אפשר לקבל קובץ לחישוב משיכות מתיק השקעות (אפריל 17, 2022)

שאלה:

שלום רויטל,

נכחתי בהרצאה שלכם השקעות עם פרמז'ן אצל צחי קווטינסקי ונהניתי מאוד. כמי שמתקרב לפרישה, עניין אותי נושא משיכת כספים מתיק השקעות. בהרצאה הראיתם איך לחשב כמה כסף אפשר למשוך מדי חודש מתיק ההשקעות.

האם תוכלו לשלוח לי את קובץ האקסל לדוגמה?

תודה,

משה כ.

תשובה:

אנו שמחים לשמוע שנהנית מההרצאה. לטובת שאר הגולשים, מצורף בזאת ההסבר וקישור לקובץ דוגמה.

הסבר: בעת פרישה לפנסיה רבים מבקשים ליצור לעצמם הכנסה חודשית שוטפת מתוך תיק ההשקעות שיש להם בבנקים או בבתי ההשקעות.

מטבע הדברים, חשוב להבין מה יקרה לשווי התיק, אם נמשוך ממנו סכום חודשי קבוע ולכמה זמן הוא יספיק.  ברור שאם מושכים סכום גבוה מדי, שווי התיק יורד והוא הולך וקטן עד שיגיע לאפס. לכן, חשוב לבחור את הסכום המתאים למשיכה, כך שיאפשר לתיק ההשקעות להישמר לאורך זמן ו/או להיפגע במינימום האפשרי.

בעזרת הקובץ מעלה, ניתן לחשב את הסכום שתמשכו מדי חודש מתיק ההשקעות.  הנתונים המשפיעים על החישוב הם, הסכום ההתחלתי בתיק ההשקעות, התשואה נטו שאנו מעריכים שהתיק יצליח להשיג (תשואה נטו לאחר תשלום מס רווחי הון, עמלות וכיוצ"ב) ומספר השנים במהלכן אנו מבקשים למשוך כספים מתיק ההשקעות.

הנכם מוזמנים להוריד את הקובץ ולשחק עם הפרמטרים:

  1. שווי התיק – תא B1 – מלאו את שווי תיק ההשקעות שלכם כיום.
  2. תשואה שנתית נטו – תא B2 – מלאו את ההערכה שלכם. יש הנוהגים לרשום תשואה של 1%, 2%, 3% ואף יותר. עדיף להזין הערכה נמוכה מאשר גבוהה.
  3. תשואה חודשית נטו – תא B3 הוא תא שמחושב אוטומטית לאחר שהקלדתם את הנתון בתא B2 ואין לשנות אותו – התא הזה חשוב מכיוון שאנו מעוניינים לדעת מה המשיכה החודשית האפשרית.
  4. מספר השנים שאנו מבקשים שהתיק יאפשר משיכות – תא B4 – יש למלא את מספר השנים שבמהלכן נוכל למשוך כספים עד אשר התיק יגמר. בהנחה שאנו רוצים שהתיק יישמר עד יומנו האחרון, עלינו להעריך כמה שנים נחייה מיום תחילת המשיכות.
    בישראל חיים בממוצע עד אמצע העשור השמיני. אז אם אנחנו בני 67 סביר להניח שנזדקק לתשלומים חודשיים במשך כ 20 שנים.  עם זאת, לכל אחד מאיתנו גנים שונים ולפני שתירשמו 20 שנים, הביטו בהיסטוריה המשפחתית. אם בני המשפחה שלכם מאריכים חיים, תוסיפו עוד כמה שנים ליתר בטחון כדי שהכסף לא יגמר מוקדם מדי.

לאחר מילוי כל הפרמטרים, נמצא בתא B5 את הנוסחא PMT המספקת לנו את הנתון שחיפשנו: מהו הסכום שניתן למשוך כל חודש.

גם לאחר עריכת החישוב ותחילת משיכת הסכום החודשי, יש להמשיך ולעקוב מקרוב אחר תיק ההשקעות. יש לוודא שהתכנית מתקיימת, שהתשואה הממוצעת היא אכן התשואה שהערכנו ולא פחות. בנוסף, יש לבדוק כמה כסף נשאר בתיק ההשקעות ולחשב מחדש את סכום המשיכה החודשית כדי לוודא שישאר לנו כסף עד יומנו האחרון.

במסגרת שירות ייעוץ השקעות לפנסיונרים, אנו מסייעים ללקוחות בחישוב ובחלק המורכב של יצירת התזרים מתוך תיק ההשקעות.

להלן הקטע הסבר מתוך ההרצאה


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן