מה הדרך הזולה ביותר להעברת כסף מבנק שבחו"ל לארץ? (ספטמבר 1, 2007)

שאלה:

מה הדרך הזולה ביותר להעברת כסף מבנק שבחו"ל (ארה"ב) לארץ? חוץ מדרך להגיע
לארה"ב למשוך מזומן ולהגיע יחד איתם לארץ.

תשובה:

משיכת כספים מהבנק אפשרית בכמה דרכים:

  1. משיכת מזומן בדלפק הבנק בחו"ל– כפי שהסברת מאחר והינך תושב מדינה אחרת אפשרות זו אינה סבירה בשל העלויות הגבוהות (טיסה, שהייה,עלויות נוספות).תמיד כדאי לברר מראש מה תהא עמלת המשיכה – עם זאת, עמלה זו בדרך כלל זניחה.
  2. משיכת מזומן באמצעות כרטיס כספומט (ATM Card) או כרטיס אשראי (Credit Card).ניתן לבקש מהבנק בחו"ל להנפיק כרטיס כספומט / אשראי המתאים לפעולה גם בארץ (למשל כרטיס הפועל תחת מערכת CIRUS) כלומר, ניתן יהיה לגשת עם הכרטיס לכספומטים בארץ, שכתוב עליהם שהם מתואמים עם מערכת CIRUS וכך לבצע המשיכה בקלות ובנוחות.עם זאת ובטרם נזמין את הכרטיס, חשוב לוודא שהכרטיס אכן בינלאומי כאמור ויעבוד גם בארץ.נזכור שקיימת מגבלה על היקף המשיכה היומי – בדרך כלל כמה מאות דולרים עד כמה אלפים בודדים.כדאי לוודא עם הבנק כמה עולה הנפקת הכרטיס ומהן העמלות בגין אחזקתו והעמלות בגין המשיכות (עמלות המשיכה אמורות להיות זניחות), כמו כן, מאוד יתכן ותגבה עמלה מיוחדת על שליחתו לארץ של הכרטיס.
  3. הפקדת המחאה (צ'ק) בבנק בארץ.ניתן לבקש מהבנק בחו"ל להנפיק ללקוח פנקס המחאות או צ'ק בנקאי (חד פעמי).עם קבלת הצ'ק ניתן להפקידו בבנק בארץ.בטרם נזמין את פנקס הצ'קים או הצ'ק הבנקאי חובה לברר: מהי עלות ההנפקה של פנקס הצ'קים/ הצ'ק הבנקאי (ע"י הבנק בחו"ל) עלות משלוח הצ'ק מחו"ל באמצעות שליח/דואר רשום (עלות המשלוח וזמן המשלוח), עלות ההפקדה בבנק המקומי.כמו כן, כדאי לברר מהו זמן הקלירינג (עד קבלת הכסף בפועל) התקופה שבין הפקדת הצ'ק ועד זיכוי החשבון עלולה לארוך מספר ימים-מספר שבועות ויש להיערך לכך.
  4. העברה מחשבון בנק בחו"ל לחשבון בנק בארץ.
    בטרם נבצע את ההעברה בפועל יש לברר מהי עמלת ההעברה שגובה הבנק בחו"ל -לעיתים יש עמלת מינימום וכדאי לשאול מהי.

יש לשים לב בהעברות בנקאיות לרשום את כל הפרטים בדיוק רב:

  • שם בעל/י החשבון בדיוק כפי שנרשם בבנק
  • שם הבנק ומספרו
  • שם הסניף ומספרו
  • מספר החשבון
  • כתובת הסניף
  • SWIFT או IBAN – אלו הם מספרים המזהים במדוייק את הבנק/סניף או אף את החשבון. את הפרטים הללו ניתן לקבל מהבנק המקומי אליו מעבירים את הכסף.

כאשר יש טעות בנתונים הכסף עלול לחזור לחשבון הבנק לאחר שבוע ימים (לפעמים יותר) ובמידה וזו טעות של הלקוח הוא ישלם את כל העמלות הבנקאיות על אף שהכסף לא עבר.

על מנת למנוע טעויות כאמור בקשו העתק ההעברה מיד בתום ביצועה מפקיד הבנק ובדקו שכל הפרטים נכונים.

לאחר שיהיו לנו את כל התשובות לשאלות שהועלו ניתן יהיה לבצע השוואה ולבחור בדרך הזולה ביותר.

הערות:

  1. יש לשים לב כי לפעמים הבנק בארץ ימיר אוטומטית לשקלים את מטבע החוץ עם קבלתו לחשבוננו.  במידה שרוצים לשמור על המטבע, יש לוודא עם הבנק שהוא יודע זאת, עדיף תמיד בכתב.
  2. יש להתמקח עם הבנקים בארץ ובחו"ל על גובה העמלות בעיקר אם מדובר בסכום העברה גבוה. ניתן לפעמים לקבל יותר מ-50% הנחה בעמלות.

התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן