סיימתי את עבודתי ועל חלק משכרי לא הופרש לקרן פנסיה (אוקטובר 20, 2014)

שאלה:

שלום רב,

סיימתי את עבודתי בסוף ספטמבר במכללה. על חלק משכרי הופרשה לי פנסיה לביטוח מנהלים ועל חלקו היה צריך להפריש פנסיית חובה ופיצויים לקרן אחרת וזה לא בוצע. כל הכספים לגבי ההפרשות שלא בוצעו מסתכמים בכ-10,000 ש"ח.

מקום העבודה מעוניין להעביר לי תשלום זה בתלוש אוקטובר פטור ממיסוי. האם זה אפשרי?

האם זה עלול לפגוע בזכויות הפטור ממס שלי בתקופה בה אצא לפנסיה. אודה מאד לתשובתך.

תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

אני מניחה שמקום העבודה היה אמור להפקיד לך לקרן פנסיה מקיפה. במידה וכך תוכלי לבקש מהמעסיק שיפקיד לאותה קרן פנסיה מקיפה שנה אחורה כך שההפקדות יפוצלו לפי החודשים. אם מדובר בהפקדות מעבר לשנה לא תמיד קרן הפנסיה המקיפה תאשר זאת.

קרן הפנסיה המקיפה גם כוללת ביטוח חיים (קצבת שאירים) וביטוח אובדן כושר עבודה (קצבת נכות). ביטוחים אלה מחייבים בחלק מהמקרים צבירת וותק.
מאחר ולא הפקידו לך בזמן הרי שביטוחים אלה לא צברו את הוותק הדרוש ולכן ייתכן שייסוד ביטוחים אלה באיחור ורק מעכשיו יפגע בך.

כמו כן, אמנם אינני מומחית מס (לצורך כך אפשר להתייעץ עם רואת חשבון או יועץ מס) אבל כאשר מקבלים את הכסף דרך תלוש המשכורת מס הכנסה יראה בכך הכנסה לכל דבר ולכן תחויבי במס הכנסה. לו היו מפקידים את אותם כספים לקרן הפנסיה המקיפה מלכתחילה לא היית משלמת על כספים אלה מס הכנסה.

כלומר, כרגע נראה כי קיימת פגיעה הן מבחינת היעדר הביטוחים שהיו אמורים להיווצר עם ייסוד קרן הפנסיה המקיפה וכן ייתכן מאוד שתאלצי לשלם מס הכנסה בגין אותם 10,000 ש"ח אם תסכימי לקבלם בתלוש המשכורת וכדאי לברר מהו המס.
עניין נוסף, הוא כמובן שסכום זה וכל התשואה שהוא אמור לצבור עד צאתך לפנסיה יחסר וישפיע על גובה קצבתך.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן