משבר קורונה בשוק ההון – אין עם מי לדבר  (מרץ 12, 2020)

מאז התפרצות מגיפת הקורונה, שוקי ההון בארץ ובעולם עוברים טלטלה ותשואות של שנה נמחקות בימים בודדים.

הפאניקה אוחזת במשקיעים והמסכים האדומים בבורסות מחזירים את כולנו למשבר ב-2008.

ומה עושים אותם משקיעים מפוחדים ?

משבר הקורונה בשווקי ההוןמתקשרים ליועצי ההשקעות בבנקים ובתי ההשקעות? כך היה במשבר הסאבפריים של 2008. כל אנשי המקצוע, כולל יועצים, מנהלים ומשווקי השקעות הוצפו בשיחות ופניות לעזרה ועצה טובה.

משבר קורונה – אין עם מי לדבר!

בעשור וקצת שחלף מאז אותו משבר של 2008, עולם ההשקעות עבר שינויים גדולים. הבנקים צמצמו באופן משמעותי את הסניפים ואיתם את שרותי ייעוץ ההשקעות. אם פעם יכולתם לקפוץ לסניף הקרוב ולשבת עם היועץ, אז היום זה כבר כמעט ולא קיים. ברבים מהסניפים כיום אין יועצי השקעות וכדי לדבר עם מישהו מקצועי צריך להתקשר למרכזים.

ההתפתחות הטכנולוגית, הירידה בדמי הניהול והרצון של כולם להתייעל, הורידו באופן חד את היחס בין מספר בעלי הרישיון לייעוץ ההשקעות לכמות הלקוחות. כמו כן, רבים מהמשקיעים בחרו להשקיע דרך מערכות השקעה רובוטיות, מערכות בהן כמעט ואין מגע של המשקיע עם מומחי השקעות בשר ודם.

את הירידה בכמות בעלי רישיון הייעוץ, ניתן לראות בכמות ההולכת וקטנה של הניגשים למבחני הרישוי בתחום. כלומר, לא צפוי שיפור והירידה בכמות המומחים שיכנסו לשוק בשנים הקרובות תמשך ככל הנראה.

תוסיפו לכך, שיתכן וחלק ממומחי ההשקעות שעוד עובדים כיום בבנקים ובתי ההשקעות, נמצאים בבידוד (לפי הוראות משרד הבריאות) ולכן מנועים מלהגיע לעבודה. אז לא פלא שקבלנו היום שיחה מאדם מבוגר שנמצא ממש בלחץ מהמצב. הוא תיאר כיצד ניסה להשיג יועץ השקעות בבנק במשך הימים האחרונים ללא הצלחה.

נראה שבאמת "אין עם מי לדבר"!

אנחנו עוסקים במתן ייעוץ השקעות פרטי מסוף 2004 (מעל 16 שנים), הייעוץ אצלנו ניתן כמו שהיה נהוג פעם. רויטל דור-וילק, יועצת השקעות מטפלת בלקוחות בנאמנות ומקצועיות בימים רגילים ובימי משבר. מרגיעה, מכוונת ועוזרת ללקוחות למצוא את ההזדמנויות שנוצרות בכאוס של משבר הקורונה.

אז אם גם אתם מרגישים שאין לכם עם מי לדבר ושאתם זקוקים כרגע לייעוץ בעקבות המצב, מוזמנים לפנות אלינו.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן