האם בדוחות הפיננסים אני יכול לקבל מידע על שווי השוק של החברה ? (ספטמבר 1, 2007)

שאלה:

האם בדוחות הפיננסים אני יכול לקבל מידע על שווי השוק של החברה? אם לא מהיכן אני יכול לשאוב את המידע הזה?

תשובה:

שווי השוק של חברה מחושב ע"י הכפלת מספר המניות (=ההון הרשום למסחר) בשער המניה.
כך לדוגמא, אם יש לחברה 1 מיליון מניות במחיר של 5 שקלים למניה, שווי השוק של החברה יהיה 5 מיליון שקל.

את שווי השוק ניתן למצוא בעיתונות הכלכלית ואתרי האינטרנט העוסקים בשוק ההון. בנוסף, ניתן למצוא באתר הבורסה את המידע לגבי ההון הרשום למסחר ושאר הנתונים הרלבנטים לחברות הנסחרות.

חשוב לזכור כי שווי השוק הינו שווי טכני הנגזר מהמסחר בבורסה ומשתנה על ידי כוחות השוק (היצע וביקוש). כמשקיעים אנו רוצים לדעת מה השווי האמיתי של החברה. אם היינו יודעים שהשווי האמיתי של החברה הינו 6 מיליון שקל, הרי שכדאי היה לנו לרכוש את המניות מהדוגמא כיוון שהן נסחרות במחיר נמוך יחסית לשווי האמיתי.

איך יודעים מה הוא השווי האמיתי של החברות הנסחרות?
זהו עיקר תפקידם של האנליסטים אשר בעזרת מחקרי שוק, מידע על המתחרים והדו"חות הפיננסים של החברה, מנסים להעריך את השווי האמיתי של החברה.

כמו כן, האנליסטים מנסים להעריך מה יהיה שוויה של החברה בעתיד, כמה שנים קדימה.
את הערכות האנליסטים ניתן למצוא באתרים העוסקים בשוק ההון ובאתרים של חברות השקעות ועוד. לא כל החברות זוכות לסיקור שוטף ולכן אין להן הערכת שווי זמינות.

בנוסף, חשוב להתייחס להערכת השווי כנתון אחד מתוך מכלול הנתונים שישפיע על כוונתנו לרכוש מניה. הסיבה לכך היא שאנליסטים שונים יעריכו בצורה שונה את החברה ולכן לעיתים נמצא פער ניכר בין הערכות השווי לאותה החברה ובסופו של דבר זה רק הערכות, אף אחד לא נביא.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן