מהן השקעות אלטרנטיביות  (מרץ 15, 2020)

מדי כמה שנים מגיע לעולם ההשקעות מטבע לשון חדש (באז-וורד – Buzzword). בשנים האחרונות הכוכב החדש הוא השקעות אלטרנטיביות. ההשקעות האלטרנטיביות הם חלק מהטרנד והם מעניינות משקיעים רבים שחיפשו תחליף לריביות והתשואות הנמוכות שהיו בהשקעות הסולידיות לפני פרוץ מגיפת הקורונה.

השקעות אלטרנטיביות למה ?

השאלה שמיד צריכה להישאל היא: השקעות אלטרנטיביות למה ?

והכוונה להשקעות שמציעות אלטרנטיבה לדברים הסטנדרטים והמוכרים בשוק ההשקעות הפיננסיות ושוק ההון, שהן בין השאר:

מהן השקעות אלטרנטיביות

השקעות בחברות ומיזמים פרטיים

השקעות אלטרנטיביות הן השקעות במיזמים וחברות שהן פרטיות. בשונה משוק ההון שם מדובר בהשקעות בחברות ציבוריות.

סף כניסה

בעבר השקעה במיזמים פרטיים היה משחק של משקיעים גדולים ומקושרים, אך התפתחות הטכנולוגיה אפשרה כניסה גם של משקיעים קטנים בסכומים נמוכים יחסית.

רגולציה

על שוק ההון, הבנקים, חברות הביטוח, בתי השקעות וכיוצ"ב, יש פיקוח ורגולציה כבדים. לעומת זאת, במיזמים הפרטיים לעתים אין כל פיקוח ואם קיימת רגולציה אז היא חלקית בלבד.

דוגמה טובה להיעדרה של הרגולציה בתחום ההשקעות האלטרנטיביות היא נושא של שקיפות המידע.  בעוד חברות ציבוריות שמונפקות בבורסה חייבות בדיווחים מסודרים ושקופים לציבור, חברות פרטיות לא מחויבות לכך וזכותן לשמור על סודיות המידע.

סוג השקעה

ההשקעות האלטרנטיביות נחשבות באופן טבעי להשקעות תנודתיות. כדי להיחשב להשקעה סולידית, עליהן לעמוד בקריטריונים מחמירים.

מוזמנים לקרוא על ההגדרה שלנו (יש גם סרטון) בנוגע להשקעה סולידית.

נזילות

את ההשקעות הקיימות בשוק ההון ניתן ברוב המקרים לממש בכל יום מסחר. לעומתן בהשקעות אלטרנטיבות אין מסחר ולכן לא תמיד אפשר למכור אותן.

יתירה מכך, לא תמיד אפשר לקבל מייד את הכספים שהשקענו בהם משום שלפעמים המיזמים הם פרויקטים ארוכי טווח ולוקח זמן רב להשלימם. נכון לומר גם שישנם מיזמים שניתן לצאת מההשקעה בהם באמצע התקופה, אבל חשוב לבדוק זאת מראש, באילו תנאים ותוך כמה זמן.

השקעות אלטרנטיביות – דוגמאות

ישנן אינספור השקעות אלטרנטיביות, להלן כמה דוגמאות:

  • השקעות נדל"ניות – לדוגמה רכישה של קרקע ויזום, בניה ומכירה של הנכסים. השקעות ברכישה שיפוץ ומכירה של נדל"ן. רכישת נדל"ן והשכרתו ועוד. בשנים האחרונות מוצעים לישראלים הזדמנויות השקעה רבות בחו"ל. 
  • הלוואות חברתיות – P2P – Person to Person – בכספים שאתם משקיעים, המיזם מספק הלוואות לאנשים פרטיים ועסקים. את הרווחים וההחזרים מההלוואות מחלקים חזרה למשקיעים.
  • השקעות בפיתוחים טכנולוגיים – יציאה עם מניות או אגרות חוב לבורסה היא סיפור יקר ומורכב מאוד. ההשקעות האלטרנטיביות אפשרו לחברות קטנות לפנות למשקיעים רבים ולדלג מעל שלב ההנפקה בבורסה.

אם אתם מעוניינים בקבלת ייעוץ השקעות אלטרנטיביות צרו איתנו קשר.

מזמינים אתכם לצפות בקטע מתוך ההרצאה שלנו "השקעות עם פרמז'ן" בו אנו מסבירים מהן השקעות אלטרנטיביות ואף מספקים דוגמה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן