יש לי ביטוח מנהלים, האם אני יכולה לפתוח חיסכון פנסיוני ? (דצמבר 8, 2016)

שאלה:

שלום רב,

התחלתי זה עתה עבודה חדשה ובמקום עבודתי הקודם היה לי ביטוח מנהלים, אני מעוניינת לדעת האם אני יכולה לבקש ממקום העבודה החדש לפתוח עבורי חיסכון פנסיוני (כי זה סוג הביטוח שהם עובדים איתו) חדש או האם אני מחוייבת להפקיד בחיסכון הקודם?

בתודה מראש מיכל

תשובה:

שלום מיכל,

כמעט כל שכיר מתלבט בנקודה זו לאחר שעבר מקום עבודה. האם להמשיך עם אותם חסכונות פנסיונים שכבר קיימים או לעבור לחיסכון פנסיוני אחר שמקום העבודה החדש מציע.

נתחיל מהקל אל הכבד:

  1. זכותך החוקית כעובדת שכירה להמשיך את ביטוח המנהלים ו/או כל חיסכון פנסיוני אחר שכרגע ברשותך. המעביד יהיה חייב להפקיד לחסכונות אלה אם כך תרצי.
  2. את יכולה להסכים לחסוך דרך החיסכון הפנסיוני החדש אותו מציע לך מקום עבודתך.
  3. מותר לך גם להחליט לבחור כל חיסכון פנסיוני אחר או אף לשלב ביניהם.

ועכשיו לשאלות שאולי לא שאלת באופן ישיר, אך הן חשובות לא פחות:

  • האם בכלל כדאי לעבור מביטוח מנהלים לחסכון פנסיוני אחר כדוגמת קרן פנסיה?
  • האם יש לזה משמעויות מעבר למקדמים ודמי ניהול?

לכל אחד ממוצרי החיסכון הפנסיוני, יש מאפיינים שונים ובוודאי לא ניתן לומר שאחד טוב או מתאים יותר מהשני ללא בירור יסודי. התשובה יכולה להשתנות ממוצר למוצר ומאדם לאדם.

חשוב לזכור, כי במוצרי חיסכון פנסיוני משולבים בדרך כלל מרכיבי ביטוח. לכן, חשוב לבדוק בין השאר, שביטוח אובדן כושר העבודה בקרן הפנסיה מתאים לך ולמה שאת מבקשת. חשוב להבין שהוא יכול להיות שונה מאוד מזה שמוצע דרך ביטוח המנהלים.

כמו כן, אם יש לך כיום ביטוח אובדן כושר עבודה בתוקף דרך ביטוח המנהלים והצטרפת אליו ללא החרגות את צריכה להבין האם כדאי לך לעבור לקרן הפנסיה שמציעה ביטוח אובדן כושר עבודה אחר.

הבעיה שיכולה להיות כאן, היא שבעת ההצטרפות לקרן הפנסיה, תידרשי בדרך כלל, למלא הצהרת בריאות ואז אם את סובלת מבעיות רפואיות שלא היו לך בעת הצטרפותך לביטוח המנהלים, את תצורפי לקרן הפנסיה עם החרגות חדשות או שלא תתקבלי לביטוח כלל.

לסיכום, אין תשובה חד משמעית האם כדאי לעבור או לא בין המוצרים, לשם כך, יש להבין את הצרכים והרצונות שלך ולבדוק את ענייני הבריאות. בנוסף, לנתח את ביטוח המנהלים הקיים לך ולהשוות אותו אל מול קרן הפנסיה המוצעת לך או אף לשקול מוצרים אחרים או שילובם.

כדי להבין מעט יותר, אנו מזמינים אותך לקרוא על ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה ואף את המאמר לא משנים חיסכון פנסיוני רק על סמך דמי ניהול, שיכולים לסייע לך להבין איך לקבל את ההחלטה.

אנו גם ממליצים בעת מעבר מקום עבודה, לשכור שרותי ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי, אצלנו או אצל הקולגות. נושא החיסכון הפנסיוני מורכב ועובר שינויים רבים בשנים האחרונות. שינויים אלה מקשים על קבלת החלטות, ללא סיוע מקצועי.

בהצלחה בעבודתך החדשה,
רויטל דור וילק
יועצת השקעות ופנסיה


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן