יצאתם לחופשה ארוכה, אל תשכחו לדאוג להשקעות הפיננסיות

כחלק מההכנות לקראת חופשה ארוכה בחו"ל אנו דואגים להקפיא את המנוי לעיתון, שולחים את חיית המחמד לפנסיון ומבקשים מהשכנים להשקות את העציצים ולאסוף את הדואר.

אבל מה עם תיק ההשקעות ?

האם לא צריך לדאוג גם לתיק ההשקעות ?

במהלך החופשה ייתכנו פירעונות של אגרות חוב, תוכניות חיסכון ופיקדונות. בנוסף, ייתכנו שינויים בשוק ההון אשר יצריכו שינויים בתיק ההשקעות שלנו.
לכן, לפני היציאה לחופשה בידקו את תיק ההשקעות הפיננסיות שלכם, קיבעו פגישה עם יועץ ההשקעות בבנק, מנהל התיקים או יועצת ההשקעות הפרטית שלכם.

בידקו האם צפויים להיכנס כספים לחשבונות העו"ש שלכם. כספים אלה יכולים להגיע ממקורות שונים כגון אגרות חוב שהגיעו לפדיון, תשלום קופונים של אגרות החוב, תוכניות חסכון שהסתיימו, זיכויים שונים כשכר, ועוד.
אם לאחר שהפחתם את ההוצאות המתוכננות יוותרו עודפים בעובר ושב, ניתן יהיה לתכנן במה כדאי להשקיעם.

לאחר קבלת החלטה במה להשקיע ניתן להשאיר ההוראה לבנקאים שלנו או לרשום לעצמנו תזכורת ולפעול דרך האינטרנט למי שפועל בדרך זו.

נקודה חשובה נוספת שיש לתת עליה את הדעת, היא ההשקעות התנודתיות בתיק הנכסים שלנו החושפות אותנו לסיכון בינוני או גבוה. אלה השקעות שייתכן ונרצה להתעדכן לגביהן בתדירות גבוהה בעת משבר או אירועים אחרים. ייתכן ונקבע כי במקרים מסוימים נרצה לצמצם הפסדים או לנצל הזדמנויות.

דוגמה להשקעות אלו הם מניות, תעודות סל למיניהן, אגרות חוב לא סולידיות, השקעות במט"ח (מטבע חוץ) וכיוצ"ב.

יש להתייעץ עם הבנקאים שלנו ולחשוב יחד האם יש צורך להשאיר הוראות מראש במקרים מסוימים. כמו כן, למי שמעוניין בעדכון האמור, חשוב לקחת איתו את כל מספרי הטלפון, הקישורים לאתרים הרלבנטיים, שמות המשתמש ולזכור את הסיסמאות.

לסיכום, לקראת יציאה לחופשה ארוכה כדאי לתת את הדעת לא רק לטיפול החשוב בחיית המחמד ולשמירה על הבית אלא גם לתיק ההשקעות. כך נשקיע כספים בזמן ונוכל לתכנן כיצד להימנע מנזקים מיותרים לתיק ההשקעות שלנו. תשומת הלב הזו לתיק ההשקעות, תאפשר לנו לצאת לחופשה בראש שקט ולפעול על פי המתוכנן.

חופשה נעימה.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

הטיפ נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן