דרכי התמודדות עם ירידות המחירים בבורסות העולם

פורסם בעל המקום ב-25 לינואר 2008

נכון למועד כתיבת שורות אלה ב 22 לינואר 2008, משקיעי המניות בעולם, אינם במצב רוח מרומם.

מתחילת השנה האזרחית ירדו מדדי המניות העיקריים בארצות הברית ב 6%-10% בשל חששות מפני מיתון ואינפלציה.

השפעתה השלילית של ארצות הברית הורגשה גם בשאר העולם כולל אירופה, סין, הודו, יפן ודרום אמריקה. מחירי המניות מחוץ לארצות הברית ירדו מתחילת השנה האזרחית בשיעורים של 9%-15%.

השאלה המתבקשת היא מה עושים כעת כשמחירי המניות יורדים בכל מקום?

ראשית, אל תפעלו מתוך דחף. על אף הפחד בעת שכזו, אין מקום לפעולות פזיזות בהשקעות.

שנית, מומלץ לבחון כיצד מורכב תיק ההשקעות שלכם והאם הוא חשוף למניות בהתאם להעדפותיכם. עליכם להגדיר בכנות עד כמה אתם מוכנים להסתכן בהשקעותיכם. אם תגלו שבתיק ההשקעות שלכם החשיפה גבוהה מזו שהסכמתם לה הרי, שכדאי וצריך אסטרטגית להתאים את ההשקעה להעדפותיכם. ההחלטה מתי כדאי למכור ומה צריכה להיות מגובה בעובדות ומומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי.

הצעתי היא לבחון כל השקעה בפני עצמה ולראות מה הרווחים או ההפסדים. יתכן מאוד שבחלק גדול מהשקעותיכם עדיין ישנם רווחים (נזכור שבחמש השנים האחרונות נהנינו מעליות מחירי המניות).

בנוסף, אם יש לכם כספים שממתינים להשקעה סולידית או תנודתית ייתכן מאוד שתוכלו לאתר הזדמנויות והשקעות מתאימות. שימו לב למה עושים בעלי החברות בארץ ? הם קונים כעת בזול את הסחורה שימכרו לנו מחר ביוקר. כך גם עושים בעלי הממון בעולם וביניהם הסינים ועשירי אבו דאבי שרוכשים את מניות הבנקים והגופים הפיננסים בארצות הברית. הם עושים זאת במחירי סוף העונה לאחר ירידות של כ 30%-50% במחיר המניות של ענקיות הפיננסים. ולסיום ובנימה אופטימית ארצה להזכיר לכם לפעול בשוק ההון לאורו של הפסוק "מחשבות, בעצה תיכון; ובתחבולות, עשה מלחמה". משלי פרק כ..


אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן