עדכנו את סוכן הביטוח לגבי שינויים שיכולים להשפיע על החסכונות הפנסיונים והביטוחים

סוכן הביטוח הוא איש המקצוע המסייע לנו מול חברות הביטוח בכל הקשור לרכישת החסכונות הפנסיונים והביטוחים האישיים. כדי שיוכל לבצע את עבודתו ביעילות, חשוב לעדכן אותו באשר לשינויים בחיינו שהינם בעלי השפעה על החיסכון הפנסיוני והביטוחים האישיים.

סוכן ביטוחלהלן רשימה של שינויים שחשוב שימסרו לסוכן הביטוח או סוכן ההסדר של המעביד:

  • שינוי בשכר – שינוי בשכר יכול להוביל לשינוי בהיקף החיסכון והרכבו וכן לשינוי בהיקף הכיסוי בביטוח אובדן כושר עבודה.
    הערה: אם אנו משתכרים שכר גבוה, יתכן שנעבור את תקרת הטבות המס. לכן, לפני שנחליט כיצד לחסוך, רצוי לבדוק את הנושא בסיוע של רואת חשבון או יועץ מס.
  • שינוי במעמד העיסוקי כגון מעבר ממעמד עצמאי למעמד שכיר/בעל שליטה/מובטל/לא עובד – שינוי זה יכול להוביל לשינוי בהיקף החיסכון והרכבו, לצורך בביצוע פעולות שימור הביטוחים בעת מעברי עבודות ועוד. חשוב כי במעבר כאמור הכולל ירידה בהכנסה, נבדוק האם ניתן לשמר את ביטוח אובדן כושר העבודה וביטוח החיים.
  • שינוי במצב המשפחתי ומעבר למצב נישואין / גירושין / לידת ילדים / אימוץ וכיוצ"ב – שינוי במצב המשפחתי משפיע על תחומים שונים כגון רשימת המוטבים והשאירים. בנוסף, ייתכן ששינוי כאמור יוביל להגדלה/הקטנה של ביטוח החיים ושאר הכיסויים הביטוחיים.
  • שינויי פרטים אישיים – כל שינוי בכתובת, מספרי הטלפון וכמובן שינוי שם פרטי או שם משפחה.
  • צבירת חיסכון פיננסי / קבלת מענק / קבלת ירושה – ייתכן שבעקבות צבירת סכומים אלה שישמשו למחיה בגיל פרישה ניתן להקטין את סכומי הביטוחים שרכשנו ואולי אף להקטין את החיסכון הפנסיוני במקרים מסוימים.

חשוב שהעדכונים לסוכן הביטוח יתבצעו תמיד בכתב ואין להסתפק בשיחות טלפוניות או פגישה אישית. חשוב בסופו של דבר שתהיה לכם הוכחה כי המידע נמסר לסוכן ובמידת הצורך גם לחברת הביטוח.

כמו כן, לאחר ביצוע השינויים שהוחלט עליהם, יש לוודא שקבלתם ניירת מעודכנת מחברת הביטוח המציגה את השינויים.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן