עלויות תיק השקעות – ניהול   (ספטמבר 29, 2020)

כאשר אנו מנהלים תיק השקעות, ישנן עלויות. במאמר עלויות תיק השקעות – חשבון בנק, דנו בעלויות הנהוגות בחשבון הבנק. במאמר זה נדון בעלויות ניהול תיק השקעות.

עלויות ייעוץ השקעות או ניהול תיקים

חלק מהמחזיקים בתיק ניירות ערך מבקשים להיוועץ במומחים. לקוחות אלה מעוניינים לדעת במה כדאי להשקיע, באיזה היקף כספי, האם להמשיך ולהחזיק בנייר ערך וכך הלאה.

לצורך כך, ניתן להיעזר ביועצי השקעות שכירים, יועצי השקעות פרטיים וכן במנהלי תיקים, בתי השקעות וכיוצ"ב. בדרך כלל, יועצי השקעות שכירים עובדים בבנקים והשירות שלהם ניתן בדרך כלל ללא עלות. עם זאת, ישנם בנקים שכן גובים על שירות זה. ככל הנראה מגמה זו תמשיך ויותר בנקים יגבו עמלות על שירותי יועצי ההשקעות.

עלות ייעוץ ההשקעות פרטי או ניהול התיקים נקובה בדרך כלל, כאחוז מהיקף תיק ניירות הערך. האחוז יקבע לפי היקף התיק, רמת השירות, רמת הסיכון של תיק ההשקעות ופרמטרים נוספים.

עלויות ניהול תיקים

כאשר מעבירים את תיק ההשקעות כולו או חלקו לניהול, משלמים אחוז מסוים משווי התיק כדמי ניהול. מנהל התיקים העצמאי גובה את שכרו ישירות מהלקוח. מנהל התיקים השכיר, מקבל משכורת מבית ההשקעות המעסיק אותו ובית ההשקעות גובה מהלקוח את עלות השירות.

כלל אצבע: ככל שההיקף הכספי של התיק גדול יותר, ניתן לקבל הנחה גדולה יותר בדמי הניהול. כבכל שוק תחרותי, מומלץ לבדוק מדי פעם את דמי הניהול ולהשוות מול המתחרים כדי לוודא שאתם משלמים מחיר הוגן.

אך חשוב לזכור שהמחיר, הינו רק אחד הפרמטרים וכי רמת השרות, איכותו, ניסיון ופרמטרים נוספים חשובים לא פחות בהחלטתכם ממי לרכוש שרותי ייעוץ או ניהול.

התשלום עבור שירות ניהול ההשקעות הינו בנוסף לעמלות שתשלמו לבנק בו יוחזק תיק ניירות הערך (כגון עמלות קניה מכירה ועוד). כלומר, דמי הניהול שאתם משלמים למנהל התיקים או לבית השקעות, נגבים תמורת שירות ניהול תיק ההשקעות. הניהול כולל בין השאר, בחירת ניירות הערך המתאימים להשקעה וביצוע החלטות ההשקעה עבורכם.

נקודה שחשוב לשים אליה לב, היא שלפעמים מנהלי התיקים בבית השקעות, רוכשים עבורכם קרנות נאמנות של אותו בית השקעות. מאחר ובכל קרן נאמנות קיימים דמי ניהול פנימיים, הרי שהחוק מחייב את מנהלי התיקים שנוהגים כך, להימנע מלקחת דמי ניהול כפולים.

לכן לרוב יגבו דמי הניהול של קרן הנאמנות שהן ברוב המקרים גבוהים מדמי ניהול התיק. דמי ניהול בקרנות נאמנות יכול להגיע במקרים של קרנות מנייתייות גם ל-3% ואף יותר.

רכישות של קרנות נאמנות עם דמי ניהול יקרים על חלקים נרחבים של התיק, גורמת לעלייה משמעותית בדמי הניהול ולתשלום גבוה מזה שאולי חשבתם שתשלמו. כדי למנוע ממצבים אלה להשפיע מעבר למה שתכננתם, תוכלו לבקש ממנהל התיקים לרכוש יותר ניירות ערך באופן ישיר ולהימנע מהשקעת סכומים ניכרים דרך קרנות נאמנות. כך תוכלו לוודא, שאתם משלמים דמי ניהול הקרובים ככל הניתן לאלה שסיכמתם עליהם.

עלויות ייעוץ השקעות פרטי

עלות ייעוץ השקעות פרטי דומה במידה מסוימת לעלויות של ניהול תיק. עלות זו נגזרת מהיקף התיק, היקף השירות ורמת הסיכון בתיק ההשקעות. יועצי השקעות פרטיים יעזרו לכם בבניית תיק ההשקעות והתאמתו לצרכים הפיננסים ולטעמי ההשקעה שלכם. יועצי ההשקעות יאתרו את אפיקי ההשקעה וניירות הערך המתאימים לתיק ההשקעות ויסייעו בביצוע השינויים הדרושים.

כמו כן, יועצי ההשקעות הפרטיים יוכלו לסייע בהשגת חיסכון בעמלות השונות הנהוגות בחשבון השקעות ותיק ניירות הערך.

השרות שלנו כיועצי השקעות פרטיים הינו 100% אובייקטיבי!

אם תרצו להתעניין בייעוץ השקעות פרטי, מוזמנים ליצור איתנו קשר עכשיו.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן