ביטוח נכות – מהו ביטוח נכות   (ספטמבר 12, 2013)

על סוגי ביטוח נכות דנו במאמר הקודם בסדרה זו ועתה נדון בהגדרה של ביטוח הנכות.

ביטוח נכות הוא חוזה אישי בינינו לבין חברת הביטוח והוא מכונה גם "פוליסת ביטוח נכות". בביטוח נכות כאמור, אנו ניקרא בשם ה"מבוטח" ואנו נהיה גם ה"מוטבים" הזכאים לקבלת הכספים לאחר שהוגדרנו במצב נכות.

בביטוח נכות שאנו רוכשים, מתחייבת חברת הביטוח לשלם לנו פיצוי חד פעמי אם וכאשר ייקבע חס וחלילה מצב נכות. נכות מוגדרת כאובדן תפקוד תמידי ובלתי הפיך של איבר מאיברי גופנו. הפגיעה בתפקוד יכולה להיות מלאה או חלקית. אם הפגיעה בתפקוד היא מלאה ותמידית, הרי שישולם פיצוי מלא מהיקף הפיצוי שרכשנו. אם הפגיעה היא חלקית ותמידית ישולם חלק יחסי מהיקף הפיצוי שרכשנו.

כמו כן, חברת הביטוח קובעת את היקף הפיצוי ומגבילה אותו. הפוליסות הקיימות בשוק מאפשרות רכישת פיצוי בהיקף של מ 50,000 ? ועד 350,000 ש"ח. בנוסף, ניתן לרכוש ולקבל פיצוי מכמה חברות ביטוח על אותו מקרה נכות.

כל חברת ביטוח קובעת לעצמה את אופן הגדרת מקרה הנכות והיא מפרטת את ההגדרה בתנאים הכללים של הפוליסה הספציפית שרכשנו.

קיימות חברות המגדירות מצב נכות כנכות מלאה ותמידית (בלתי הפיכה) כלומר כאיבוד גמור ומוחלט של איבר (במובן של הינתקות אנטומית מהגוף) או אובדן מוחלט של כושר פעולתו של איבר בגוף. קיימות חברות המגדירות מצב נכות כמצב של אובדן מלא של כושר פעולתו של איבר מאיברי הגוף וכן אובדן חלקי של כושר פעולתו של איבר מאיברי הגוף. פוליסות המאפשרות קבלת פיצוי גם בעת אובדן חלקי של כושר פעולתו של איבר בגוף משלמות פיצוי כספי במצבים רבים יותר.

בשוק נמכרים ביטוחי נכות מתאונה ובהם קיימת דרישה שהנכות תיגרם מתאונה כלומר מאירוע בלתי צפוי, חיצוני ואלים. ביטוח נכות מתאונה ישלם פיצוי אם קיימת נכות ורק אם היא נגרמה מתאונה. ביטוח נכות מתאונה לא ישלם פיצוי כלשהו אם הנכות נגרמה ממחלה או ליקוי רפואי.

בנוסף, קיימים בשוק ביטוחי תאונות אישיות שישלמו פיצוי במצב נכות מתאונה כפי שהגדרנו וגם אם המבוטח יחלה במחלה קשה.

לאחר שהבנו בפרק זה מהו ביטוח נכות נדון במאמר הבא על ביטוחי נכות בהתניות ופרמטרים שונים של ביטוח זה.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן