ביטוחי בריאות על מה ולמה – השתלות בחו"ל וטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל   (נובמבר 15, 2021)

זהו הפרק הרביעי בסדרת מאמרים על ביטוחי בריאות פרטיים, אנו ממליצים להתחיל את קריאת המאמרים בפרק הראשון ביטוחי בריאות על מה ולמה – מבוא לביטוח בריאות פרטי. בפרק הקודם דנו בתרופות מחוץ לסל ולמה חשוב לבדוק שיש לנו ולמשפחתנו פתרון מתאים לנושא זה.

בפרק זה נדון בתחום של השתלות בחו"ל וטיפולים מיוחדים.

מימון להשתלות בחו"ל וטיפולים מיוחדים בחו"ל באמצעות ביטוח בריאות פרטי

נכון לומר, שישראל מתקדמת מאוד בנושא של השתלות וקיימים בארץ מומחים בעלי שם עולמי. עם זאת, ישנם סוגי השתלות ייחודיים, שלא נעשים בארץ ובנוסף לצערנו, קיים מחסור בתרומות איברים.

מסיבות אלה ואחרות אנו עלולים להזדקק להשתלות בחו"ל.

השתלות בחו"ל

ביטוח השתלות בחולהשתלת איברים נדרשת כאשר נקלעים למצב רפואי קשה, חריג ולרוב גם דחוף. ההשתלה נדרשת להצלת חיי החולה או לשיפור משמעותי באיכות חייו. בישראל מתקיימות מאות השתלות מדי שנה ובעיקר השתלות כליה, כבד, לב וריאות.

בכל רגע נתון ממתינים בישראל למעלה מ-1,000 בני אדם להשתלת איברים. כ-700 ממתינים להשתלת כליה, כ-150 לכבד, כ-70 לריאות וכ- 120 ללב. רק חלק מהממתינים יזכו להשתלה ולצערינו כ-100 אנשים ילכו לעולמם בעודם ממתינים לה.

על אף שסל הבריאות אמור לממן השתלות בחו"ל, המצב בפועל הוא שפציינטים נאלצים להתווכח על זכויותיהם. הטיפול בהם מתעכב ויכול לגרור פגיעה בסיכויי החלמתם וגרוע מכך. זו הסיבה שאנשים רוכשים ביטוח השתלות בחו"ל במסגרת ביטוח בריאות פרטי. אותם חולים מבקשים להימנע מויכוחים עם קופת חולים ולנסות ולשפר את סיכוייהם לקבל מימון להשתלה בחו"ל.

ביטוח השתלות במסגרת ביטוח בריאות פרטי איכותי, יאפשר קבלת מימון להשתלה בחו"ל בהתאם לתנאי הפוליסה ואמור למנוע עיכובים מיותרים בעת מחלה.

ניתן למצוא מידע בנושא ההשתלות באתר משרד הבריאות.

טיפולים מיוחדים בחו"ל

טיפול רפואי מיוחד בחו"ל הוא שיטת טיפול חדשה או מכשור רפואי חדשני לטיפול במחלתו של החולה. טיפולים אלה אינם קיימים בארץ או שטרם נצבר בהם ניסיון מספק בארץ.

טיפול מיוחד בחו"ל הינו טיפול רפואי שלא ניתן לקבלו בישראל או שגם אם ניתן, עדיף לקבלו בחו"ל מכיוון שסיכויי ההצלחה שם גבוהים משמעותית. מטבע הדברים, טיפולים אלה יקרים מאוד ועלותם מגיעה לא פעם למאות אלפי ₪ ואף למעלה מזה.

סל הבריאות והשב"ן מציינים שיש דרכם כיסוי לטיפולים מיוחדים בחו"ל.  בפועל, קשה מאוד לקבל דרכם אישור לטיפולים כאמור. התנאים לקבלת טיפולים אלה כפי שהם מפורטים בסל הבריאות ובשב"ן, נתונים לפרשנות מחמירה והפניות לקבלת האישור מסתיימות לא פעם בסירוב.

חולים רבים מנסים לערער ולפנות לערכאות משפטיות, אך תהליכים אלה לוקחים זמן יקר שאין לרוב החולים האלה.

למה שנרצה טיפול מיוחד בחו"ל? לעיתים הרופאים בקופת חולים או הרופאים הפרטיים שקבלנו מהם חוות דעת מקצועית, קובעים שזה הטיפול המומלץ עבורינו. לעיתים, הטיפול והטכנולוגיה קיימים בארץ, אך טרם נצבר בהם ניסיון רב והפציינט אינו מעוניין שיתנסו עליו ויסכנו אותו.

ביטוח איכותי למימון טיפול מיוחד בחו"ל, יאפשר קבלת המימון לטיפול האמור, אם המבוטח יוכיח שאין אפשרות לבצע הטיפול בישראל ברמת הצלחה גבוהה כמו בחו"ל או שהעיכוב בקבלת הטיפול, עלול להוביל לנכות תמידית או למוות.

דוגמאות לטיפולים מיוחדים בחו"ל

מספר דוגמאות לטיפולים מיוחדים שנעשו בחו"ל:

  • טכנולוגיית לייזר להסרת גידול בגרון שבוצעה בבוסטון – טיפול זה אפשר למטופל ישראלי שהתפרנס מהרצאות לחזור לעבודתו ולשמור על יכולת הדיבור. לו נותח בארץ באותה עת, היה עלול לאבד את יכולת הדיבור לצמיתות.
  • ניתוח לתיקון מום נדיר מסכן חיים בפג בן חודש ימים – המום הצריך הנשמה מלאכותית עד לתיקונו הכירורגי. באותה עת, מעולם לא בוצע ניתוח כזה בישראל.
    רק רופא אחד בארץ טען שהוא מסוגל לבצע את הניתוח. עם זאת, המשפחה התנגדה לכך, מכיוון שלא היה לאותו רופא ניסיון בניתוח מסוים זה.
    אי הצלחה בטיפול הכירורגי עלולה הייתה להביא למותו של הילד. התינוק הוטס לניתוח בסינסנטי ארה"ב. לרופא שהתמחה בביצוע הניתוח הספציפי והבריא.

כאשר חולה מחפש אחר אפשרויות הטיפול המומלצות למצבו הרפואי, הוא יחפש מידע בכל מקור אפשרי ויפנה לחוות דעת של רופאים מומחים ועוד. רבים בארץ, שמעו על הרב אלימלך פירר שעוסק בין היתר בייעוץ רפואי וזכה בפרס ישראל.

בעת כתיבת מאמר זה ב- 2021, יש אפשרות לפנות לחוות דעת דרך חברת הייטק ישראלית הסורקת עבור הלקוח את כל מקורות המידע בעולם העוסקים בבעיה הרפואית שלו ומאתרת את הפתרונות הקיימים לאותו זמן עבור בעיה ספציפית זו. חברה זו סורקת מקורות פרסום מחקר מדעי, פרסומי בתי חולים, פרסומי אוניברסיטאות בכל השפות ועוד על פי מתודולוגיה של גופי המודיעין בארץ.

באמצעות סריקה מקיפה, מאתרת החברה את כל המאמרים והמחקרים מרחבי העולם הקיימים לאותו זמן. החברה מאגדת את המידע לחולה ולרופא המטפל בו, ומציגה את כל הפתרונות הרפואיים העדכניים המתאימים לבעיה הרפואית שלו, כולל פרטי התקשרות לגופים ולרופאים המומחים בנושא מכל העולם.

עד כאן בנושא השתלות בחו"ל וטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל. נתראה בפרק הבא העוסק בניתוחים בחו"ל וטיפולים מחליפי ניתוח.

.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן