אני לא יודעת מה הפרישו לי לפנסיה אם בכלל הפרישו (אוגוסט 4, 2015)

שאלה:

שלום,

אני עבדתי כ-10 שנים במכירות ואני לא יודעת מה הפרישו לי אם בכלל הפרישו.

כיצד ניתן לבדוק זאת?

האם מי שעבדה לפני כ-20 שנה בתחום, המעבידים שהם גוף פרטי יכולים להתחמק מתשלום?

ומה ניתן לעשות בנושא?

תודה שלומית

תשובה:

שלום שלומית,

את מה שנחסך עבורך לפנסיה, ניתן לראות בדוחות של קרנות הפנסיה ושאר מוצרי חיסכון פנסיוני שאמורים להגיע לביתך. הדוחות נשלחים בכל רבעון עבור מוצרים פעילים (מוצרי חיסכון פנסיוני שבהם מבוצעות הפקדות) או פעם בשנה כאשר אין הפקדות שוטפות.

אם יש בידך דוחות ישנים, את יכולה לפנות לחברות שמנהלות את המוצרים (קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וכיוצ"ב) ולוודא שהכתובת שלך מעודכנת.

אם אין בידך דוחות כלל, יש לך כמה אפשרויות לברר:

  1. פניה למסלקה הפנסיונית – זהו אתר שדרכו ניתן לקבל מידע על החסכונות הפנסיונים בעלות נמוכה ותוך כמה ימי עסקים.  כתבנו מאמר בנושא בשם מהפכת המסלקה הפנסיונית.
  2. בתלושי השכר שלך, אמור להופיע שם המוצר הפנסיוני שהמעביד הפרטי העביר אליו כספים, ואז ניתן לפנות לחברה המנהלת שלו ולבקש שתשלח לך דוחות.
  3. פני לקבלת ייעוץ פנסיוני אצל אחד מהיועצים הפנסיונים המוסמכים והם יסייעו לך בין השאר להשיג את המידע במסגרת תהליך ייעוץ פנסיוני.

לגבי שנים אחורנית, יש לקחת בחשבון כי חוק פנסיה חובה קיים מ-2008. זאת אומרת שלפני 2008 לא כל המעבידים והעובדים נדרשו לחסוך לפנסיה.

לגבי התקופה שלפני 2008, יש לבדוק האם  בחוזה ההעסקה שלך צוינה התחייבות של המעביד לחסוך לפנסיה או האם עבדת בענף שפעל תחת הוראות הסכם קיבוצי בו נכללה מחויבות לחסוך לפנסיה. אחרת, לא בהכרח המעביד הפרטי היה צריך לחסוך לך לפנסיה.

אם הבנת שהמעביד היה מחויב לחסוך לך לפנסיה ולא איתרת כספים כאמור, מומלץ לפנות לעו"ד לדיני עבודה, אם את לא מכירה עו"ד טוב בתחום, נשמח להמליץ.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן