עבדתי 3 שבועות האם אני זכאית להפרשת פנסיה? (יולי 17, 2022)

שאלה:

שלום,

עבדתי אצל מעסיק 3 שבועות.
לא הסתדר לי לעבוד אצלו והחלטתי לעזוב.
יש לי קופת פנסיה פעילה ובהסכם ההעסקה רשום שאני זכאית להפרשות פנסיוניות מהיום הראשון.

בתלוש שקיבלתי רואים שהוא לא הפריש. האם זה תקין?

למרות ששלחתי לו מייל וגם הודעת ווצאפ, הוא מתעלם.

אורית (שם בדוי)
תודה

תשובה:

שלום אורית,

ברמת העיקרון, מי שנכנס לעבוד כאשר יש לו חיסכון פנסיוני פעיל, זכאי לקבל הפרשות פנסיוניות מיום העסקתו הראשון, אך רק לאחר שלושה חודשי העסקה.

יש גם מקרה מיוחד, בו העובד זכאי לקבל הפקדות עוד לפני שעברו 3 חודשי עבודה. מקרה ייחודי כזה קורה, אם סוף השנה הקלנדרית מתרחש לפני שהסתיימו 3 חודשי עבודה ראשונים. זאת אומרת שאם העובד הגיע עם חסכון פנסיוני פעיל ותחילת עבודתו היא בחודשים נובמבר או דצמבר הוא יהיה זכאי להפקדות כבר עם תום השנה הקלנדרית וזה כמובן לפני שחלפו 3 חודשי עבודה.

בנוסף, יש מעסיקים נדיבים, כמו למשל בתחום התוכנה, שיתחילו לשלם את הפנסיה מהמשכורת הראשונה ולא ימתינו כלל שלושה חודשים. כלומר, מעסיקים כאמור לא יצטרכו לשלם רטרואקטיבית, אלא יבחרו בתשלום שוטף חודשי כבר מתחילת העבודה.

מוזמנת לקרוא תשובות שכתבנו לשאלות דומות:

אפשר גם לקרוא באתר שלנו גם על "צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק".

אם להערכתך, חוזה ההעסקה שקיבלת מבטיח לשלם לך הפרשה פנסיונית ללא המתנה של שלושה חודשים, מומלץ להיוועץ עם עו"ד המומחים לדיני עבודה.  עו"ד אלו יוכלו לסייע לך בבדיקת הסכם ההעסקה ויקבעו כיצד לנהוג מול המעסיק על מנת למצות את זכויותיך.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן