קרן נאמנות 90/10 או השקעה סולידית שמבטיחה את הקרן?   (נובמבר 7, 2013)

בימים בהם התשואות על השקעות סולידיות קצרות טווח, נמוכות מאוד, מנסים משקיעים המבקשים לשמור על כספם, למצוא פתרונות שיספקו להם תשואות גבוהות יותר. אחד הפתרונות שלא מעט משקיעים פונים אליו הוא קרן נאמנות 90/10. למרות שקרנות נאמנות אלה השיגו תשואות נאות בתקופות מסוימות, הן אינן מבטיחות את קרן ההשקעה.

כיועצי השקעות, אנו נתקלים פעמים רבות באנשים, שמכרו נכס ומחפשים להשקיע כמה מאות אלפי שקלים לכמה חודשים עד רכישת הנכס הבא. משקיעים אלה מבקשים מצד אחד לשמור על הקרן אך כמובן מצד שני להשיג בינתיים תשואה נאה על השקעתם הגדולה.
כאשר מציעים למשקיעים אלה מוצרים סולידיים המבטיחים את קרן ההשקעה, חלקם מתאכזב מאוד מהתשואות הנמוכות הקיימות בשוק. לכן, חלק מהם מחליט להשקיע בקרן נאמנות 90/10.

קרן נאמנות 90/10

קרן נאמנות 90/10, הינה קרן נאמנות המשקיעה 90% מהנכסים שבה במוצרים סולידיים או קרובים לסולידיים ו-10% מהנכסים שהיא מנהלת במניות ומוצרים תנודתיים אחרים.

מה כבר יכול לקרות למי שמשקיע בקרן כזו?

הרי הרגע הזכרנו שהיא מושקעת בעיקר במוצרים סולידיים או קרובים לסולידיים. ניתן לראות שקרנות נאמנות כאלה הצליחו להשיג תשואה יפה יחסית של 5%-8% בעשרת החודשים הראשונים של 2013.

אז האם זו הבחירה הנכונה?
האם זו ההשקעה הטובה ביותר?

התאמת השקעה לצורך

למעשה, על המשקיע לשאול האם בחר את ההשקעה המתאימה ביותר לצרכיו ובקשותיו. אין דרך להעריך מראש מה תהיה ההשקעה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר. כמו כן, תמיד אפשר למצוא השקעה מוצלחת יותר מזו שבחרנו.

על יועצי ההשקעות להציע את ההשקעה המתאימה ביותר לצרכים של הלקוח.

בדוגמא שלנו הדרישה של הלקוח היא להשקעה שומרת קרן, ללא פגיעה בסכום שהביא מהבית ושתקופת ההשקעה תהיה קצרה לכמה חודשים בלבד. לכן, במקרה כזה השקעה בקרן נאמנות ככלל וגם בקרן נאמנות 90/10 בפרט, אינה מתאימה לצרכים. בקרן נאמנות אין הבטחה להחזר הקרן וייתכן מצב של הפסד דווקא בעת תקופת ההשקעה.

לדוגמא, במהלך החודש שבין 22/5/2013 ל 24/6/2013, חמשת קרנות הנאמנות 90/10 הגדולות ביותר, הפסידו 0.87%-2.68%. זה עוד לפני ששילמנו את העמלות הבנקאיות.

תארו לעצמכם שהשקעתם בקרנות אלה את הכספים ממכירת הנכס דווקא בתקופה זו, האם באמת רציתם או יכולתם להרשות לעצמכם להיות חשופים להפסד כאמור?

על סכום של מיליון שקל, ההפסד היה בין 8,700 ל-26,800 ?.

לכן לפני שתשקיעו, חשוב לנסח מהן הדרישות מבחינת תקופת ההשקעה והסיכון שמוכנים לקחת ואז לגשת להתייעץ עם יועץ השקעות מוסמך שיתאים לכם את מוצר ההשקעה הנכון.


לשאלות בנושא זה או נושאי השקעות ופנסיה אחרים, פנו עכשיו דרך הטופס בתחתית הדף.
מומלץ לפני ביצוע פעולות השקעה פיננסיות לפנות לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני.

אלא אם נכתב אחרת למעלה, המאמר נכתב על ידי רויטל דור-וילק, המספקת שרותי ייעוץ השקעות פרטי וייעוץ פנסיוני אובייקטיבי.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

    הרשמה ניוזלטר

    דילוג לתוכן