איך מתגוננים מפני אינפלציה

פורסם בעל המקום ב-28 לדצמבר 2007

ב 14-12-2007 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני המדד ו"הפתיעה" את כל המומחים. ב 12 החודשים האחרונים (נובמבר 2006 עד נובמבר 2007) עלה מדד המחירים לצרכן ב 2.8% . על אף ההקשר הלא נעים שמעלה בנו המילה אינפלציה, זו אינה ההיפר אינפלציה מאמצע שנות ה 80 במאה שעברה. אז, עלה המדד בכמה עשרות אחוזים לחודש.

אבל כמו שנאמר "מי שנכווה ברותחין, נזהר בצוננים" ו"סוף מעשה במחשבה תחילה". לכן, כדאי לתכנן איך מתגוננים מפני האינפלציה אם וכאשר תרים ראש.

כאשר אנו בונים את השקעותינו השקליות נידרש להחליט כמה יושקע באפיקים צמודים למדד המחירים לצרכן שיגנו עלינו מפני עליית האינפלציה וכמה יושקע בשקלים לא צמודים.בשש השנים האחרונות 2002-2007 כמעט ולא הייתה אינפלציה, למעט בשנת 2002. כתוצאה מכך, בחרו רבים להשקיע רק בהשקעות שקליות לא צמודות. ההסבר לבחירה זו היה, שמאחר והאינפלציה אפסית אין טעם בהגנה מפניה. עם זאת, כפי שניתן להבחין בטבלה, ההשקעה במק"מ (אגרת חוב ממשלתית קצרת מועד הנמנית על האפיקים השקלים הלא צמודים) לא תמיד השיגה את התשואה הגבוהה ביותר.

אז, אם החלטתם שזה הזמן לשלב השקעות צמודות מדד בתיק ההשקעות, תוכלו לעשות כן בין היתר על ידי השקעה ב:

  • תוכניות חיסכון צמודות מדד המוצעות בבנקים לשנתיים, חמש שנים ויותר. הריביות ברוטו נכון לסוף דצמבר 2007, לסכומים מעל 50,000 – לתקופה של חמש שנים הן בטווח של 2.3%-2.9% מעל המדד.
  • אגרות חוב ממשלתיות מסוג גליל הצמודות למדד המחירים לצרכן. הריביות ברוטו נכון לסוף דצמבר 2007, לתקופה של חמש שנים הן בטווח של 3.1%-3.2% מעל המדד. בניכוי העמלות המקסימליות יורד שיעור הריבית לכ 2.3%-2.4%.
  • אגרות חוב קונצרניות צמודות למדד המחירים לצרכן – כאן קיים מגוון של אגרות חוב של חברות ממגוון תעשיות. אנו נתרכז רק באגרות החוב השייכות לחברות גדולות ומובילות במשק והמדורגות גבוה מאוד (לפחות AA- או ( Aa3על ידי חברת דירוג כחברת מעלות או חברת מידרוג. הריביות ברוטו נכון לסוף דצמבר 2007, לתקופה של חמש שנים באגרות המדורגות גבוה מאוד הן בטווח של 3%-3.8% מעל המדד בניכוי העמלות המקסימליות יורד השיעור ל2.2%-3%.

הערות:

  • התשואות מעלה אינם כוללות התייחסות למס בשיעור של 20% על הריבית הריאלית.
  • ככל שסכומי ההשקעה עולים ניתן לקבל מהבנק הצעות טובות במעט יותר מאלה שנרשמו מעלה.

אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן