הריבית בישראל עלתה, איך זה ישפיע עלינו ?  (נובמבר 29, 2018)

בנק ישראל הודיע השבוע על עליית הריבית וקבע כי שיעורה של ריבית בנק ישראל יהיה 0.25%.

למי שלא עקב מקרוב אחרי שינויי הריבית של בנק ישראל,  מדובר בשינוי מגמה לאחר שנים רבות בהן הריבית רק ירדה וירדה.

כדי להיזכר מתי העלה בנק ישראל  את הריבית בפעם האחרונה, צריך לחזור עד יוני 2011 (7 שנים וחצי! – על פי הנתונים באתר הבנק).

מזה זמן רב, שכלכלנים רבים צפו שהריבית תועלה ובכל זאת, אף אחד לא ידע מתי זה יקרה בדיוק. אין לנו כדור בדולח, אך לא יפתיע אותנו אם ריבית בנק ישראל תמשיך לעלות בשנה הקרובה.

כאשר קיימת מגמת עליית ריבית או כאשר יש ציפיות להמשך עלייתה, חשוב להבין איך זה משפיע עלינו.

ריבית בנק ישראל משפיעה בתורה על ריבית הפריים וזוהי ריבית המוכרת לרוב המשקיעים. זו הריבית שעל פיה משלמים לבעלי הפקדונות השקליים (צמודי הפריים) וזוהי גם הריבית שחלק מההלוואות צמודות אליה. מכאן שעליה בריבית הפריים תשפיע מצד אחד לטובה על החוסכים בפקדונות השקליים כאמור והם יקבלו יותר ממה שקיבלו לפני עליית הריבית.

עם זאת, מי שחייב כסף, כלומר מי שנטל הלוואות מהבנק, יש לו משכנתא ו/או יש לו מינוס בבנק (משיכות יתר), יתחיל לשלם יותר כבר מהחודש הקרוב.

אז מה עושים עם השקעות כאשר הריבית עולה ?

נתחיל בהמלצה לעשות בדיקה וההערכה כללית של התיק הפיננסי. תיק שכולל בין השאר את הפקדונות, החסכונות, תיק ההשקעות הפיננסי והחסכונות הפנסיונים.

עליית הריבית מביאה לעלייה בריבית על חלק מהפקדונות, החסכונות, ואגרות החוב. מכיוון שיש ציפיה להמשך עליית ריבית (אין כמובן וודאות לכך), יש לשקול השקעות לטווחים קצרים כדי לאפשר השקעה בריביות גבוהות יותר אם וכאשר הריבית תעלה.

חבל לסגור כסף לטווח ארוך מאוד בריבית נמוכה ולגלות שאחרי כמה חודשים הריבית עלתה ופספסנו אותה.

אז זה הזמן לעבור על תיק ההשקעות, בעיקר בחלק הסולידי, לבדוק האם אפשר לעשות שינויים, מתי צפויים להסתיים השקעות בפקדונות, אגרות חוב וכיוצ"ב.

מוזמנים לקרוא את הטיפ בזמן ציפיות לעליית ריבית יש לשים לב לקורה באגרות חוב.

כמובן זה הזמן להרים טלפון למי שמסייע לכם עם ההשקעות. מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ השקעות פרטי ואובייקטיבי.

ריבית הפריים עלתה השבוע ב0.25% ואיפה נרגיש את זה?

על פי אתי קרקו, מומחית להתנהלות כלכלית של משפחות, נרגיש את עליית הריבית בהחזר המשכנתאות, שיגדל במסלול הפריים, בריבית החובה על האוברדרפט (משיכת יתר) בבנק ובהחזרי ההלוואות בבנקים וחברות הביטוח.

משפחות יכולות למצוא את עצמן עם גידול בהוצאות של מאות שקלים בחודש (ואף יותר). אין ספק שהוצאה שכזו דורשת התאמה בהתנהגות הכלכלית השוטפת.

אתי קרקו מוסיפה, כי לפי הפרסומים, עליית הריבית הנוכחית היא רק ההתחלה.

ואנחנו נציין, כי זה ממש הזמן עכשיו לבדוק את ההתנהלות הכלכלית המשפחתית ולוודא שאנו עוברים את עליית הריבית בשלום, מוזמנים לפנות לאתי קרקו לפגישת ייעוץ.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן