספת היא כאשר יש לבן/בת הזוג משאבים כספיים רבים אחרים וידוע שלא יזדקק לקצבת שאירים גבוהה.

לסיכום, בכל פעם שאתם מקבלים את הדו"ח השנתי מקרן הפנסיה, בדקו מה אחוז הביטוח המיועד לקצבת השאירים של בן/בת הזוג. אם האחוז נמוך מ 60%, בדקו האם יש לכם ביטוח חיים אחר או האם קיימת סיבה טובה אחרת לבחירת האחוז האמור.

אם האחוז נמוך מדי, פנו מידית לסוכן הביטוח המטפל בקרן הפנסיה שלכם. אם אינכם בטוחים מה כדאי לעשות, פנו ליועץ פנסיוני אובייקטיבי לבירור העניין.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן