ברצוני להשקיע דולרים ולא להמירם לשקלים, מה עושים ? (ספטמבר 1, 2007)

שאלה:

יש לי סכום של כמה עשרות אלפי דולרים (ארה"ב), סכום זה ברצוני להשקיע ולא להמירו לשקלים מאחר וקניתי אותם בשער של כ-4.6 ועכשיו נראה שהוא במגמת עליה ואני לא רוצה להפסיד. בבנק הציעו לי לקנות בו אג"ח של ממשלת ארה"ב למשך שנה ואז אני מקבל גם את עליית הדולר (בהנחה שהוא יעלה) וגם את הרווח של האג"ח – הריבית שם היום בערך 5% – לאחר ניקויים יישאר לי כ-2.5% בתוספת על עליית הדולר. מה כדאי לעשות?

תשובה:

בהנחה שהינך זקוק לדולרים (למשל לצורך רכישת נדל"ן בעתיד הקרוב) והחלטתך שלא להמירם כעת לשקלים תקפה, יישנם כמה אופציות סולידיות דולריות:

פיקדונות דולרים לתקופה של חודש – שנה
בנקים הוגנים יתנו ריבית שנתית בשיעור של לפחות 3.5%. כדאי מאוד כמובן לעשות שופינג בין הבנקים ולדבר עם יועצי ההשקעות שלהם.

אגרות חוב דולריות לתקופה של שנתיים עד חמש שנים של ממשלת ארצות הברית
אגרות חוב אלו משלמות כיום 4.5%-4.6% לשנה.
אחרי עמלות של 0.5% ברכישה ובפדיון ודמי משמרת שנתיים של 0.45%, התשואה נטו (לפני מס) היא כ 3.5% במקרה של שנתיים וכ 3.9% במקרה של חמש שנים.

ישנם גם אגרות חוב דולריות של חברות ציבוריות מחו"ל המדורגות גבוה מאוד (AA- ומעלה) לתקופה של שנתיים-חמש שנים ניתן להשיג ריבית שנתית ברוטו של כ 5%. לכן בניכוי העמלות שציינתי התשואה השנתית נטו (לפני מס) תהיה כ 4%-4.4% לשנה.

הערה: חשוב לבדוק היטב מה המחיר בו נרכשת אגרת החוב (לתת לימיט). כמו כן, לעיתים מתווספות עמלות סמויות (עמלות ברוקר'ג ומרעין בישין אחרים) המשפיעות על התשואה שתתקבל.

פיקדונות מובנים (סטרקצ'רים)
ניתן לחפש פיקדון מובנה לתקופה קצרה יחסית (שנתיים-שלוש שנים) שתבטיח את הקרן הדולרית הנומינלית וגפ תציע חשיפה מסוימת למניות עם הגנה מפני ירידות בהן.
כאן כמובן יש לדעת היטב מה מחפשים – אני ממליצה להיצמד לסטרקצ'רים הקצרים הפשוטים – עם מנגנון הצמדה ברור וקל להבנה.  תמיד מומלץ לקבל הסבר מיועץ השקעות כי לפעמים גם מה שנראה ברור, לא תמיד הוא כך.
רצוי שיתנו גם ריבית מינימלית וכמו כן, בימים אלו של תנודתיות בשוק המניות כדאי לחפש סטרקצ'רים שנותנים רווח גם במקרה של תנודתיות ולא רק במקרה של עליות. חשוב לזכור כמובן, שיהיה צורך לשלם מס בשיעור של כ-20% על כל הריביות המתקבלות מהאפיקים שציינתי וכדאי להיוועץ עם יועץ מס המנוסה בתחום.

ועל תשכח להתמקח עם הבנקים לא רק על הריבית אלה גם על העמלות.


התשובה נכתבה על ידי רויטל דור-וילק, יועצת השקעות ופנסיה.
אין לראות בתשובות אלו כמתן ייעוץ השקעות ו/או יעוץ פנסיוני. מומלץ לקבל ייעוץ מוסמך לפני לפני ביצוע פעולות השקעה או שינויים בתיק הפנסיוני.

יש גם לכם שאלה בנושאי השקעות ופנסיה, לפרטים כנסו לדף שליחת שאלה ליועצת השקעות ופנסיה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן