קופת גמל לפי תיקון 190 לעומת השקעה בתיק ניירות ערך – סכום ההשקעה   (אוקטובר 30, 2016)

קופות גמל לפי תיקון 190, מקודמות מאוד על ידי יצרנים פיננסים שונים, עד שכמעט הפכו להשקעת ברירת המחדל המוצעת לכספים הפנויים של האוכלוסייה המבוגרת.
זהו המאמר השני בסדרת מאמרים זו ואנו ממליצים לקרוא ראשית את פרק המבוא על קופות גמל לפי תיקון 190.
במאמר זה נתחיל לדון במאפיינים השונים של מוצר השקעה זה.

קופת גמל לפי תיקון 190 – סכום ההשקעה

בקופת גמל לפי תיקון 190 ניתן להשקיע סכום חד פעמי. מינימום ההשקעה חייב להיות מעל לכ 33,400 ש"ח (נכון ל 2016) שכן ה 33,400 ש"ח הראשונים נחשבים לחלק שחייבים למושכו כקצבה ממוסה. רק הסכום שמעבר זוכה למאפיינים שיתוארו מטה ובשאר מאמרי ההמשך בסדרה.

מעבר לכך, חשוב להקפיד שהפקדת הכספים נעשתה נכון וכי ההפקדה "נצבעה בצבעים הנכונים" כלומר סומנה כהפקדה לפי תיקון 190 ולא כהפקדה בקופת גמל רגילה! אי הקפדה על נושא זה, עלול לגרור בעיות רבות בעת משיכת הכספים, משום שאם יתברר שהכספים הופקדו במעמד של קופת גמל רגילה, הרי שתנאי המשיכה והמיסוי שונים מאלה המותרים לבעלי קופת גמל לפי תיקון 190. כך למשל: בקופת גמל רגילה לא ניתן למשוך הכספים כסכום חד פעמי.

בהשוואה לתיק ניירות ערך בבנק ו/או בית השקעות:

  • בתיק ניירות ערך בבנק אין חובה להשקיע סכום מינימאלי.
  • בשנים האחרונות הבנקים נוטים לתת שירותי ייעוץ השקעות רק ללקוחות עם סכומי השקעה משמעותיים. כמה בנקים הצהירו כי הסכום המינימאלי המזכה בקבלת ייעוץ השקעות הינו בהיקף של לפחות 300 אלף ש"ח.
  • בית השקעות המציע שירות ניהול תיקים, ידרוש אף הוא השקעה של כמה מאות אלפי שקלים. לבעלי סכומים הנמוכים מכך, יש כיום אפשרויות לפתוח חשבון ניירות ערך דרך בית השקעות ללא שירות ניהול תיקים ואז אין מינימום מלבד עמלת אחזקה של כמה עשרות שקלים לחודש.
    כלומר, פתיחת תיק ניירות ערך בבית השקעות עם סכומים נמוכים אפשרית אך אז ביצוע ההשקעות יהיה באחריות המשקיע.
  • מעבר לכך, ניתן להוסיף באופן קבוע או מזדמן כספים נוספים לתיק ניירות הערך בין אם מדובר בתיק השקעות דרך הבנקים או בתי ההשקעות.

לסיכום, בקופת גמל לפי תיקון 190 יש מגבלה לסכום מינימאלי, אך היא אינה גבוהה. בתיקי השקעות אין מגבלה כאשר מנהלים את התיק לבד, אך יש מגבלה גבוהה יחסית, כאשר אנו מעוניינים לקבל שירות של ייעוץ השקעות או ניהול תיקים.

במאמר הבא בסדרה של קופות הגמל לפי תיקון 190, נדון במאפיין של רמות הסיכון.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן