שמתי כסף שנועד לרכישת דירה בקרנות נאמנות 10/90, האם אני פועל נכון ? (נובמבר 7, 2013)

שאלה:

שלום רויטל,

מכרתי דירה שהייתה להשקעה ושמתי בינתיים את הכסף (600,000 ש"ח) בקרנות נאמנות 10/90 של פסגות, מיטב, מגדל (הכי סולידית) וקצת באלטשולר. כל קרנות הנאמנות האלו הן 10/90 כך שהתשואה היא בין 5% ל-8.8% בערך.

כל זאת עד שאקנה את הדירה הבאה להשקעה בעוד חודשיים בערך, מה דעתך, האם אני פועל נכון ?

בתודה,
משה כ.

תשובה:

שלום משה,

אנו נמצאים מזה תקופה ארוכה בסביבת ריבית נמוכה ולכן אנשים המבקשים להשקיע סכומים באופן סולידי לטווחים קצרים נתקלים באתגר לא קטן.

משאלתך אני יכולה להניח, כי מצד אחד חשוב לך לשמור על הקרן ולא לסכן אותה – ציינת כי אתה זקוק לכספים לצורך רכישת דירה וכי קרנות הנאמנות האלה סולידיות בעינייך – ומצד שני אתה מעוניין להשיג תשואה נאה עד אשר יעשה שימוש בכסף.

רבים נוספים הנמצאים במצבך, בוחרים להשקיע במוצרים כגון קרן נאמנות 90/10 המספקת תחושה של השקעה סולידית. הם בוחרים כך לאחר שהשוו בין תשואות העבר של קרנות אלה לבין התשואות המוצעות להם בפיקדונות לתקופה קצרה.

חשוב לציין, כי מוצר סולידי מבטיח ברמת וודאות גבוהה את הקרן המושקעת בעוד שבקרנות נאמנות 90/10 אין כזו הבטחה.

בעקבות שאלתך ושאלות דומות שקבלנו לאחרונה, החלטנו לכתוב מאמר בנושא ואנו מזמינים אותך לקרוא את המאמר קרן נאמנות 90/10 או השקעה סולידית שמבטיחה את הקרן?

מקווים שהמאמר יסייע לך וכמובן לשאר הקוראים.
אנו כמובן ממליצים לך להתייעץ עם יועץ השקעות מוסמך לפני ביצוע השקעות פיננסיות.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן