אם אתם בעלי קרנות פנסיה: בדקו מה אחוז הזכאות שלכם לאובדן כושר עבודה

אם אתם מפקידים ברציפות כל חודש בקרן פנסיה מקיפה, אתם מבוטחים בביטוח אובדן כושר עבודה.

בעיקרון ידוע שאם אבדנו את היכולת לעבוד, ביטוח אובדן כושר עבודה אמור לשלם 75% מהשכר (מהשכר המבוטח). להרחבה קראו את המאמר : ביטוח אובדן כושר עבודה.

רבים מאמינים שאם לא יוכלו לעבוד, יקבלו כל חודש 75% מהשכר שביטחו.

אבל, זה לא תמיד המצב!

בפועל, בקרנות הפנסיה קיימים מספר מסלולי ביטוח. מסלולים אלה מבטחים אותנו באחוזים שונים מ 75%. לכן, חשוב מאוד לבדוק באיזה אחוז אנו מבוטחים.

את המידע הזה נוכל למצוא בדו"חות השנתיים של קרן הפנסיה המקיפה. דו"חות אלה מגיעים אלינו במרץ-אפריל כל שנה. בנוסף, אפשר לברר הנושא דרך סוכן הביטוח המטפל בנו.

במידה ואתם מגלים כי אחוז הביטוח שלכם באובדן כושר עבודה, נמוך מ-75%, זה צריך להדליק נורה אדומה. עליכם לבדוק במהירות האם האחוז הזה באמת מתאים לצורכיכם.

ייתכן כמובן שיש לכך סיבות מוצדקות, הנה דוגמה אחת:
ישנם מקומות עבודה בהם המעביד יבטח אותנו בביטוח אובדן כושר עבודה ללא קשר לקרן הפנסיה דרכה אנו חוסכים לפרישה. במצב זה, ייתכן ונוכל לוותר על חלק מהביטוח בקרן הפנסיה. כך נוכל להקטין את החלק המופרש לטובת הביטוח ולהגדיל את צבירת החיסכון.

לסיכום, בכל פעם שאתם מקבלים את הדו"ח השנתי מקרן הפנסיה, בדקו מה אחוז הפיצוי שאתם אמורים לקבל במקרה של אובדן כושר עבודה. אם האחוז נמוך מ 75%, בדקו האם יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה אחר או האם קיימת סיבה טובה אחרת לוותר על חלק מביטוח זה.
אם האחוז נמוך מדי, פנו מידית לסוכן הביטוח המטפל בקרן הפנסיה שלכם. אם אינכם בטוחים מה כדאי לעשות, פנו ליועץ פנסיוני אובייקטיבי לבירור העניין.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן