עכשיו הזמן לאיתור הסטרקצ'רים הטובים ביותר

עכשיו, לאחר שמחירי המניות בארץ ובעולם ספגו ירידות ניכרות, זה הזמן המתאים לחפש מציאות והזדמנויות בשוק הפיקדונות המובנים (סטרקצ'רים).
רבים יודעים שבמצב של השווקים היום כדאי לחפש חברות שמחיר המניות שלהן ירד דרסטית הרבה מעבר להיגיון כלכלי.
כמו כן, רבים מחפשים הזדמנויות בין אגרות החוב הקונצרניות המציעות תשואה גבוהה. עם זאת, מעטים מודעים לעובדה שאפשר למצוא השקעות בפיקדונות המובנים עם סיכויים לרווחים ניכרים ועשרות אחוזי תשואה.

למה הסטרקצ'רים לא כל כך פופולאריים בארץ – למרות פוטנציאל הרווח שלהם?

הסטרקצ'רים קיימים בארץ ובעולם כבר מספיק שנים, אך משום מה, רבים מהמשקיעים בארץ נמנעים מלהשקיע בהם. תשמעו סיבות כמו "זה מסוכן מדי", "זה פועל רק לטובת המנפיק", אבל כנראה שהסיבה האמיתית היא חוסר ידע והבנה מלאה של מוצר פיננסי שהוא יחסית מורכב.
אין ספק שכדי לנתח, להבין ולהתאים את הסטרקצ'ר ללקוח, יש צורך בידע, מקצוענות והשקעת זמן. לא כל יועצי ההשקעות יכולים או מוכנים להשקיע את הזמן הדרוש ללמוד את הנושא, להתמקצע בו ולהשקיע את הזמן הרב הדרוש לניתוח כל סטרקצ'ר.

אז מה כל כך מיוחד בסטרקצ'רים?

אולי דווקא בגלל מורכבותם של הסטרקצ'רים, נוצרים מצבים שבהם המשקיע יכול לקבל תשואות נהדרות יחסית לסיכון. נכון לימים אלה במצב השוק הנתון, ניתן למצוא סטרקצ'רים עם סיכויים גדולים לתשואות גבוהות וחלקם בעלי סיכון נמוך באופן יחסי.
בעבר אף נתקלתי בסטרקצ'רים סולידים (המבטיחים את קרן ההשקעה) שהניבו עשרות אחוזי תשואה תוך שנים בודדות. בין תוכניות אלה אפשר למצוא את ה-SAPPHIR של סיטיבנק שהסתיימה במרץ 2008 ועוד רבות אחרות. אני משוכנעת שגם כיום ניתן למצוא הזדמנויות בשוק הפיקדונות המובנים.

אז מהיכן מתחילים? זהו בדיוק הזמן להתחיל לחפש את ההזדמנות המתאימה

זה הרגע לחפש את ההזדמנויות, לנבור באתרים הכלכליים ולפנות למקצוענים. ניתן להתחיל את החיפוש בתחומים שבהם נרשמו ירידות מחירים משמעותיות ולאתר את החברות הקשורות לתחומים אלה.
אם אתם מאמינים שמחירי מניות אלה יעלו או ישתנו ואיתרתם סטרקצ'ר שמתגמל על שינוי שכזה ייתכן מאוד שכדאי להשקיע בו.
כמובן שחשוב מאוד לקרוא את כל תנאי הסטרקצ'ר בצורה יסודית כולל האותיות הקטנות ולבדוק מהן העמלות הנדרשות.
לעיתים קרובות תידרשו להשקיע סכומי מינימום. חשוב להדגיש שחלק גדול מהסטרקצ'רים נסחרים בעולם דרך בנקים זרים ולא ניתן לרוכשם דרך בנקים בארץ. עם זאת, רבים מהמשקיעים בארץ הינם בעלי חשבון קיים בחו"ל ולמי שמעוניין בכך פעולת פתיחת חשבון בחו"ל אינה מסובכת.

כמובן שכמו תמיד בהשקעות בארץ ובחו"ל ובטח בסטרקצ'רים, מומלץ לקבל ייעוץ השקעות מוסמך.


אם לאחר הקריאה נותרו לכם שאלות נוספות בנושא ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, צרו אתנו קשר באמצעות הטופס מטה.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן