צעירה ועובדת המעוניינת להתחיל להשקיע לטובת לימודים, דירה וכיוצ"ב (ספטמבר 1, 2008)

שאלה:

"אני בחורה צעירה ועובדת. אני מעוניינת להתחיל להשקיע. כרגע אין לי הרבה ידע בתחום. אני מתחילה לקרוא ולהתעניין ומתכוונת להתייעץ עם היועץ השקעות בבנק שלי.

המטרה שלי בהשקעות היא פשוט להרוויח כסף. לא למטרת חיסכון ארוך טווח. אלא רק כדי להרוויח. ללימודים, לדירה ולדאוג שיהיה לי כסף בצד. אשמח אם תוכלי לומר לי, איזה סכום התחלתי אני צריכה ביד ע"מ להתחיל להשקיע? ואולי אם תוכלי גם לתת לי אינפורמציה בנוגע לתהליך עצמו, איך מתחילים, למי פונים וכו."

תשובה:

את שואלת בהחלט את השאלות הנכונות וננסה לתת לך תשובות ככל שאנו יכולים:

  1. כעקרון אין כמעט מגבלה לסכום המינימאלי שניתן להתחיל להשקיע/לחסוך איתו. הדבר תלוי בסוג המוצר הפיננסי. ישנם מוצרים כמו תוכניות חסכון, פקדונות שקליים, קרנות נאמנות ואחרים שניתן להתחיל להשקיע בהם ממאות שקלים בודדים. מצד השני ישנם מוצרים שהמינימום הנדרש בהם הוא עשרות אלפי שקלים. את התשובה המדוייקת את יכולה לקבל בשיחת ייעוץ עם יועץ ההשקעות בבנק.
  2. נכון עשית שניגשת ליועץ בבנק והתחלת לקרוא חומר כמו כן רישום לקבלת מידע באופן קבוע מאתר כמו שלנו ואחרים יסייעו לך לקבל עוד מידע שוטף בתחום.
  3. ייעוץ השקעות יינתן לך באופן פרטני על ידי יועץ ההשקעות ורק לאחר שברר בירור יסודי ולמד את הצרכים שלך, הרצונות שלך והסיכונים שאת מוכנה לקחת. עליך יהיה למצוא את אותו יועץ או יועצת. מומלץ להיפגש עם כמה יועצים ולהתרשם מהם אישית.

התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן