ביטוח מנהלים

פורסם בגל גפן – בקעת אונו ב-23 למרץ 2010

לפני בחירת מוצר פנסיוני, דרכו נחסוך לפנסיה, כדאי להכיר את המוצרים השונים וביניהם את ביטוח המנהלים.

ראשית, על אף שמו הקליט והנוצץ, ביטוח המנהלים מוצע לכל השכירים ואינו מוגבל רק למנהלים. השכירים מפקידים בו בין 18% ל-22% ממשכורתם יחד עם מעסיקיהם ושניהם זוכים להטבות מס. ההפקדות בביטוח המנהלים, משמשות לצבירת החיסכון ולרכישת ביטוחים כביטוח חיים ואובדן כושר עבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה, הינו אחד מהביטוחים החשובים ביותר. ביטוח זה יבטיח לנו פיצוי חודשי, אם ניקלע למצב נכות ולא נוכל לעבוד. נהוג להוסיף גם ביטוח הנקרא שחרור. כך, בעת אובדן כושר עבודה, חברת הביטוח תשלם במקומנו את ההפקדות לביטוח המנהלים. אמנם, אין חובה לרכוש ביטוחים כאמור, אך כדאי לשקול זאת.

חלק מביטוחי המנהלים מבטיחים מקדם קצבה בעת ההצטרפות. מקדם הקצבה, שהינו כיום כ 200, יקבע את גובה הקצבה שלנו.
לדוגמה, אם צברנו 1,000,000 ש"ח, נחלקם במקדם הקצבה שהובטח לנו 200 ונקבל 5,000 ש"ח וזאת תהיה הקצבה שלנו. ניסיון העבר מלמד שמקדם הקצבה הולך ועולה עם השנים. לכן, כדאי לקבל את ההבטחה על מקדם הקצבה, מוקדם ככל האפשר.

ביטוחי המנהלים מציעים מספר מסלולי קצבה, המאפשרים לקבוע את היקף הקצבה שנקבל ואת הקצבה שיקבל בן זוגנו לאחר מותנו. חשוב לדעת שרק חלק ממסלולי הקצבה מבטיחים לנו את מקדם הקצבה.

בנוסף, מתחייבת חברת הביטוח, לנהל את חסכונותינו במסלול השקעה לפי בחירתנו.

שימו לב, ביטוח המנהלים הוא פוליסה והוא מהווה חוזה המבטיח את הזכויות שהוקנו לנו.

דמי הניהול הנהוגים כיום בביטוח המנהלים, שונים מחברה לחברה והם בד"כ כ 5%-13% מההפקדות השוטפות חודשיות ועוד כ1.2%-1.5% מהחיסכון המצטבר.

בנוסף, חשוב לשמור על רצף ההפקדות בביטוח המנהלים. הפסקת ההפקדות עלולה לגרום לביטול הביטוחים והזכויות שצברנו וחבל שכך יקרה. חשוב שנדע כי גם לאחר הפסקת ההפקדות, למשל לאחר עזיבת עבודה, יש דרך לשמור על הביטוחים והזכויות שהזכרנו.

לסיכום, ביטוח המנהלים, מציע דרך אחת לחסוך לפנסיה. בנוסף, לחלקנו חסכונות פנסיונים אחרים וביטוחי מנהלים ותיקים, השונים מאלה שתיארנו. לכן, בעת בחירה במוצר פנסיוני, עלינו להתחשב גם בחסכונות הפנסיונים הקיימים. יועץ פנסיוני אובייקטיבי, יבחן את האפשרויות העומדות בפניכם וימליץ על פתרון המתאים לכם.


אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן