חינוך פיננסי – משנים פרופיל: מדריך לצרכנות פיננסית נבונה

פורסם בכלכליסט ב-8 לאפריל 2010

במסגרת מדור הכסף בעיתון כלכליסט, מידי פעם מתפרסמות כתבות במטרה לסייע בחינוך הפיננסי של הציבור הרחב.

הכתבת רימונה פרקש, פרסמה כתבה ובה הצעות להתנהלות פיננסית נכונה עבור פרופילים שונים של משקי בית.

רויטל נתבקשה במסגרת היותה יועצת השקעות ויועצת פנסיונית, לתת את דעתה לגבי ההתנהלות הנכונה לאחד מהפרופילים.

להלן הקטע בכתבה בו רויטל השתתפה:

חינוך פיננסי – משנים פרופיל: מדריך לצרכנות פיננסית נבונה

איך מגיעים להתנהלות פיננסית נכונה? מתחילים בחשיבה מחדש על המטרות תוך קביעת סדר עדיפויות הולם. "כלכליסט" יצר חמישה פרופילים של משקי בית בעלי מטרות שונות, ופנה למומחים המציעים לכל אחד מהם כללים בסיסיים להתנהלות מושכלת – מאת: רימונה פרקש

< לפני ההמלצות של רויטל ישנם פרופילים של: הרווק, אם חד הורית, משפחה צעירה, פנסיונרית, עם המלצות של מומחים בתחומי ההשקעות והפיננסים. >

זוג פנסיונרים עם בן זקונים

גיל: גבר בן 67, אישה בת 64
הכנסה חודשית כוללת מפנסיה: 11,000 שקל
מצב העו"ש: ביתרה חיובית של כמה אלפים
הכנסות נוספות: משכירים שתי דירות ומקבלים עליהן עוד 7,000 שקל בחודש
נכסים: תיק השקעות גדול, קרן השתלמות בסכום של עוד 500 אלף שקל
הוצאות והלוואות: אין משכנתה או הלוואות. מידי חודש עוזרים לשני הילדים הגדולים בסכום שנע סביב 3,000 שקלים בחודש. חוסכים לארבעה נכדים 300 שקל בחודש לכל נכד. ביטוח סיעודי בעלות חודשית של כ-1,000 שקל.

מטרות פיננסיות: לצאת לטיול גדול בעולם פעם בשנה. לממן לימודים לבן שגר בבית ובעתיד לעזור לו במימון חתונה ורכישת דירה

רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה מ RDVC, מייעצת: "ראשית, יש לבחון את הרכב החסכונות הפנסיונים והשקעותיהם בשוק ההון. יועץ השקעות מוסמך יבדוק האם רוב החסכונות של בני הזוג סולידים ושומרים על הקרן, כך במקרה של משבר נוסף בשוק ההון בדומה לזה שחווינו ב 2008 הם יהיו מוגנים ולא יספגו ירידה חדה בהכנסותיהם".

"ירידה בשווי תיק ההשקעות לא תשפיע מיידית על בני הזוג. עם זאת, חשוב להקפיד שהיקף התנודתיות לא יעלה מעבר ל30%, כיון שהוא יהווה מקור מתאים למימון החתונה ורכישת הדירה לבן הזקונים. אם ירצו בני הזוג טיפול סיעודי בבית אבות איכותי שעלותו נעה בין 15-20 אלף שקל בחודש, מומלץ למצות תחילה את זכויותיהם בקופת החולים ואת הפער לממן באמצעות תיק ההשקעות".

"במידה שמצב הבריאות יורע כדאי לשקול מתן יפוי כוח בחשבון הבנק לבן משפחה שניתן לסמוך עליו או לעו"ד שיאפשר להפעיל את החשבון לטובת ההורים כאשר לא יוכלו לעשות זאת. את יפוי הכוח כדאי להגביל בכדי לשמור על זכויות שאר היורשים. חשוב לוודא שקיים בחשבון סעיף אריכות ימים וכי הוא בתוקף, על מנת לאפשר את המשך הפעלת את החשבון לאחר פטירת בן הזוג השני".

כמו כן, "כדאי לבחון את איכות הביטוח הסיעודי שרכשו בני הזוג ולהבין מהו סכום הפיצוי החודשי שישולם ולכמה זמן. בנוסף, כדאי לבחון האם כדאי לרכוש ביטוחים נוספים כגון פיצוי עבור תרופות מחוץ לסל".

"עריכת צוואה תאפשר לבני הזוג להבטיח את זכויות היורשים ואת זכויותיו של בן הזקונים לדירה ולמימון חתונה אם טרם קיבל אותם. עם ההחלטה על רכישת דירה ניתן יהיה להתייעץ האם לרשום הדירה על שם בני הזוג בטרם תועבר לידי הבן".

לקריאת הכתבה המלאה.


אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן