למיטב הבנתי, המעביד צריך לשלם את הפנסיה 3 חודשים לאחר תחילת העבודה בצורה רטרואקטיבית (מרץ 13, 2014)

שאלה:

שלום,

התחלתי את עבודתי במקום החדש ב14/1/14 לאחר הפסקה של כחצי שנה ממקום העבודה הקודם (שילמתי סכום מינימאלי כדי לשמור על צבירת הפנסיה שלי).

למיטב הבנתי, המעביד שלי צריך לשלם את הפנסיה 3 חודשים לאחר תחילת העבודה בצורה רטרואקטיבית. כיצד עליי לספור 3 חודשים? עד מרץ? (כלומר, ינואר פברואר מרץ-שלושה חודשים). או עד 14/4 (כלומר, מ14/1 ל14/4) ?

תודה ויום טוב מיכל

תשובה:

שלום מיכל,

ראשית אנו מחזקים את ידיך על כך שהפעלת את הסדר הריסק, המשכת להפקיד באופן פרטי לקרן הפנסיה שלך וכך שמרת על הביטוחים ועל הוותק שצברת.

כתבת שאת מפקידה בקרן פנסיה והנחנו שמדובר בקרן פנסיה מקיפה חדשה הכוללת בתוכה לא רק חסכון לגיל הפרישה אלא גם ביטוח שאירים וביטוח אובדן כושר עבודה.
כמו כן, הנחנו ששכרך אינו עולה על השכר הממוצע במשק בהיקף של כ 9,090 ש"ח וכן ששיעור ההפקדות שהמעביד החדש הבטיח לך אינו עולה על 17.5% משכרך.

במידה והנחות אלה מתקיימות הרי שאת זכאית להינות מהוראותיו של "צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק" או בלשון העם "חוק פנסיה חובה".

הנה הקישור לצו ההרחבה לפנסיה חובה, על פי עמוד 6941 סעיף ה' שבקישור אפשר לראות שהצדק עמך והמעביד צריך להתחיל לשלם את הפנסיה שלך כבר מ 14.4.2014 במלאות שלושה חודשים לעבודתך.
כמו כן, הוא חייב לשלם רטרואקטיבית על שלושת החודשים הראשונים.

למרות החוק הברור הרי, שכמו כל דבר בחיים יש תאוריה ויש מה שקורה בפועל. לכן, חשוב שתוודאי שהמעביד שלך קיבל על עצמו את התשלום וקיבל את אישור קרן הפנסיה להתחלת ההפקדות.

לצורך כך ניתן לפנות לקרן הפנסיה במייל, להסביר את הנושא ולבקש שיאשרו שהמעביד קיבל את האישור הדרוש.

חשוב לעקוב אחר ביצוע ההפקדות מכיוון שאי ביצוען עלול לפגוע בשמירה על הוותק, לסכן את השמירה על הביטוחים הקיימים לך ולפגוע בזכויותיך ובזכות שאיריך.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן