האם הצמודים גלילים עדין אטרקטיבים? (יוני 1, 2008)

שאלה:

האם הצמודים גלילים עדין אטרקטיבים?

תשובה:

התשובה לשאלתך מורכבת ותלויה בתהליך ייעוץ השקעות מסודר המותאם ללקוחות ספציפים, באסטרטגית ההשקעה שנבחרה ובגורמים נוספים.

כך למשל ניתן לרכוש את אגרות החוב הממשלתיות מסוג גליל ולהחזיק בהן עד לפירעון. במקרה זה הקרן שהשקענו מובטחת וכך גם ההצמדה למדד והריבית. בנוסף נוכל לדעת מראש מה תהיה התשואה לפירעון על השקעתינו.
שיטת השקעה כזו משרתת את המשקיעים המבקשים לבטח עצמם מפני האינפלציה ולקבע תשואה בתיק ההשקעות.

לעיתים אף ניתן לראות משקיעים הרוכשים את אגרות החוב צמודות המדד על אף העובדה שהן מציעות ריבית נמוכה מאוד. הסיבה לכך היא רצונם של אותם משקיעים להגן על עצמם בכל מחיר מפני האינפלציה הגבוהה עשרות מונים מהריבית המשולמת באותה עת בשוק.

עם זאת ישנם משקיעים המבקשים להשקיע באגרות חוב אלה לתקופה קצרה ולא עד הפירעון. מטרת השקעה כזו היא גריפת רווחי הון שיווצרו מהשינוי במחיר אגרת החוב. כך משקיעים רוכשים את אגרת החוב במחיר מסוים ומוכרים אותה במהלך חייה במחיר גבוה יותר. בשיטת השקעה זו אין הבטחה על הקרן שהושקעה או על התשואה וההצמדה למדד.

הציפייה לרווחי הון כאמור מבוססת על הערכות כלכלנים ואנליסטים לגבי האינפלציה, הצמיחה במשק, השינוי בריבית, השינוי בשער החליפין של השקל מול הדולר האמריקאי והאירו ועוד גורמים רבים.

לכן בכדי לענות על שאלתך יש צורך לעבור תהליך ייעוץ השקעות מסודר המנתח את כל המרכיבים שתארנו.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן