קופת גמל במסלול כללי

מסלול ההשקעות הכללי בקופות גמל מאפשר למנהל קופת הגמל גמישות מלאה בהשקעות לפי מיטב הבנתו ושיפוטו. ברצותו יוכל מנהל קופת הגמל לחשוף את כספי הקופה לסיכון ולהשקיע אחוזים ניכרים במניות או באגרות חוב קונצרניות וברצותו יוכל להקטין את הסיכון ולהשקיע רק באגרות חוב של המדינה מסוג מק"מ.

במשבר של 2008 יכולנו לראות היטב כיצד חלק ממנהלי קופות הגמל חשפו את החוסכים בהם לסיכון חריג והפסידו להם כספים בהיקפים ניכרים. מסלול ההשקעה הכללי של קופות הגמל, הוא מסלול השקעה שנקבע לכם כברירת המחדל במסמכי ההצטרפות לקופת הגמל ואם לא תאמרו אחרת הכספים שלכם ינוהלו על פי מסלול זה.

מסלול ההשקעה הכללי בקופת הגמל אינו מתאים לכל משקיע ובוודאי לא לזה המעוניין לכוון לסוג ההשקעה מסוים בקופת הגמל. קיימים מסלולי השקעה רבים בקופות גמל מלבד המסלול הכללי ואלה מסלולים ממוקדים יותר המגדירים למנהל קופת הגמל במה מותר לו להשקיע ובמה לא.

כך למשל אפשר למצוא קופת גמל המשקיעה באגרות חוב ממשלתיות בלבד וללא מניות, קופת גמל שמשקיעה באגרות חוב ממשלתיות, אגרות חוב קונצרניות וגם עד 20% במניות. בנוסף ניתן לאתר עבורכם קופת גמל סולידית שמבטיחה שמירה על הקרן וצמודה למדד ואפילו ריבית ידועה מראש.

כמובן שמותר לכם לשנות את מסלול ההשקעה בקופת הגמל שלכם גם אחרי שהצטרפתם אליה וגם אחרי כמה שנים. למעשה מותר לכם לעבור ממסלול למסלול כמעט בכל עת.

לפני כל מעבר מסלול כאמור, ודאו שנשמרות לכם כל זכויות הוותק, תנאי המשיכה, הטבות המס והביטוחים.

וכתמיד בקשו כל שינוי בכתב!

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן