יושבים על הגדר ויוצאים פְרָאיֵרִים  (יוני 16, 2022)

בשבועות האחרונים נפגשנו עם כמה לקוחות פוטנציאלים המחזיקים כבר זמן ממושך מיליוני שקלים בעו"ש.

הבנק מציע ריביות מגוחכות והשווקים נראים עצבנים.

כך שלא פלא שהם פשוט יושבים על הגדר!

אכן בחודשים האחרונים האינפלציה מרימה ראש, הבנקים המרכזיים בעולם כולל בנק ישראל מעלים ריבית. המלחמה באוקראינה מתמשכת וגורמת לעלייה במחירי חומרי גלם, דלקים, מזון ועוד.

גם הבורסות בישראל ובעולם נמצאות בשפל יחסי.

אז האם נכון בימים אלה לשבת על הגדר?

אין תשובה אחת הנכונה לכולם!

כמי שמתמחים בייעוץ השקעות סולידי, אנחנו יכולים לומר שבהחלט ישנן הזדמנויות מעניינות בשוק. כיום, ניתן לאתר אג"חים המדורגים גבוה יחסית, שמספקים תשואה גבוהה מזו שהציעו בעבר. בנוסף, ניתן למצוא אגרות חוב צמודות מדד המחירים לצרכן שמגינות מפני אינפלציה. מחירי אגרות החוב (וגם המניות) ירדו לעומת הרמה בה היו בסוף 2021. באגרות חוב, כאשר המחיר יורד, המשמעות היא שהתשואה עולה.

כמובן, אם וכאשר פועלים, אז יש לעשות זאת בשיקול דעת, כשכל היתרונות והחסרונות ברורים לכם. ההשקעה חייבת להיעשות בזהירות כך שיבחרו מוצרים המתאימים לצרכים המדויקים של המשקיעים, עדיף באמצעות יועצת השקעות פרטית.

זהירות אינפלציה

אז מה קורה אם אתם יושבים על הגדר עם הכספים בעו"ש?

יתכן שאתם מאמינים או חושבים שבסך הכל אתם לא מרוויחים אבל גם לא מפסידים כמו מי שנמצא בשוק.

אך זוהי אשליה, מאחר ואנחנו בסביבה של אינפלציה שלא ברור האם ומתי היא תרוסן. כל עוד, קיימת אינפלציה, המשמעות היא שכספינו מאבד מערכו, בעודו יושב לו בעו"ש.

אז מה עושים עם כספים שיושבים בעו"ש?

הולכים לקבל ייעוץ השקעות מקצועי. החזקת מיליוני שקלים בעו"ש לאורך חודשים, זה ככל הנראה לא הפתרון האופטימלי. אם אתם משקיעים סולידיים, אז בימים אלה קיימות הזדמנויות שלא היו מזה זמן רב.

חשוב לנו להדגיש שאין לנו כדור-בדולח, כך שבוודאי אין אנו יכולים לומר עד מתי המצב בשווקים ימשך. רק נביאים או קוסמים יודעים האם המחירים של אגרות החוב והמניות ימשיכו לרדת ומהי הנקודה האופטימלית לכניסה לשוק. אבל ברור שהיו נפילות וזוהי נקודה טובה יותר ממה שהיתה בתחילת 2022. הסיטואציה הזו יכולה להשתנות ומהר.

אז אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ללא שום מחוייבות ונוכל לבדוק עבורכם האם גם אתם צריכים לרדת מהגדר.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן