ייעוץ השקעות פרטי – נגד בתי ההשקעות

משברים גדולים כמו משבר הסאב-פריים שאנו חווים בימים אלו, מביאים למהפכות.

מהפכה אחת כבר מתרחשת והיא בהלך הרוח של כל אזרח החרד למעותיו. כיום ניתן לחוש את המצוקה, הבלבול ובעיקר חוסר הוודאות שיש בציבור לגבי הנכסים הפיננסים. הציבור אובד עצות ומחפש כתובת שתדריך אותו כיצד לפעול עד שיושג השקט הנפשי שאבד. הציבור חושש לחסכונותיו ורוצה לוודא שהשקיע נכון ובעיקר בטוח.

בשנים האחרונות נהר עם ישראל לבתי ההשקעות, למנהלי התיקים ולחברות הביטוח. שנים טובות בכלכלה העולמית ובשוק ההון הישראלי האיצו את הזרמת הכספים לחברות אלו.

במקביל פרחו קורסים להכרת שוק ההון עבור כל מי שרצה ללמוד את נושא ההשקעות ולשלוט בנעשה בנכסיו הכספיים.

לאחר התמוטטות שווקי ההון וירידה של עשרות אחוזים בערך תיקי ההשקעות, פדו רבים מהלקוחות קרנות נאמנות וקופות גמל בהיקפים אדירים והוציאו כספים רבים מניהולם של בתי ההשקעות.

הדו"חות הכספיים של בתי ההשקעות שהתפרסמו ואלה שעומדים להתפרסם משקפים את שארע בשוק ההון. במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 חלה ירידה של כ 35% בהיקף קרנות הנאמנות שנוהלו בארץ עד לפני שנה (לא כולל קרנות נאמנות כספיות).

הלקוחות החליטו לבצע שינוי בהרכב השקעתם והצביעו בעד מעבר לפיקדונות, חסכונות וקרנות נאמנות כספיות.

שינוי זה בהתנהגות הציבור הוביל לירידה בהכנסותיהם ורווחיהם של בתי ההשקעות שהציעו ללקוחות רק שירותי ניהול. בתי השקעות שהציעו גם מוצרי השקעה ישירים כתעודות סל נפגעו פחות כיון שאפשרו ללקוחות לבחור בעצמם את ההשקעה המתאימה להם ולא לקבל רק ניהול על ידי אדם אחר.

האם כל בתי ההשקעות ישרדו את המשבר?

לא כל בתי ההשקעות יהיו עימנו בתום המשבר ואלה שישרדו יתאימו את עצמם לדרישות השוק והלקוחות. ההפסדים הגדולים בתיקי ההשקעות וחוסר השקט בקרב המשקיעים, יביאו לחיפוש אחר פתרונות חדשים.

אותם משקיעים שמשכו כספים מבתי השקעות, קרנות נאמנות וקופות גמל זקוקים גם כיום לעצה טובה וסיוע לגבי קבלת ההחלטות בתחום ההשקעות. הציבור זקוק לאפשרות נוספת שהייתה עד כה נחלת מעטים והיא ייעוץ ההשקעות הפרטי.

תחום ייעוץ ההשקעות הפרטי בישראל דומה במהותו ל-Personal Financial Advisor במדינות המערב. יועצי ההשקעות הפרטיים נבדלים ממנהלי התיקים או יועצי ההשקעות בבנקים בעיקר בהיותם בלתי תלויים לחלוטין בספקי המוצרים הפיננסים. הדבר מאפשר להם להיות הגורם היחיד בשוק שהינו 100% אובייקטיבי.

תוסיפו לכך את מאות היועצים הפיננסים שאיבדו את מקום עבודתם ותוכלו להניח בוודאות גבוהה שחלקם ינסו לעלות על הגל של ייעוץ השקעות פרטי והנה לכם שוק מתפתח.

עדי אשכנזי לא תפרסם אותם

ליועצי ההשקעות הפרטיים שיפעלו באופן עצמאי או בתוך חברות קטנות, לא יהיה אולי התקציבים לשכור את שירותי הסלבריטאים לפרסומות. חלקם יעבדו מהבית או ממשרדים צנועים וכך יוכלו לתת ללקוחות שרות איכותי ובמחיר סביר לעומת בתי ההשקעות.

הם יסתכלו על כל תיק הנכסים של הלקוח ויבנו לו אסטרטגיה מלאה. כמו כן, יועצי השקעות הפרטיים לא יחזיקו בכספים בפועל וכך לא יהיה צורך במנגנונים יקרים של תפעול, דבר נוסף שיפעל לטובת הלקוחות.

בתי השקעות נגד היועצים הפרטיים – מי ינצח?

אף אחד לא ינצח באמת, הרי בתי ההשקעות ינהלו ללקוחות שירצו בכך את כספם. מצד שני, אין ספק כי מצב העניינים היום יביא לצמיחה בתחום היועצי ההשקעות הפרטיים.

יועצי השקעות פרטיים יספקו מידע ועצה ויאפשרו ללקוחות להשפיע ולנהל את השקעותיהם בעצמם.

בדרך זו יקבלו הלקוחות חלק בהחלטות ההשקעה ולא יאלצו להסתמך על אדם חיצוני שינהל את כספם.

בסופו של דבר יגיע השוק לאיזון בריא יותר ולא מן הנמנע שרבים מהמחזיקים חלק מכספם בבתי השקעות ואצל מנהלי תיקים ישכרו שירותי יועץ השקעות פרטי ואולי אף נראה חידוש לפיו יציעו בתי ההשקעות עוד שירות והוא שירות ייעוץ ההשקעות בנוסף על השירותים שהם מספקים היום.


אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן