ביטוחי בריאות על מה ולמה – ניתוחים בחו"ל וטיפולים מחליפי ניתוח   (דצמבר 1, 2021)

ברוכים הבאים לפרק החמישי בסדרת מאמרים על ביטוחי בריאות פרטיים, אנו ממליצים להתחיל את קריאת המאמרים בפרק הראשון ביטוחי בריאות על מה ולמה – מבוא לביטוח בריאות פרטי. הפרק הקודם היה בנושא השתלות בחו"ל וטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל.

בפרק זה, נמשיך לדון בזכויות השונות שניתן לקבל מביטוח בריאות פרטי כגון ניתוחים בחו"ל, טיפולים מחליפי ניתוח ועוד כמה נושאים חשובים.

בדיקות רפואיות מיוחדות

מימון לבדיקות אבחנתיות יקרות כ-MRI ו-PET

על אף העובדה, שבדיקות אלה נכללות בסל הבריאות, לא תמיד נקבל לכך אישור מקופת החולים. הסיבה לאי מתן אישור כאמור, נובעת ככל הנראה, מכך שעלות בדיקות אלה גבוהה יחסית.

נושא זה של סירוב קופות החולים להפנות חלק מהחברים בהם לבדיקות כ MRI, מופיע בתלונות רבות מדי שנה.

הימנעות מביצוע בדיקות אלה, יכול להוביל לטעות באבחון, לעיכוב במתן טיפול רפואי מתאים ולהחמרה במצב הבריאותי. לכן, רבים מבקשים לרכוש לעצמם כיסוי ביטוחי שנקרא כיסוי אמבולטורי במסגרת ביטוח בריאות פרטי.

כיסוי אמבולטורי איכותי, יכסה בדיקות רפואיות אבחנתיות יקרות, יאפשר התייעצויות עם רופאים מומחים, יממן בדיקות לרפואה מונעת ועוד.

ביטוח למימון ניתוחים בחו"ל וטיפולים מחליפי ניתוח

ניתוחים בחו"ל

בסל הבריאות כתוב שאנו זכאים לניתוח בבית חולים בארץ, אך אין לנו זכות לבחור את המנתח. מי שמבוטח דרך השב"ן זכאי לבחור מקום, מועד ומנתח בארץ מתוך רשימות מנתחים שקופות החולים קובעות.  עם זאת, למרות שהשב"ן מציין שניתן לקבל דרכו ניתוחים בחו"ל, בפועל קשה לקבל אישור לכך.  ממה שקורה בשטח אפשר לומר, שסל הבריאות והשב"ן לא נותנים פתרון מספק ומלא לניתוחים בחו"ל ולטיפולים מחליפי ניתוח.

לחלק מהמחלות והבעיות הבריאותיות, המומחיות קיימת רק בחו"ל. ישנם מצבים בהם נרצה לבצע ניתוח בחו"ל או שתינתן לנו האפשרות להביא את המנתחים מחו"ל לארץ.

טיפולים מחליפי ניתוח בארץ או בחו"ל

בענף הבריאות קיימות טכנולוגיות רפואיות שמחליפות ניתוחים מסובכים תוך השגת תוצאות רפואיות דומות. טיפולים מחליפי ניתוח חוסכים סבל, מרביתם מבוצעים ללא אשפוז והם מקצרים באופן משמעותי את תקופת ההחלמה.

ביטוח איכותי לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח (בארץ ובחו"ל) אמור להתעדכן בטכנולוגיות החדשות ולאפשר למבוטח קבלת טיפול מתקדם כאמור.

דוגמאות לטיפולים מחליפי ניתוח:

  • שיטת ה־PRP (פלזמה עשירה בטסיות דם) השיטה משמשת לטיפול בנזקי גידים, קרעים מינוריים, דורבן בכף הרגל, דלקות בגיד אכילס, קרעים ברצועות הברך, דלקות מפרקים שונות וקרעים בשרירים.
  • גלי הלם – שיטת טיפול ע"י מכשיר המשחרר "גלי הלם" מסוג של גל קולי. גלי ההלם מפוררים הסתיידויות, מרחיבים את כלי הדם באזור הטיפול, מעודדים זרימת דם תקינה דבר המאיץ את תהליך הריפוי של הדלקת.
    השיטה משמשת לריסוק אבנים בכליות, דורבן בכף הרגל, דלקת בגיד אכילס, הסתיידות בכתפיים ("כתף קפואה"), כאבים באזור המרפק ובדלקות גידים שונות.
  • גלי רדיו – גלי רדיו מחממים את האזור המטופל על ידי החדרת מחט דקה לאזור הפגוע. החימום הורס את תאי העצב המקומיים ומונע מהם להמשיך לשדר אותות של כאב למוח מהמקום הפגוע.
    השיטה משמשת לטיפול בכאבי גב הנובעים מפריצות דיסק וניוונים של חוליות עמוד השדרה.
  • מירה דריי – miraDry  גלי מיקרו (גלים אלקטרו-מגנטיים) החודרים דרך העור ופוגעים בבלוטות הזיעה בבתי השחי. הטיפול הנועד לנטרל את הזיעה בבית השחי ואת ריח הזיעה הנלווה.
  • סקלרותרפיה להעלמת ורידים ונימים ברגליים – טיפול סקלרותרפיה הינו הזרקה עדינה של הסקלרובן ישירות לכלי הדם. הזרקה זו מביאה לכיווצו של כלי הדם ולאחר מכן ספיגתו בגוף.
  • גלי קול – לטיפול בגידולים שפירים ברחם (שרירנים, או מיומות).  מכשיר אולטרסאונד, המשדר גלי קול ממוקדים הפוגעים בשרירן ומחממים אותו עד שהגידול נהרס כליל.
  • ניתוח רובוטי להסרת בלוטת ערמונית נגועה בגידול – המטרה היא הסרת הבלוטה הנגועה, ללא פגיעה ביכולת השליטה בשתן ולירידה ביכולת המינית. הרובוט מאפשר דיוק מירבי, מינימום פגיעות נלוות וקיצור משמעותי ביותר של זמן ההחלמה.

ביטוח איכותי לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח (בארץ ובחו"ל) יתעדכן ויאפשר למבוטח קבלת טיפול מתקדם כאמור. ביטוח כזה אמור להציע מגוון ניתוחים וטיפולים, מגוון מרפאות ומכונים ורשימה נדיבה של רופאים ומנתחים.  מאחר וכיום ביטוח ניתוחים כולל בתוכו טיפולים מחליפי ניתוח לא ניתן לנתק ביניהם. כלומר, נכון להיום אם ברצוננו לרכוש רק ביטוח טיפולים מחליפי ניתוח בארץ ולא לשלם עבור כיסוי של ניתוחים בארץ לא ניתן לעשות כך.  יתכן שהמצב ישתנה בקרוב ובעקבות רפורמה שמתוכננת יבוצע פיצול בין הכיסויים הביטוחיים וכן יתאפשר לרכוש רק כיסוי המשלם עבור טיפולים מחליפי ניתוח בארץ.

עם זאת נכון להיום, מי שרוצה מימון לטיפול מחליף ניתוח בארץ חייב לשלם על ביטוח שכולל גם ניתוחים בארץ למרות שיכול להיות שהוא מסתפק בפתרון שיש לו דרך השב"ן וסל הבריאות.

ביטוחי בריאות פרטיים יכולים לספק לנו פתרון לקבלת הניתוחים והטיפולים כפי שספרנו עליהם כאן. חשוב כמובן לוודא שרוכשים ביטוח איכותי ולהבין מה הכיסויים שכלולים בו, מה הוא לא מכסה ומה איכותו. חשוב לקרוא את ההגדרות של המצבים שמכוסים ולהבין האם הן מטיבות ומנגישות את קבלת הפיצוי בקלות יחסית. חשוב לבדוק מה רשימת הטיפולים והניתוחים שכלולים ולשאול האם היא מתעדכנת ולבדוק זאת.  חשוב לראות את רשימת המכונים הרפואיים הקליניקות ובתי החולים שכלולים בביטוח ולוודא שהיא מציעה מגוון רחב ומתעדכנת מפעם לפעם. כמו כן, חושב לבדוק שרשימת המנתחים והמטפלים מציעה מגוון רב ככל הניתן ומתעדכנת בכל תקופה.

בפרק הבא של הסדרה נדון באילו ביטוחי בריאות ניתן לרכוש כיום.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן