רכשתי קרן נאמנות שקלית צמודה למדד, האם הקנייה של הקרן נכונה ? (אפריל 1, 2008)

שאלה:

רכשתי יחידות בקרן נאמנות שקלית צמודה למדד,היא מורכבת ברובה מאג"ח גליל, שאלתי היא האם הקנייה של הקרן נכונה? איך ישפיעו הצעדים של נגיד בנק ישראל על הקרן שרכשתי בכל הקשור לאג"ח הצמוד?

תשובה:

אנו מאמינים שיש השקעות מתאימות והשקעות לא מתאימות. ההשקעות צריכות להתאים לצרכים שלנו כלקוחות ולנו בלבד.
ההתאמה נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים כמו: טווח ההשקעה שאנו מעוניינים בה, למה מיועדת ההשקעה, רמת הסיכון שמוכנים להיחשף אליה, סכום ההשקעה וחלקו בסך השקעותינו ועוד.

לגבי בנק ישראל, פעילותו רבה וענפה וכוללת בן היתר: שינוי שיעורי הריבית, הנפקת אגרות חוב וכמו שראינו לאחרונה (מרץ 2008) אפילו רכישת מטבעות חוץ. עם זאת, בנק ישראל אינו היחיד המשפיע על שווקי האג"ח.
מחיר אגרות החוב מושפע ממגוון פרמטרים וביניהם: ציפיות לאינפלציה, שיעורי ריבית, צמיחת התוצר במשק, רמת האבטלה, שערי החליפין ועוד ועוד.

אגרת חוב גליל היא אגרת חוב ממשלתית שקלית צמודה למדד המחירים לצרכן. לכן המשקיע בה נהנה מהגנה מפני התפרצות אינפלציונית ומזוכה בריבית בנוסף למדד.
כאשר משקיעים באגרת חוב הגליל באופן ישיר ניתן להמתין עד תאריך פירעונה ולהינות מהבטחה לשמירה על הקרן שהושקעה. עם זאת, כאשר קונים קרן נאמנות הרוכשת עבורנו את אגרות החוב, אין הבטחה לשמירה על קרן ההשקעה שלנו.

כדי לקבל תשובה מלאה ומקיפה לשאלתך, עליך לקבל ייעוץ השקעות שיכלול בחינת כל הפרמטרים והתאמת כל השקעותיך לדרישותיך.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן